stort glägje???; alliansens tapp: 1.200 röst per dag

pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

TyraX skrev:
hehehe du verkar vara moderat helt igenom.. mitt svenska pråk är dåligt för jag har dysilexi så du vet..

Whatever.. det jag tänkte på var kanske inte i första hand din svenska utan ditt ogenerade, ohämmade utfall där mot slutet. "Öööh, döööh, nöh, ner me allt! ööhö, nyval vafan"  typ.

och dedär med sjukpenningen e sant... har en person i familien som är långtidsjukskriven som ska TVINGAS ut i jobb annars gå utan betalning. KLART att deras statistik blir bätte om man drar inn pengarna för som sjukskrivna så dom moste jobba

Att sjukskriva sig permanent är inte okej. Antingen blir man förtidspensionerad (helt ok om man verkligen aldrig kommer kunna arbeta igen) eller så ska man få hjälp med rehabilitering för att långsamt kunna återgå till att jobba. Vår gamla regering gjorde inte ett skit på den här punkten. Tänk lite på vad du skriver också.. "tvingas jobba".. alla som försörjer sig själva "tvingas" jobba, och det är väl inget fel med det? En del har slitiga eller trista kneg, men dom strävar på ändå. Alla ska göra så gott dom kan. Samhället kan aldrig funka annars.

fotbolls vm SUCK bra gämförelse där.... Miljöbilarna kan ja ekänna var kasst skrivet.:S

Givetvis var det en bra jämförelse. Försök annars förklara för mig varför i hela friden det borde utlysas nyval? Att du inte gillar regeringen är en sak, men det betyder inte att hela demokratin ska åsidosättas för din skull. Vi har fyraåriga mandatperioder, och regeringen har riksdagens stöd, end of story.

blacken
30 november 2007 ·

"Givetvis var det en bra jämförelse. Försök annars förklara för mig varför i hela friden det borde utlysas nyval? Att du inte gillar regeringen är en sak, men det betyder inte att hela demokratin ska åsidosättas för din skull. Vi har fyraåriga mandatperioder, och regeringen har riksdagens stöd, end of story."

Ett skäl till nyval kan vara det att dom inte har skött sig så värst bra. utan ljuger hit och dit. och blåser hederligt folk

zortep
30 november 2007 · 911 Inlägg

Människor vill alltid ha det bättre, vi trode att allt skulle bli bättre om vi röstade på alliansen , men dock så fel , nu ångrar sig många bittert över deras val och sossarna kommer gå på plats nästa val..  Det är nästan som dejavoo dehär smile historien upprepar sig tongue remembeeeer,

pic up the phone, wazzzaaa
viccoA
30 november 2007 · 3 111 Inlägg

Om ni slutar läsa aftonbladets utan källkritik och försöker se lite förbi alla partiers "skandaler" och titta på det arbete de faktiskt utför så kommer ni nog märka att de flesta politiker brinner för det de gör och jobbar häcken av sig.

Sen kan man tycka mer eller mindre om de olika ideologier.

Själv är jag inte så förvånad över högerblockets politik, de har ju endast genomfört sånt som de lovade innan valet.
Att få folk i sysselsättning var högprioriterat hette det innan valet, det är väl att få ut folk i arbete.

Är lite trött på aftonbladets artiklar. Det är ju en sosse tidning, såklart är det deras uppgift att få folkopinionen att tycka illa om alliansen.

blacken
30 november 2007 ·

viccoA skrev:
Om ni slutar läsa aftonbladets utan källkritik och försöker se lite förbi alla partiers "skandaler" och titta på det arbete de faktiskt utför så kommer ni nog märka att de flesta politiker brinner för det de gör och jobbar häcken av sig.

Sen kan man tycka mer eller mindre om de olika ideologier.

Själv är jag inte så förvånad över högerblockets politik, de har ju endast genomfört sånt som de lovade innan valet.
Att få folk i sysselsättning var högprioriterat hette det innan valet, det är väl att få ut folk i arbete.

Är lite trött på aftonbladets artiklar. Det är ju en sosse tidning, såklart är det deras uppgift att få folkopinionen att tycka illa om alliansen.

Dom lovade att ta bort vägtullarna, och det löftet höll dom bra. lollol.

Constantine
30 november 2007 · 679 Inlägg

Sossarna har förhelvete aldrig uppföljt deras vallöften.. och såklart att aftonbladet skriver om hur dåliga Moderaterna är klart för det är ju en sossetidning som viccoA skrev. Dessutom skriver tidningarna så satans mycket skit och påhitt, media styr.


Moderaterna städar bara upp efter sosseskiten som dom infört

alain www.bimmerpower.org
30 november 2007 · 3 995 Inlägg

pUs:
Demokratin? det undrar jag!, du menar kanske nordiska demokratin eller Rysska, forsäter vi så  då är vi snart där, det verkar som olika länder upplever sin egen sätt av demokratin, ni vet väl vad sa dom tre musketer och Dartagnan: "En för alla - alla för en". det känns som här man skulle säga: " En för sig själv och Gud för alla".

Man skulle kunna demonstrerar utan slå sönder saker eller bränna bilar eller skytta mot polisen som de gör i Frankrike 18st på sjukhuset denna vecka, det finns alltid idioter och det kommer alltid att finnas, men göra någonting bra tänkt genom och klok, då är jag med för att påverka i ändringar. politiker, villken som helst måste lyssna på folk innan det går åt helvetet.
Tack för mig.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
TyraX
30 november 2007 · 526 Inlägg

Men suck MR FELFRI.......

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
richardoo290 VOLVO for life..
30 november 2007 · 2 113 Inlägg

varför inte för en gångs skull skita i både moderaterna och sossarna och rösta på ett annat parti?

vi ser ju klart och tydligt att ingen av dem gör nån speciell nytta!
ena partiet är lite bättre för en halva av sverige och de andra partiet är lite bättre för den andra halvan av sverige....

nu har detta pågått hur länge som helst!  varför varför varför inte rösta på ett annat parti???
vem vet? de kanske håller sina löften?

de är på tiden nått annat parti vinner tycker jag, hmm
orka me dessa jäkla debatter mellan sossar och moderater roll

pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

blacken skrev:
"Givetvis var det en bra jämförelse. Försök annars förklara för mig varför i hela friden det borde utlysas nyval? Att du inte gillar regeringen är en sak, men det betyder inte att hela demokratin ska åsidosättas för din skull. Vi har fyraåriga mandatperioder, och regeringen har riksdagens stöd, end of story."

Ett skäl till nyval kan vara det att dom inte har skött sig så värst bra. utan ljuger hit och dit. och blåser hederligt folk

Nej. Det spelar ingen roll om du skriver det tjugo gånger till. Att några folkvalda har begått dödssynden att skita i sina tv-licenser eller anlitat svart städhjälp förändrar inte saken. Inte ens om hela svenska folket hade den uppfattningen vore det ett skäl. Vårt parlamentariska system fungerar helt enkelt inte på det sättet.

Uppenbarligen tror du så lite på socialdemokraternas idéer att du helst vill ge dom alldeles särskilda, anpassade spelregler. Nyval lite när det passar, när vindarna blåser precis rätt. När opinionssiffrorna och läget passar just dig och dina favvisar, då bör vi arrangera nyval.

Jadu, Blacken. Det finns ju faktiskt länder som fungerar på just det sättet.  Men om du blir frestad av att ge dig av redan nu kan jag tipsa dig om att dom ligger ganska långt bort. Det är även tveksamt om du skulle ges möjlighet att utöva ditt politikerförakt på samma sätt där, för att uttrycka mig milt..

pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

alain skrev:
pUs:
Demokratin? det undrar jag!, du menar kanske nordiska demokratin eller Rysska, forsäter vi så  då är vi snart där, det verkar som olika länder upplever sin egen sätt av demokratin, ni vet väl vad sa dom tre musketer och Dartagnan: "En för alla - alla för en". det känns som här man skulle säga: " En för sig själv och Gud för alla".

Man skulle kunna demonstrerar utan slå sönder saker eller bränna bilar eller skytta mot polisen som de gör i Frankrike 18st på sjukhuset denna vecka, det finns alltid idioter och det kommer alltid att finnas, men göra någonting bra tänkt genom och klok, då är jag med för att påverka i ändringar. politiker, villken som helst måste lyssna på folk innan det går åt helvetet.
Tack för mig.

Visst, håller med helt. Vi vore säkert nere på Rysslands nivå snart om vi anordnade nyval så snart socialdemokraterna tycktes vara månadens populäraste parti.

MrTurbo Better than God \o/
30 november 2007 · 1 883 Inlägg

Bara att hoppas på att moderatpacket åker ut med huvudet före i nästa val. De gör som de alltid gjort, gör de rika rikare.....

Sedan må inte Mona vara min största idol men ALLT är bättre än den som sitter där nu.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
MrTurbo Better than God \o/
30 november 2007 · 1 883 Inlägg

Måste påpeka att det är bra lustigt att alla moderater som känner att skeppet är på väg att sjunka skyller det på sossarna trots att det är moderaternas förbannade ideér som gör att regeringen sjunker.

Allt de "nya" moderaterna strävar efter är att ge de som har mycket pengar ännu mer pengar. Det är samma sak de alltid stått för. Så visst förstår jag att ni som har gott ställt och pengar så det räcker vill ha en borgerlig regering, men vi andra, hederliga arbetare som försöker få var månad att gå ihop absolut INGEN glädje av att moderaterna styr Sverige....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

MrTurbo skrev:
Bara att hoppas på att moderatpacket åker ut med huvudet före i nästa val. De gör som de alltid gjort, gör de rika rikare.....

Sedan må inte Mona vara min största idol men ALLT är bättre än den som sitter där nu.

Insiktsfullt, oklanderligt och framför allt intelligent.

Jag fullständigt hänförs av argumentationstekniken, av den bländande sakligheten och den ypperliga ideologiska fingertoppskänslan. Mästerligt.

Signaturen MrTurbo visar oss här ovan att moderaterna är ett onödigt parti - faktum är att han underkänner hela dess existensberättigande med två rader. Han vet helt enkelt bättre än var fjärde röstberättigad svensk. Sannerligen, det är tråkigt för Sverige att MrTurbo inte ger sig in i politiken. Vi går miste om något stort.

Senast redigerat av pUs (30 november 2007)

blacken
30 november 2007 ·

pUs skrev:

blacken skrev:
"Givetvis var det en bra jämförelse. Försök annars förklara för mig varför i hela friden det borde utlysas nyval? Att du inte gillar regeringen är en sak, men det betyder inte att hela demokratin ska åsidosättas för din skull. Vi har fyraåriga mandatperioder, och regeringen har riksdagens stöd, end of story."

Ett skäl till nyval kan vara det att dom inte har skött sig så värst bra. utan ljuger hit och dit. och blåser hederligt folk

Nej. Det spelar ingen roll om du skriver det tjugo gånger till. Att några folkvalda har begått dödssynden att skita i sina tv-licenser eller anlitat svart städhjälp förändrar inte saken. Inte ens om hela svenska folket hade den uppfattningen vore det ett skäl. Vårt parlamentariska system fungerar helt enkelt inte på det sättet.

Uppenbarligen tror du så lite på socialdemokraternas idéer att du helst vill ge dom alldeles särskilda, anpassade spelregler. Nyval lite när det passar, när vindarna blåser precis rätt. När opinionssiffrorna och läget passar just dig och dina favvisar, då bör vi arrangera nyval.

Jadu, Blacken. Det finns ju faktiskt länder som fungerar på just det sättet.  Men om du blir frestad av att ge dig av redan nu kan jag tipsa dig om att dom ligger ganska långt bort. Det är även tveksamt om du skulle ges möjlighet att utöva ditt politikerförakt på samma sätt där, för att uttrycka mig milt..

Nu så är det så att jag sk""er fullständigt i vilken"färg" som politiker har utan dom ska leva som dom lär, dom ska föregå med gott exempel,  och dom ska inte ställa mera krav på medborgaren än dom själva mäktar med. Jag är för närvarande vare sig röd eller blå, det finns helt enkelt inte en politiker som är värd min röst. För hur jag än röstar så kommer vederbörande politiker att k"""a mig i arslet, det må så vara, vad som stör mig mest, är att han inte har hyfset att r"""a av mig samtidigt

pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

MrTurbo skrev:
Måste påpeka att det är bra lustigt att alla moderater som känner att skeppet är på väg att sjunka skyller det på sossarna trots att det är moderaternas förbannade ideér som gör att regeringen sjunker.

Jag vet inte vilka moderater du talat med, men i min verklighet går det ganska bra för Sverige just nu. Arbetslösheten sjunker konstant. Statens finanser ser bättre ut än på länge. Varför skulle jag gnälla på sossarna? Dom gnäller själva så det räcker. Se bara på dig själv, utmärkt exempel på hur det låter när skivan hakat upp sig.

Allt de "nya" moderaterna strävar efter är att ge de som har mycket pengar ännu mer pengar. Det är samma sak de alltid stått för. Så visst förstår jag att ni som har gott ställt och pengar så det räcker vill ha en borgerlig regering, men vi andra, hederliga arbetare som försöker få var månad att gå ihop absolut INGEN glädje av att moderaterna styr Sverige....

Bäste herr grinolle: Alla har glädje av att vi får fler i arbete. Du kommer inte ifrån det faktumet hur mycket du än gnäller. Skattepengar uppstår inte från ingenstans. Att vi överhuvudtaget har en offentlig sektor värd namnet, och en grundtrygghet när saker och ting skiter sig, bygger på att människor befinner sig i arbete ute i våra företag. Det var prio ett i dom vallöften som alliansen gav, och det ser bra ut än så länge.

MrTurbo Better than God \o/
30 november 2007 · 1 883 Inlägg

pUs skrev:

MrTurbo skrev:
Bara att hoppas på att moderatpacket åker ut med huvudet före i nästa val. De gör som de alltid gjort, gör de rika rikare.....

Sedan må inte Mona vara min största idol men ALLT är bättre än den som sitter där nu.

Insiktsfullt, oklanderligt och framför allt intelligent.

Jag fullständigt hänförs av argumentationstekniken, av den bländande sakligheten och den ypperliga ideologiska fingertoppskänslan. Mästerligt.

Signaturen MrTurbo visar oss här ovan att moderaterna är ett onödigt parti - faktum är att han underkänner hela dess existensberättigande med två rader. Han vet helt enkelt bättre än var fjärde röstberättigad svensk. Sannerligen, det är tråkigt för Sverige att MrTurbo inte ger sig in i politiken. Vi går miste om något stort.

Det var min personliga åsikt. Den har jag all rätt att dela med mig av, dock begär jag inte att alla andra skall hålla med mig. Ni har rätt till en egen åsikt, dock tror jag bestämt att det INTE är 25% av Sveriges röstberättigade som håller på dina moderater nu, många har insett att de blivit lurade och bytt parti. (inte nödvändigtvis till sossarna, det FINNS faktiskt flera...)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

MrTurbo skrev:
Det var min personliga åsikt. Den har jag all rätt att dela med mig av, dock begär jag inte att alla andra skall hålla med mig. Ni har rätt till en egen åsikt, dock tror jag bestämt att det INTE är 25% av Sveriges röstberättigade som håller på dina moderater nu, många har insett att de blivit lurade och bytt parti. (inte nödvändigtvis till sossarna, det FINNS faktiskt flera...)

Jaha?

Din åsikt var ungefär lika intolerant och irrelevant för det aktuella ämnet som om jag skulle börja garva åt din signatur. "Kunnskap är mackt".. två felstavningar av tre möjliga. Kunskap var det ja..

Hoppsan, nu gjorde jag det visst. Oh well, jag har ju all rätt att dela med mig av det.

Senast redigerat av pUs (30 november 2007)

MrTurbo Better than God \o/
30 november 2007 · 1 883 Inlägg

pUs skrev:

MrTurbo skrev:
Måste påpeka att det är bra lustigt att alla moderater som känner att skeppet är på väg att sjunka skyller det på sossarna trots att det är moderaternas förbannade ideér som gör att regeringen sjunker.

Jag vet inte vilka moderater du talat med, men i min verklighet går det ganska bra för Sverige just nu. Arbetslösheten sjunker konstant. Statens finanser ser bättre ut än på länge. Varför skulle jag gnälla på sossarna? Dom gnäller själva så det räcker. Se bara på dig själv, utmärkt exempel på hur det låter när skivan hakat upp sig.

Allt de "nya" moderaterna strävar efter är att ge de som har mycket pengar ännu mer pengar. Det är samma sak de alltid stått för. Så visst förstår jag att ni som har gott ställt och pengar så det räcker vill ha en borgerlig regering, men vi andra, hederliga arbetare som försöker få var månad att gå ihop absolut INGEN glädje av att moderaterna styr Sverige....

Bäste herr grinolle: Alla har glädje av att vi får fler i arbete. Du kommer inte ifrån det faktumet hur mycket du än gnäller. Skattepengar uppstår inte från ingenstans. Att vi överhuvudtaget har en offentlig sektor värd namnet, och en grundtrygghet när saker och ting skiter sig, bygger på att människor befinner sig i arbete ute i våra företag. Det var prio ett i dom vallöften som alliansen gav, och det ser bra ut än så länge.

Det enda positiva som moderaterna lyckats med är mao att de fått fler i arbete? Eftersom din skiva hängt upp sig på det...

Sättet de gör det på då? Allt som de privatiserar och skall tvinga fram ett vinstintresse i då? Är USA din mall för ett perfekt samhälle? Beklagligt.

Nu tänker jag inte fastna i sådant här onödigt tugg, (leder ingenstans ändå) för du bör inse lika väl som många andra, att det krävs ett krafttag av regeringen för att få förnyat förtroende nästa val.  De har INTE motsvarat förväntningarna helt enkelt, t.o.m JAG hoppades att de skulle lösa det bättre. Men visst, de har några år till på sig att visa att de vill och kan.

Lämnar tråden nu, har någon nått vettigt att säga nås jag på PM. smile

pUs skrev:

MrTurbo skrev:
Det var min personliga åsikt. Den har jag all rätt att dela med mig av, dock begär jag inte att alla andra skall hålla med mig. Ni har rätt till en egen åsikt, dock tror jag bestämt att det INTE är 25% av Sveriges röstberättigade som håller på dina moderater nu, många har insett att de blivit lurade och bytt parti. (inte nödvändigtvis till sossarna, det FINNS faktiskt flera...)

Jaha?

Din åsikt var ungefär lika tolerant uttryckt som om jag skulle börja garva åt din signatur. "Kunnskap är mackt".. två felstavningar av tre möjliga. Kunskap var det ja..

Hoppsan, nu gjorde jag det visst. Oh well, jag har ju all rätt att dela med mig av det.

Å min gode..  Ironi och humor är inget moderaterna ger skatteavdrag på vad? lol

Senast redigerat av MrTurbo (30 november 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

MrTurbo skrev:
Det enda positiva som moderaterna lyckats med är mao att de fått fler i arbete? Eftersom din skiva hängt upp sig på det...

Nej, det var du som grät över hur väljarna blivit lurade. Jag påpekade att det främsta och mest centrala budskapet från alliansen i valrörelsen var jobbfrågan, som också har gått väldigt bra hitills. Det kan väl inte ens du ha missat?

Sättet de gör det på då? Allt som de privatiserar och skall tvinga fram ett vinstintresse i då? Är USA din mall för ett perfekt samhälle? Beklagligt.

Vinster är jättebra. Du skulle aldrig t.ex haft någon Mustang att åka i om inte ett ooootäckt, vinstdrivande och ondskefullt företag hade tyckt att det var en bra affärsidé att tillverka schyssta bilar. Förklara för oss andra istället varför det ska vara fult att driva företag? Företag som dessutom skapar arbetstillfällen?

Nu tänker jag inte fastna i sådant här onödigt tugg, (leder ingenstans ändå)

Nej, det är väl det enda vi är överens om.

för du bör inse lika väl som många andra, att det krävs ett krafttag av regeringen för att få förnyat förtroende nästa val.

Det krävs fortsatt hårt arbete. Om det inte räcker så får väljarna ge alliansregeringen sin dom. Men inte idag, utan år 2010.

Senast redigerat av pUs (30 november 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang