besiktning!

daspen
7 december 2007 · 9 Inlägg

hej jag var på bilprovningen i dag. och den gick inte igenom pga för låg. och jag har ju sänknings fjädrar runt om. och jag undrar om någon annan som inte fått igenom bilen pga att den e för låg?? Mvh Ted

evilaudio
7 december 2007 · 16 195 Inlägg

att den är "för låg" har ja aldrig varit me om däremot så kan de ju hända andra saker när man sänker bilar..   de måste gå å svänga fullt å "panikbromsa" utan att däcken tar i t.ex..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
daspen
7 december 2007 · 9 Inlägg

Magic skrev:
För låg?
Exakt vad står det i protokollet?
Att den är för låg och har för dålig dämpverkan kan jag förstå, eller om den är så låg att den inte är körbar.

Men, vad står det i protokollet?

det står bara att den är för låg.. och han sa att det har tagit i skärmkanten och då sa jag att det vara bra i riktigt stora gupp det tar i, och då sa han okej och gjorde nått annat?

daspen
7 december 2007 · 9 Inlägg

evilaudio skrev:
att den är "för låg" har ja aldrig varit me om däremot så kan de ju hända andra saker när man sänker bilar..   de måste gå å svänga fullt å "panikbromsa" utan att däcken tar i t.ex..

men det går att svänga fullt åt båda hållen. så jag vet inte

John87 Stolt Volvoägare
7 december 2007 · 4 913 Inlägg

Har det tagit i skärmkanten så är det väl inte så mycket att tjafsa om?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Supratok Toker
7 december 2007 · 491 Inlägg

Kan ju säga att jag får in pekfingret mellan skärmkant och mina däck, jag har fått godkänt på besiktningen..

Men dom svor nå förbannat åt att dom inte fick under den där grejen dom testar bussningar med, dom var 4 st. som lyfta och jucka (inte kn**la) bilen för att få den till bakvagnen..   Var lite smått roligt, sen bad dom mig att höja bilen nästa år för annars blir det så dryga arbetsskador av att lyfta på bilen..  :]
Men ska finnas nån besiktning med lyftar som ligger jäms med marken, så jag ska ta reda på det och besikta där nästa gång. En lång resa gör man gärna..
Men det ska finnas en tråd med detta sen tidigare...  Seek and you shall find!

Toker Jr 081102
daspen
7 december 2007 · 9 Inlägg

John87 skrev:
Har det tagit i skärmkanten så är det väl inte så mycket att tjafsa om?

jo men det är ju så här att förra ägaren besikta ju med samma däck och samma fjädrar som sitter på nu så det e ju lite konstigt

daspen
7 december 2007 · 9 Inlägg

Supratok skrev:
Kan ju säga att jag får in pekfingret mellan skärmkant och mina däck, jag har fått godkänt på besiktningen..

Men dom svor nå förbannat åt att dom inte fick under den där grejen dom testar bussningar med, dom var 4 st. som lyfta och jucka (inte kn**la) bilen för att få den till bakvagnen..   Var lite smått roligt, sen bad dom mig att höja bilen nästa år för annars blir det så dryga arbetsskador av att lyfta på bilen..  :]
Men ska finnas nån besiktning med lyftar som ligger jäms med marken, så jag ska ta reda på det och besikta där nästa gång. En lång resa gör man gärna..
Men det ska finnas en tråd med detta sen tidigare...  Seek and you shall find!

jag kanske får in 1.5 finger under mina.! konstigt att jag fick en 2a för de

Supratok Toker
7 december 2007 · 491 Inlägg

daspen skrev:

Supratok skrev:
Kan ju säga att jag får in pekfingret mellan skärmkant och mina däck, jag har fått godkänt på besiktningen..

Men dom svor nå förbannat åt att dom inte fick under den där grejen dom testar bussningar med, dom var 4 st. som lyfta och jucka (inte kn**la) bilen för att få den till bakvagnen..   Var lite smått roligt, sen bad dom mig att höja bilen nästa år för annars blir det så dryga arbetsskador av att lyfta på bilen..  :]
Men ska finnas nån besiktning med lyftar som ligger jäms med marken, så jag ska ta reda på det och besikta där nästa gång. En lång resa gör man gärna..
Men det ska finnas en tråd med detta sen tidigare...  Seek and you shall find!

jag kanske får in 1.5 finger under mina.! konstigt att jag fick en 2a för de

Vad står det en 2:a på ?

Toker Jr 081102
sir_daniel www.kudoz.se
7 december 2007 · 3 802 Inlägg

vad står det ordagrant i protokollet?

daspen
7 december 2007 · 9 Inlägg

Supratok skrev:

daspen skrev:

Supratok skrev:
Kan ju säga att jag får in pekfingret mellan skärmkant och mina däck, jag har fått godkänt på besiktningen..

Men dom svor nå förbannat åt att dom inte fick under den där grejen dom testar bussningar med, dom var 4 st. som lyfta och jucka (inte kn**la) bilen för att få den till bakvagnen..   Var lite smått roligt, sen bad dom mig att höja bilen nästa år för annars blir det så dryga arbetsskador av att lyfta på bilen..  :]
Men ska finnas nån besiktning med lyftar som ligger jäms med marken, så jag ska ta reda på det och besikta där nästa gång. En lång resa gör man gärna..
Men det ska finnas en tråd med detta sen tidigare...  Seek and you shall find!

jag kanske får in 1.5 finger under mina.! konstigt att jag fick en 2a för de

Vad står det en 2:a på ?

ja vet inte exakt vad det står för jag har nämligen inte bilen hemma och protokollet är i bilen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang