Fråga ang Fartkamra.

master_-
6 december 2007 · 730 Inlägg

Tjena.

Då jag o min flickvänväldigt snart ska ha barn, o vi har ca 6mil till den närmaste förlossnings avdelningen, så kommer man ju självklart inte ligga o köra i 90 när flickvännen nästan dör av smärta. Men inte köra i 200 så hon får mer ont av alla jäkla bulor som är i asfalten eller köra så fort så man inte har kontrollen eller få med trafikanter känna sig osäkra.

Men nu till frågan, om jag skulle bli fotad av en kamera, har jag chans o överklaga det o slippa betala böter men tanken på attt man verkligen har en anledning att köra över satt hastigeter??

Tackar för alla svar.

///Anders

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
6 december 2007 · 2 933 Inlägg

Skriv en lapp där det står "födsel pågår" och sätt i framrutan så kanske de överväger big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
viccoA
6 december 2007 · 3 111 Inlägg

Nja, tror inte det är en anledning att köra fört fort enligt paragraf ryttarna.
Lägg ett tomteskägg i handsfacket och ta på dig när du ska köra för fort. Svårt att identifiera dig och således inga böter.

Eller kan man kanske ringa ambulansen om man måste till sjukan i full fart... smile

lingua
6 december 2007 · 2 271 Inlägg

Inte en chans!

Som 2 barns pappa säger jag så här... planera! lyssna på vad folket säger på förlossningskliniken.
Gör det så behöver du inte köra för fort och vårdslöst med din dyraste last någonsin!!!!

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
master_-
6 december 2007 · 730 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Skriv en lapp där det står "födsel pågår" och sätt i framrutan så kanske de överväger big_smile

hahahah det borde man nästan fan göra

master_-
6 december 2007 · 730 Inlägg

lingua skrev:
Inte en chans!

Som 2 barns pappa säger jag så här... planera! lyssna på vad folket säger på förlossningskliniken.
Gör det så behöver du inte köra för fort och vårdslöst med din dyraste last någonsin!!!!

Det du skriver är ju sant.
Skulle vara JÄVLIGT dumt o förlora sitt barn innan man har sett hon/han.
Bättre o följa ditt råd.

twin_cam Smålänning
6 december 2007 · 7 877 Inlägg

Tror tyvärr inte att dom går med på det. Kanske om du har mycket tur och vet vad du ska säga, men annars så säger dom troligen "varför ringde du inte ambulans"...
Tråkigt men sant sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mash100
6 december 2007 · 53 Inlägg

master_- skrev:
Tjena.

Då jag o min flickvänväldigt snart ska ha barn, o vi har ca 6mil till den närmaste förlossnings avdelningen, så kommer man ju självklart inte ligga o köra i 90 när flickvännen nästan dör av smärta. Men inte köra i 200 så hon får mer ont av alla jäkla bulor som är i asfalten eller köra så fort så man inte har kontrollen eller få med trafikanter känna sig osäkra.

Men nu till frågan, om jag skulle bli fotad av en kamera, har jag chans o överklaga det o slippa betala böter men tanken på attt man verkligen har en anledning att köra över satt hastigeter??

Tackar för alla svar.

///Anders

kör med maskering så spelar ingen roll att du kör för fort   mot en kamera. Typ rånarluva

Senast redigerat av mash100 (6 december 2007)

master_-
6 december 2007 · 730 Inlägg

nja håller med lingua till 100%
Planering är ju ganska viktigt. men lite svårt att planera när barnet kommer bara

lingua
6 december 2007 · 2 271 Inlägg

master_- skrev:
nja håller med lingua till 100%
Planering är ju ganska viktigt. men lite svårt att planera när barnet kommer bara

Klokt! Ni kommer veta när det är dags, mellanrum mellan verkarna, barnmorskan råd osv. Nu bor jag lite närmre ( 3 km ) så det blev en bulle. Och tur va väl det, tror aldrig man har skakat av adrenalin som när första kom.

Nej, så behåll lugnet så kommer allt gå bra=)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Losgard
6 december 2007 · 1 688 Inlägg

Passade på å fråga polisen i somras om vad man skall göra om man har ambulansen med sirene och blåljus bakom sig på en 90väg me trafik i andra filen så dom inte kan köra förbi.

Tydligen så skall man enligt lagen ligga kvar i sin fil utan att överskrida hastighetsgränsen och sedan stanna i närmsta ficka för att låta dom köra om.

Låter helt insane, inget man gör, men så ska man tydligen göra neutral

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
LazerHawke
6 december 2007 · 1 268 Inlägg

Losgard skrev:
Passade på å fråga polisen i somras om vad man skall göra om man har ambulansen med sirene och blåljus bakom sig på en 90väg me trafik i andra filen så dom inte kan köra förbi.

Tydligen så skall man enligt lagen ligga kvar i sin fil utan att överskrida hastighetsgränsen och sedan stanna i närmsta ficka för att låta dom köra om.

Låter helt insane, inget man gör, men så ska man tydligen göra neutral

sant det du säger.... helt galet...

men första reaktionen man får när man får en ambulans i röven... "fan MÅSTE undan nån kan ju dö pga mig..... sad"

märkte då ja låg ute på vägen me ett ekipage (lastbil & trailer) låg där va skulle ja göra enfiligt (var såndär sträcka 2+1-filigt) just där ja va vid tillfället va 1-filigt.... så jag fick puttra på där tills ja hitta "lämplig" ficka å köra in i så gott det gick för att han skulle kunna smita förbi....

Performance_ Förjaevle Brao
6 december 2007 · 555 Inlägg

neej, tror inte de e tillåtet även om bruden ska föda, läste om en liknande grej å han som körde blev av me lappen

kaptenpadda Spawn of Satan
7 december 2007 · 56 Inlägg

Snuten brukar inte har överseende vid barnakläckning. min bror skulle ta sig från skaraborg till nedrenorrland samma dag som värkarna satte igång. blev lasrad av en snutbil och fick 3200:- i present. han förklarade för länsman att hans sambo va på gång med avel men fick då till svar att du kanske vill se ditt barn överhuvudtaget. cool

lingua verkar ju kunna detta så vi får lyssna på han!

Smajly
7 december 2007 · 3 059 Inlägg

lingua skrev:

master_- skrev:
nja håller med lingua till 100%
Planering är ju ganska viktigt. men lite svårt att planera när barnet kommer bara

Klokt! Ni kommer veta när det är dags, mellanrum mellan verkarna, barnmorskan råd osv. Nu bor jag lite närmre ( 3 km ) så det blev en bulle. Och tur va väl det, tror aldrig man har skakat av adrenalin som när första kom.

Nej, så behåll lugnet så kommer allt gå bra=)

Exakt.. Har själv en 4 månaders tös och man vet när det börjar bli daxs att köra..
Det är ju inte så att helt plötsligt får din tanta ont i magen o sekunden senare ploppar det ut..
Nä ta reda på när sjukhuset vill att ni ska komma in.. hur långt det ska vara mellan värkarna så hinner du köra i god tid och kan ta det lugnt till sjukan..
Själv hade jag "bara" 3-4 mil till sjukstugan men hade gott om tid även om värkarna var täta..
Vid detta tillfälla som andra skriver vill du nog inte vansinnesköra ändå.. du kan ALDRIG förlåta dig själv om nått skulle hända.

http://moa.clippern.se

Senast redigerat av Smajly (7 december 2007)

MORT
7 december 2007 · 137 Inlägg

Bara att åka med solskyddet nere, eller rånarmössa. smile

"Shackle-razzle-futzal-craz"
Tompa_Vax Skogs Arbetare
7 december 2007 · 413 Inlägg

MORT skrev:
Bara att åka med solskyddet nere, eller rånarmössa. smile

Det hjälper väll inte ju, tar dom inte böter på en som står på bilen då??

Go For It!!
Bubbaman Byfåne
7 december 2007 · 368 Inlägg

Tompa_Vax skrev:

MORT skrev:
Bara att åka med solskyddet nere, eller rånarmössa. smile

Det hjälper väll inte ju, tar dom inte böter på en som står på bilen då??

Får dom inte göra enligt lag. Måste se vem som kör bilen.

Sorling
7 december 2007 · 207 Inlägg

Losgard skrev:
Passade på å fråga polisen i somras om vad man skall göra om man har ambulansen med sirene och blåljus bakom sig på en 90väg me trafik i andra filen så dom inte kan köra förbi.

Tydligen så skall man enligt lagen ligga kvar i sin fil utan att överskrida hastighetsgränsen och sedan stanna i närmsta ficka för att låta dom köra om.

Låter helt insane, inget man gör, men så ska man tydligen göra neutral

hehhe jag körde ifrån ambulansen ist:D mkt roligare haha

John87 Stolt Volvoägare
7 december 2007 · 4 913 Inlägg

Bubbaman skrev:

Tompa_Vax skrev:

MORT skrev:
Bara att åka med solskyddet nere, eller rånarmössa. smile

Det hjälper väll inte ju, tar dom inte böter på en som står på bilen då??

Får dom inte göra enligt lag. Måste se vem som kör bilen.

Inte länge till smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang