Audiotop eller JL-audio?

busfabror www.ljudbyggaren.se
9 december 2007 · 504 Inlägg

NoXXaN skrev:

busfabror skrev:

NoXXaN skrev:

Jag anser att det är smörjan eftersom han sa att han ville ha finlir. Det spelar inte fint. Thats it.
Den duger säkert att spela högt med men då kan man ju köpa pyramid eller vilket annat billigt lump som.
Som sagt, man får nog mycket tryck för pengarna. Mycket välljud, NEJ!

Jag anser nog att AT nemesis serie spelar bra finlir för pengarna, men men....sen att jag även i andra trådar förespråket ett annat märke som jag oxå har erfarenhet av, det anser väl du att det är skit det oxå, om du tolkat mina inlägg som att jag säger att JL är skrot så har du nog missuppfattat det hela....smaken e som baken o killen frågade trots allt vad VI som olika personer tyckte...

I'll rest my case....

Nemesis fanns aldrig med i hans förslag! I REST MY CASE

Sorry, men att diskutera med trångsynta är inte riktigt min grej....jag gav killen ett tips att kanske lägga in lite mer pengar i leken och på så sätt pressa upp ljudnivån..men tolka det som du vill...jag tror inte att du besitter den befattning att kunna avgöra på något sätt vad som är bra eller dåligt....men du killen, ha de bra...och glöm inte att man lär så länge man lever big_smile

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
NoXXaN El/automations- ingenjör
10 december 2007 · 112 Inlägg

busfabror skrev:

NoXXaN skrev:

busfabror skrev:

Jag anser nog att AT nemesis serie spelar bra finlir för pengarna, men men....sen att jag även i andra trådar förespråket ett annat märke som jag oxå har erfarenhet av, det anser väl du att det är skit det oxå, om du tolkat mina inlägg som att jag säger att JL är skrot så har du nog missuppfattat det hela....smaken e som baken o killen frågade trots allt vad VI som olika personer tyckte...

I'll rest my case....

Nemesis fanns aldrig med i hans förslag! I REST MY CASE

Sorry, men att diskutera med trångsynta är inte riktigt min grej....jag gav killen ett tips att kanske lägga in lite mer pengar i leken och på så sätt pressa upp ljudnivån..men tolka det som du vill...jag tror inte att du besitter den befattning att kunna avgöra på något sätt vad som är bra eller dåligt....men du killen, ha de bra...och glöm inte att man lär så länge man lever big_smile

Känns som att du representerar Audiotop i Sverige. Att döma av din presentation. Du får gärna dema Audiotopbasarna, ha gärna något annat att jämföra med så ska jag delge både för- och nack-delar. Att jag inte skulle kunna uttala mig är ett uttalande utan någon som helst grund. Vad får du det ifrån? För att jag inte har någon stereo i Saaben ännu. Då skall jag informera herrskapet om att jag var till väldigt stor del delaktig i Johan Laszlo´s bygge som var med 2005. Ru kan kolla på en medlem som heter "Racing1987".

Dessutom har jag hållt på med top of the line Hi-Fi i många år. Jag vet när det låter korrekt, det är mycket möjligt att det har varit bilarna som jag lyssnat i som inte har varit bra byggda men jag har inte fått någon bra uppfattning om Audiotop.

Som sagt, upp till bevis. Jag kan köra ner till Hbg när jag har tid så kan du få spela upp till dans big_smile

Ska förresten tävla i Advanced 7ch i år och hoppas att vi träffas på diverse tävlingar så kan vi utbyta tankar.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
gurenius
10 december 2007 · 1 631 Inlägg

NoXXaN skrev:
Ska förresten tävla i Advanced 7ch i år och hoppas att vi träffas på diverse tävlingar så kan vi utbyta tankar.

Du är välkommen! Blir det med SAABen?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
NoXXaN El/automations- ingenjör
10 december 2007 · 112 Inlägg

gurenius skrev:

NoXXaN skrev:
Ska förresten tävla i Advanced 7ch i år och hoppas att vi träffas på diverse tävlingar så kan vi utbyta tankar.

Du är välkommen! Blir det med SAABen?

Ja det blir med Saaben. Vad bygger du i för bil nästa säsong? Vad ska du ha för komponenter?

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
busfabror www.ljudbyggaren.se
10 december 2007 · 504 Inlägg

NoXXaN skrev:

busfabror skrev:

NoXXaN skrev:

Nemesis fanns aldrig med i hans förslag! I REST MY CASE

Sorry, men att diskutera med trångsynta är inte riktigt min grej....jag gav killen ett tips att kanske lägga in lite mer pengar i leken och på så sätt pressa upp ljudnivån..men tolka det som du vill...jag tror inte att du besitter den befattning att kunna avgöra på något sätt vad som är bra eller dåligt....men du killen, ha de bra...och glöm inte att man lär så länge man lever big_smile

Känns som att du representerar Audiotop i Sverige. Att döma av din presentation. Du får gärna dema Audiotopbasarna, ha gärna något annat att jämföra med så ska jag delge både för- och nack-delar. Att jag inte skulle kunna uttala mig är ett uttalande utan någon som helst grund. Vad får du det ifrån? För att jag inte har någon stereo i Saaben ännu. Då skall jag informera herrskapet om att jag var till väldigt stor del delaktig i Johan Laszlo´s bygge som var med 2005. Ru kan kolla på en medlem som heter "Racing1987".

Dessutom har jag hållt på med top of the line Hi-Fi i många år. Jag vet när det låter korrekt, det är mycket möjligt att det har varit bilarna som jag lyssnat i som inte har varit bra byggda men jag har inte fått någon bra uppfattning om Audiotop.

Som sagt, upp till bevis. Jag kan köra ner till Hbg när jag har tid så kan du få spela upp till dans big_smile

Ska förresten tävla i Advanced 7ch i år och hoppas att vi träffas på diverse tävlingar så kan vi utbyta tankar.

När det gäller ditt påstående om att jag på något sätt representerar Audiotop så kan jag erkänna mig skyldig på den punkten men det spelar ingen större roll, hade jag tyckt att något annat varit passande så hade jag inte förespråkat Audiotop, jag av min erfarenhet tycker att AT partyspelar kalas men hanterar även en del finlir, klart e väl att det finns basar som spelar klart mera finlir men dom klarar inte party-poppet lika bra och ligger inte i samma prisklass...men men, whatever, killen väljer själv och han frågade om åsikter vilket han fick.

Lyssna på Auditop i bil, det kommer snart  en SAAB i Kristianstad som riktat sig lite åt finlir hållet, mer vet jag inte om den just nu. I Blekinge ska tydligen rulla någon bil som kör finlir men vet inte mycket om den. Jag bygger väldigt lite själv och det som byggs kan inte kalas avancerat...*skrattar*...gillar 4-kantiga lådor av trä som e TUNGA....men e övertygad om att om du sätter dig i en bil som Audiotop sitter installerat i så blir du förvånad...för din erfarenhet av AT är inte speciellt stor....men som du sa, vi ses kanske på  diverse tävlingar i sommar, jag som säljare och du som köpare....om inte annat så ses vi kanske på nattklubben då jag spelar skivor i Södra Sverige och har gjort i 17 år.....över o ut !

PS. Vad är korrekt ljud ? Är det inte vad personen i fråga anser vara korrekt ?

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
NoXXaN El/automations- ingenjör
10 december 2007 · 112 Inlägg

busfabror skrev:

NoXXaN skrev:

busfabror skrev:
Sorry, men att diskutera med trångsynta är inte riktigt min grej....jag gav killen ett tips att kanske lägga in lite mer pengar i leken och på så sätt pressa upp ljudnivån..men tolka det som du vill...jag tror inte att du besitter den befattning att kunna avgöra på något sätt vad som är bra eller dåligt....men du killen, ha de bra...och glöm inte att man lär så länge man lever big_smile

Känns som att du representerar Audiotop i Sverige. Att döma av din presentation. Du får gärna dema Audiotopbasarna, ha gärna något annat att jämföra med så ska jag delge både för- och nack-delar. Att jag inte skulle kunna uttala mig är ett uttalande utan någon som helst grund. Vad får du det ifrån? För att jag inte har någon stereo i Saaben ännu. Då skall jag informera herrskapet om att jag var till väldigt stor del delaktig i Johan Laszlo´s bygge som var med 2005. Ru kan kolla på en medlem som heter "Racing1987".

Dessutom har jag hållt på med top of the line Hi-Fi i många år. Jag vet när det låter korrekt, det är mycket möjligt att det har varit bilarna som jag lyssnat i som inte har varit bra byggda men jag har inte fått någon bra uppfattning om Audiotop.

Som sagt, upp till bevis. Jag kan köra ner till Hbg när jag har tid så kan du få spela upp till dans big_smile

Ska förresten tävla i Advanced 7ch i år och hoppas att vi träffas på diverse tävlingar så kan vi utbyta tankar.

När det gäller ditt påstående om att jag på något sätt representerar Audiotop så kan jag erkänna mig skyldig på den punkten men det spelar ingen större roll, hade jag tyckt att något annat varit passande så hade jag inte förespråkat Audiotop, jag av min erfarenhet tycker att AT partyspelar kalas men hanterar även en del finlir, klart e väl att det finns basar som spelar klart mera finlir men dom klarar inte party-poppet lika bra och ligger inte i samma prisklass...men men, whatever, killen väljer själv och han frågade om åsikter vilket han fick.

Lyssna på Auditop i bil, det kommer snart  en SAAB i Kristianstad som riktat sig lite åt finlir hållet, mer vet jag inte om den just nu. I Blekinge ska tydligen rulla någon bil som kör finlir men vet inte mycket om den. Jag bygger väldigt lite själv och det som byggs kan inte kalas avancerat...*skrattar*...gillar 4-kantiga lådor av trä som e TUNGA....men e övertygad om att om du sätter dig i en bil som Audiotop sitter installerat i så blir du förvånad...för din erfarenhet av AT är inte speciellt stor....men som du sa, vi ses kanske på  diverse tävlingar i sommar, jag som säljare och du som köpare....om inte annat så ses vi kanske på nattklubben då jag spelar skivor i Södra Sverige och har gjort i 17 år.....över o ut !

PS. Vad är korrekt ljud ? Är det inte vad personen i fråga anser vara korrekt ?

Ok, jag har nog inte hört talas om något audiotop-bygge som skulle finnas häromkring såvida du inte menar den Mazda 100´an, svart/silvrig. Korrekt ljud är ofärgat ljud som låter som studion har tänkt det. Dock är det ju väldigt svårt att veta hur det är tänkt att låta så givetvis är det ju upp till var och en, däremot drar sig väldigt många tankar kring det korrekta ljudet långt ifrån det som var tänkt från början. Jag måste nog tyvärr lämna denna tråden för jag känner att den kommer aldrig sluta, jag har varken tid eller ork att mala om det här.Det var ju dessutom inte detta tråden handlade om, mycket prat som inte hjälpt honom så mycket. Jag tar gärna diskussionen in person men som sagt så har jag lite annat att stå i än och sitta och förklara hur min uppfattning om korrekt ljud är.

Ha det gott killar.

Mvh
/Jonas

Senast redigerat av NoXXaN (10 december 2007)

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
AreeZ Golf mk3 LOUD
10 december 2007 · 515 Inlägg

Jag kan faktiskt rekomendera Audiotops billigare serie med basar.

Lät riktigt bra även för välljud.
Steget jag hade som var ett DX800.1 lät RIKTIGT bra.

Har tyvärr inte lyssnat supermycket på JL men det jag hört av
dom så låter det riktigt bra.

Tävlade 1 tävling i år med mitt Audiotop system.
Fick rätt ok ljudpoäng i Entry trots systemets setup
som kanske inte är gjort för SQ med 4st 8"/dörr
och 4st 15" i skuffen.
Helt utan EQ och snabbt inställt efter en repa på 143db
Så jag tycker Audiotops prylar spelar helt ok och riktigt bra.

Plats Namn                  Ljud
1      Örjan Karlborg      36
2      Klas Neander        32
3      Pierre Karlsson     24
4      Joakim Öhman     32   <---
5      Jörg Wetzenstein  24

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
gurenius
10 december 2007 · 1 631 Inlägg

NoXXaN skrev:

gurenius skrev:

NoXXaN skrev:
Ska förresten tävla i Advanced 7ch i år och hoppas att vi träffas på diverse tävlingar så kan vi utbyta tankar.

Du är välkommen! Blir det med SAABen?

Ja det blir med Saaben. Vad bygger du i för bil nästa säsong? Vad ska du ha för komponenter?

Inget är riktigt klart än men planer finns! big_smile

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
NoXXaN El/automations- ingenjör
10 december 2007 · 112 Inlägg

gurenius skrev:

NoXXaN skrev:

gurenius skrev:

Du är välkommen! Blir det med SAABen?

Ja det blir med Saaben. Vad bygger du i för bil nästa säsong? Vad ska du ha för komponenter?

Inget är riktigt klart än men planer finns! big_smile

Ok. Släpper du 9-3´an? Jag hoppas verkligen jag hinner bygga till Elmia, vill ju inte tappa några poäng på att jag inte hinner deltaga. Dock kan det bli stressigt. Jt avgasteknik har min bil som testbil i vinter och jag får den i mitten av februari. Kan bli lite tight eller vad tror du? Visserligen kommer bagaget bli simpelt. i stil med Rogers på Ljudstudion. Det är mest brädan som gör att jag känner pressen. Dörrar och så ska nog inte behöva ta sådan tid men all jä*la elektronik som det är i denna bilen kommer ju ta tid att få funktionabel igen.

Känns lite surt att tävla för detta teamet som jag har nu, när jag och Laszlo byggde tävlade vi för Ljudstudion men nästa säsong blir det DN Bilradio. Han fixade ju dock bra deal så det få väl stå vad det vill på bilen.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
piddamannen
11 december 2007 · 4 Inlägg

Nepp jonas..De blir jag som släpper 9.3an med audiotop i...Kommer även en s60r med 6-10 bas element i även det från audiotop..så ska bli kul o se vad det spelar till våren:D...Vad ska du bygga med för grejor?Ska du ha hjälp o tips om elektroniken i saaben så säg till..Vi har samma system i våra bilar o ja har redan mixtrat om allt i min..!!! Have it goooodie

// Piddan

gurenius
11 december 2007 · 1 631 Inlägg

Schysst bil! Kommer du även och tävlar i EMMA SQ?

NoXXAN, min 9-3 har inte tävlat i år och kommer inte göra det mer heller. Ska säljas.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
NoXXaN El/automations- ingenjör
11 december 2007 · 112 Inlägg

piddamannen skrev:
Nepp jonas..De blir jag som släpper 9.3an med audiotop i...Kommer även en s60r med 6-10 bas element i även det från audiotop..så ska bli kul o se vad det spelar till våren:D...Vad ska du bygga med för grejor?Ska du ha hjälp o tips om elektroniken i saaben så säg till..Vi har samma system i våra bilar o ja har redan mixtrat om allt i min..!!! Have it goooodie

// Piddan

Nejmen tjena.

Ja jag kan höra av mig. Tror dock teamchefen hade rivit en sådanhär innan. Men om du har tid över får du gärna komma och hjälpa till. Säg bara till om du behöver hjälp med något under vintern. Har inget att göra innan min bil är tillbaka.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
NoXXaN El/automations- ingenjör
11 december 2007 · 112 Inlägg

gurenius skrev:
Schysst bil! Kommer du även och tävlar i EMMA SQ?

NoXXAN, min 9-3 har inte tävlat i år och kommer inte göra det mer heller. Ska säljas.

Man tackar. Den kommer nog bli schysst iaf. När allt är klart. Tanken från början var en banracer. Men sen helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle återuppta ljudbyggandet.

Ja jag hade tänkt föröska vara med i SQ också. Vi får väl se hur mycket man hinner bygga som sagt.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang