biltemas 39kr solfilm

Rosu Ready for takeoff
9 december 2007 · 367 Inlägg

Va bra att jag fick reda på det då wink haha.. Annars ksulle jag blivit den första.

Vilken solfilm rekommenderas som är lite bättre då?
Jag har den mörkaste biltema hemma, blir det fint till min bil? Duger den ?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
HOLLELLE
9 december 2007 · 409 Inlägg

biltemas 39krs toning blev skitnice på min bil. ja såg hur kalasfint ut som helst.

tills jag kom ut till bilen i solsken dagen efter big_smile

my740is-fantastic
9 december 2007 · 284 Inlägg

John87 skrev:

my740is-fantastic skrev:
Biltemas billiga film sitter kvar tills man tar bort den.
Den är dock mycket tjockare än vanlig film, rutan känns plastig och den blir rätt repig. Vet inte vilken färg du har köpt men jag hade den svarta på min gamla 240 och den är mer svartgrå och dassig.. Blir typ suddigt när man tittar ut genom den. Bättre att satsa på nån vanlig toningsfilm..

05:03? Vissa är morgonpigga yikes

Solfilm är ofta som det mesta annat, man får det man betalar för.
Biltemas går inte att värma lika bra som bättre filmer och som sagt repas den lätt.

Jag hade tagit Biltemas solfilm om det är en "slit och släng-bil", men annars skulle jag offra lite mer pengar för att få en bättre film som har bättre värmeegenskaper.

eller nattugglor tongue

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
Rosu Ready for takeoff
9 december 2007 · 367 Inlägg

Vad kostar det då om man lämnar in det?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
MrTurbo Better than God \o/
9 december 2007 · 1 882 Inlägg

Har använt 3M på mina bilar, mycket bra solfilm.
Solfilm appliceras ALLTID på insidan på rutan.
Man skall ALDRIG ha solfilm på sidorutorna fram, olagligt på alla sätt, även helt transparent film.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Rosu Ready for takeoff
9 december 2007 · 367 Inlägg

Vart finns den att köpa då ?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Racing_
10 december 2007 · 228 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Biltemas billiga film är inge lim på, dessutom är den återanvändningsbar tongue
Kalas till framdörrarna, riva av dem om polisen inte gillar det, sen sätta upp samma film igen utskuren å klar.. haha.. kanske inte kalas men,  Som alban säger: "ni säger soundcheck, jag säger det fonkar ändå" haha big_smile

Hahaha big_smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
beemern .......
10 december 2007 · 2 655 Inlägg

förstår inte varför folk river av toningen på dörrarna innan bes och så. de är ju så simpelt att lyfta ut å byta till en annan ruta, tog 5min per dörr för mej å byta ruta om ja hade inredningen på, bara 2st 10mm bultarpå en platta på bakre delen av rutan sen bara lyfta snett uppåt så lossna resten sen bara sätte i en annan smile...

r0bba_
10 december 2007 · 53 Inlägg

beemern skrev:
förstår inte varför folk river av toningen på dörrarna innan bes och så. de är ju så simpelt att lyfta ut å byta till en annan ruta, tog 5min per dörr för mej å byta ruta om ja hade inredningen på, bara 2st 10mm bultarpå en platta på bakre delen av rutan sen bara lyfta snett uppåt så lossna resten sen bara sätte i en annan smile...

hur ofta är de man går och köper extra framrutor?!

gäääs
my740is-fantastic
10 december 2007 · 284 Inlägg

beemern skrev:
förstår inte varför folk river av toningen på dörrarna innan bes och så. de är ju så simpelt att lyfta ut å byta till en annan ruta, tog 5min per dörr för mej å byta ruta om ja hade inredningen på, bara 2st 10mm bultarpå en platta på bakre delen av rutan sen bara lyfta snett uppåt så lossna resten sen bara sätte i en annan smile...

men ska man vara sån så är det väl bara ta bort rutorna och åka till besiktningen utan.. man behöver väl inte ens ha dom?

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
Germax
10 december 2007 · 12 086 Inlägg

Biltemas film utan lim sitter ganska dåligt, man ser inte ett skit ut igenom dem men de är otroligt smidigt att applicera och den följer formen på rutan utan att krångla. Jag har de på min bakruta för jag inte vill skarva, på sidorutorna har jag en vanlig tunn limfilm

Grundstrom Nismo
10 december 2007 · 758 Inlägg

Jag o en polare tonade hans bil häromdagen med biltemas 39kr film, första gången jag tona en bil, blev inte ett ända väck eller luftbubbla!

beemern .......
10 december 2007 · 2 655 Inlägg

r0bba_ skrev:

beemern skrev:
förstår inte varför folk river av toningen på dörrarna innan bes och så. de är ju så simpelt att lyfta ut å byta till en annan ruta, tog 5min per dörr för mej å byta ruta om ja hade inredningen på, bara 2st 10mm bultarpå en platta på bakre delen av rutan sen bara lyfta snett uppåt så lossna resten sen bara sätte i en annan smile...

hur ofta är de man går och köper extra framrutor?!

ja man gör väl de en gång då kanske för att slippa riva filmen av rytorna å stå länge å skrapa massa lim...

Viktor88
10 december 2007 · 4 Inlägg

my740is-fantastic skrev:

beemern skrev:
förstår inte varför folk river av toningen på dörrarna innan bes och så. de är ju så simpelt att lyfta ut å byta till en annan ruta, tog 5min per dörr för mej å byta ruta om ja hade inredningen på, bara 2st 10mm bultarpå en platta på bakre delen av rutan sen bara lyfta snett uppåt så lossna resten sen bara sätte i en annan smile...

men ska man vara sån så är det väl bara ta bort rutorna och åka till besiktningen utan.. man behöver väl inte ens ha dom?

eller vevar man bara ner rutan och drar ut säkringen om man har elhissar:p det har jag iaf hört att det ska funka:D

Rosu Ready for takeoff
10 december 2007 · 367 Inlägg

Vart kan man köpa 3M solfilm? Hur mycket kostar det?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Ekeen
27 december 2007 · 58 Inlägg

Mitt blev bra och det var biltemas "39" krs film

Eken :lol:
Volvo 244 DL "Ekelunds Racing" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang