Släcka tvåor

LordGlassboet Glassbåtsingengör
10 december 2007 · 207 Inlägg

Har en tvåa i protokollet som jag hade tänkt låta en aktoriserad verksad grejja, men har inte riktigt koll på hur det ligger till.

Tiden för obokad efterkontroll har gått ut, men får inte körförbud förän den 27e. Får verkstan släcka tvåan ändå, eller är det bara inom den obokade efterkontrollen? Eller får dom gör det även efter körförbud trätt in?

Signaturtext kan du vara själv!
alain www.bimmerpower.org
10 december 2007 · 3 995 Inlägg

Om bilverstad är auktoriserad att släcka 2or från besiktningen efter reparationen, då är det inget problem. Eftersom tiden ha gott ut, jag undrar om du kan köra till obokad efterkontrol.
Det jag skulle göra är att ringa till bilprovning och höra med dom för säkerhet skull. MVH:

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
MilleN
10 december 2007 · 9 108 Inlägg

Obokad efterkontroll kan man åka till inom 2 månader från besiktningen, körförbud får man efter en månad, så du borde väl ha en månad på dig då? Dock blir det lite dyrare om man väntar till den sista månaden, 200 spänn har jag för mig.

LordGlassboet Glassbåtsingengör
10 december 2007 · 207 Inlägg

Ja har på mig till den 27e innan jag får körförbud, chansen att göra obokad efterkontroll försvsann den 5e, men frågan var hur länge en aktoriserad verkstad har befogenheter att släcka tvåor?

Signaturtext kan du vara själv!
alain www.bimmerpower.org
10 december 2007 · 3 995 Inlägg

LordGlassboet skrev:
Ja har på mig till den 27e innan jag får körförbud, chansen att göra obokad efterkontroll försvsann den 5e, men frågan var hur länge en aktoriserad verkstad har befogenheter att släcka tvåor?

***************
Jag har inget konkreta svar på det, men verkstad som kan göra det stänger väll 18.00, varför inte ringa till dom?, du få exakt veta hur det går till och dessutom slipper du massa med skriveriet och funderingar eller hur?. MVH:

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
LordGlassboet Glassbåtsingengör
10 december 2007 · 207 Inlägg

Mycket bra idé ;D Ringde precis och fick veta att dom har en månad efter körförbud på sig. Så på onsdag ska bilen på verkstad

Signaturtext kan du vara själv!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang