Fakta V70 R Sport sökes

Poon Knegare
6 december 2007 · 302 Inlägg

Jag har nyligen köpt en V70 R sport -00 lazerblå och jag undrar lite om denna modell.
Hur ovanlig är just ''sporten''? Fanns det bara i lazerblå? Är det något mer som skiljer sig förrutom dämparna?
Ge mig all fakta ni har om denna bil tack...! smile

Poon
Love the sound...
John87 Stolt Volvoägare
6 december 2007 · 4 913 Inlägg

Hade hört talas om Sport-paketet till standardmodellerna av V70, men inte inte till V70 R.
Googlade lite och hittade inget om det heller.

Antingen någon specialmodell som inte skrivits något om eller bara ett coolt namntillägg till R.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
billy IT-Tekniker
6 december 2007 · 376 Inlägg

Är det inte så att det är någon som bara har börjat kalla R-versionen för sport också? Precis som John skriver, ett coolt namntillägg.

Volvo V70 "Greyline" (1999)
John87 Stolt Volvoägare
6 december 2007 · 4 913 Inlägg

billy skrev:
Är det inte så att det är någon som bara har börjat kalla R-versionen för sport också? Precis som John skriver, ett coolt namntillägg.

Börjat och börjat..

Har han en 00'a så kan det vara första generationen V70. Kan iofs vara andra generationen också efter det var där dom uppgraderade....

Det är förresten bara V70 R som fick färgen Laserblå från fabrik och det tillverkades om jag inte minns fel endast 333 ex smile

Senast redigerat av John87 (6 december 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
billy IT-Tekniker
6 december 2007 · 376 Inlägg

John87 skrev:
Börjat och börjat..

Har han en 00'a så kan det vara första generationen V70. Kan iofs vara andra generationen också efter det var där dom uppgraderade....

Det är förresten bara V70 R som fick färgen Laserblå från fabrik och det tillverkades om jag inte minns fel endast 333 ex smile

Mjo, det är klart..

och av alla de 333 styckna laserblåa så finns det en här i knutarna där jag bor. smile

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Blizzard
6 december 2007 · 6 Inlägg

Färgen laserblå Tillverkades år: 1999/2000!
Tillverknings ex 333st
Något sport exemplar har dock aldrig funnits.

855 T5-R *** AutoTech ***
Volvo Amazon - Damsamlare/Projekt
Volvo 855 R (1996)
Poon Knegare
8 december 2007 · 302 Inlägg

Så alla har fabriksmonterade ställbara Öhlinsdämpare? Och på bilen är det två tidigare ägare varav den första är en äldre man som jag har svårt att tänka mig att har skulle börja kalla den för sport och dessutom skriva sport på dörrlisterna... Och andra ägaren ör min förra chef som inte heller skulle göra nåt sånt.

333st svensksålda eller totalt?

Poon
Love the sound...
John87 Stolt Volvoägare
8 december 2007 · 4 913 Inlägg

Poon skrev:
Så alla har fabriksmonterade ställbara Öhlinsdämpare? Och på bilen är det två tidigare ägare varav den första är en äldre man som jag har svårt att tänka mig att har skulle börja kalla den för sport och dessutom skriva sport på dörrlisterna... Och andra ägaren ör min förra chef som inte heller skulle göra nåt sånt.

333st svensksålda eller totalt?

Som sagt, antingen en specialmodell som aldrig någonsin skrivts något om eller bara ett coolt namntillägg.

Det tillverkades 333st exemplar av V70R Laserblå.

Om ingen av många Volvo-kunniga här känner igen en modell och inget hittas på nätet så tror jag inte att modellen finns.
Sport-paketet finns till V70, men inte till R-modellerna.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Poon Knegare
8 december 2007 · 302 Inlägg

Får väl gå till volvo och fråga då.
Men har alla V70 R fabriksmonterade ställbara Öhlinare på då?

Poon
Love the sound...
John87 Stolt Volvoägare
8 december 2007 · 4 913 Inlägg

Poon skrev:
Får väl gå till volvo och fråga då.
Men har alla V70 R fabriksmonterade ställbara Öhlinare på då?

Ja, om det är den nyare modellen.

Har för mig att den första generationen av R-modellerna inte hade det, men att det infördes när dom fick en ansiktslyftning.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Poon Knegare
8 december 2007 · 302 Inlägg

Ingen aning om det är den första generation eller inte. Vet bara att det är en -00 som är uttagen -99... Är inte allt för insatt i Volvo.. tongue

Poon
Love the sound...
-Claesson-
8 december 2007 · 133 Inlägg

Det finns inga Laserblåa av den nya modellen. det e den gamla karossen dvs. V70 och inte V70N. (iaf har jag aldrig sett / hört talas om någon laserblå V70N) V70N har ju en grönblå nyans som jag ej vet namn på..

Till frågan i topic så tror jag det kan vara som på 850 R modellerna, där finns det vissa som kallas "Performanceline" och har just ställbara Öhlinsdämpare. Så performanceline kanske e samma som sport i ditt fall... ? en teori bara   cool

Från Landet...
Poon Knegare
8 december 2007 · 302 Inlägg

Jo, det är den gamla karossen så långt är jag me... smile

Poon
Love the sound...
John87 Stolt Volvoägare
8 december 2007 · 4 913 Inlägg

-Claesson- skrev:
Det finns inga Laserblåa av den nya modellen. det e den gamla karossen dvs. V70 och inte V70N. (iaf har jag aldrig sett / hört talas om någon laserblå V70N) V70N har ju en grönblå nyans som jag ej vet namn på..

Till frågan i topic så tror jag det kan vara som på 850 R modellerna, där finns det vissa som kallas "Performanceline" och har just ställbara Öhlinsdämpare. Så performanceline kanske e samma som sport i ditt fall... ? en teori bara   cool

Performanceline till 850R vet jag om, men att det finns ett sånt paket till V70R hade jag ingen aning om.
Varför är det inte officiellt då?

Mitt fel om färgen, tänkte att de absolut första modellerna av "nya" V70R också hade den, blandade ihop med den turkosa eller vad man nu kan kalla den smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ludds
8 december 2007 · 329 Inlägg

John87 skrev:

-Claesson- skrev:
Det finns inga Laserblåa av den nya modellen. det e den gamla karossen dvs. V70 och inte V70N. (iaf har jag aldrig sett / hört talas om någon laserblå V70N) V70N har ju en grönblå nyans som jag ej vet namn på..

Till frågan i topic så tror jag det kan vara som på 850 R modellerna, där finns det vissa som kallas "Performanceline" och har just ställbara Öhlinsdämpare. Så performanceline kanske e samma som sport i ditt fall... ? en teori bara   cool

Performanceline till 850R vet jag om, men att det finns ett sånt paket till V70R hade jag ingen aning om.
Varför är det inte officiellt då?

Mitt fel om färgen, tänkte att de absolut första modellerna av "nya" V70R också hade den, blandade ihop med den turkosa eller vad man nu kan kalla den smile

Den färgen du tänker på v70n/s60r Måste vara Flash grön?big_smile

skaris
8 december 2007 · 11 Inlägg

PerformanceLine grejerna kom -98 och dessa delar kunde eftermonteras på alla 850 och X70.
Det fanns bl.a. ställbara Öhlinsdämpare, fjäderbensstag, kolfibertändstiftskåpa, 320mm frambromsar att köpa till sin bil.
Om det sitter någon av dessa prylar på en bil så är dom just eftermonterade på den bilen och har inte med någon sportpaket (som jag aldrig hört talas om) att göra.

Laserblåa V70R fanns som sagt både -99 och -00 och således både med 250hk (-99) och 265hk (-00) motorerna.

Senast redigerat av skaris (8 december 2007)

Poon Knegare
8 december 2007 · 302 Inlägg

Men varför står det då sport på listerna? Ser inte ut som om det skulle va nån som klistrat på det efteråt....

Poon
Love the sound...
skaris
9 december 2007 · 11 Inlägg

Poon skrev:
Men varför står det då sport på listerna? Ser inte ut som om det skulle va nån som klistrat på det efteråt....

Det där får du lägga upp en bild påsmile

mrbad
9 december 2007 · 206 Inlägg

Poon skrev:
Jag har nyligen köpt en V70 R sport -00 lazerblå och jag undrar lite om denna modell.
Hur ovanlig är just ''sporten''? Fanns det bara i lazerblå? Är det något mer som skiljer sig förrutom dämparna?
Ge mig all fakta ni har om denna bil tack...! smile

Kolla här och fråga dom.... http://nrweb.melmac.se/_pages/r_konceptet tongue

Activ8
9 december 2007 · 64 Inlägg

En tilläggsfråga, Stämmer det att alla laserblåa från fabrik också är automatare?
Eller är detta rykte jag hört helt fel?

Audi - Vorsprung durch Technik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang