Nu blir jag fan sur :@

airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

har nu ansökt om kategori styling för min og900 3 gånger o har blivit nekad, O igår försökte jag med den andra saaben, griffin, den har allt som står som krav + lite till o ändå blir den nekad :@, var ska man överklaga? det står ju bara att man inte ska svara på webmasterns meddelande. det finns ju massor av bilar som knappt är stylade o ändå är i den kategorin. åh jag vet det finns säkert fler trådar som denna men frågan är var man ska överklaga. // Leivo

Jag har rätt i vad jag än säger.
FireTraXX DFFL
11 december 2007 · 9 020 Inlägg

Ser ut som två helt original gamla bilar ju.
Inte så konstigt att de blev nekade.

EDIT:

Styling 17"+ (fälgar), enklare styling som vinge, solfilm, vita blinkers, borttagna emblem med mera. Ej original eller nära original. Mycket gott skick. (ANSÖK)

Verkar inte som att de passar in så bra...

Senast redigerat av FireTraXX (11 december 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
VivaLaFritz
11 december 2007 · 342 Inlägg

airflow skrev:
har nu ansökt om kategori styling för min og900 3 gånger o har blivit nekad, O igår försökte jag med den andra saaben, griffin, den har allt som står som krav + lite till o ändå blir den nekad :@, var ska man överklaga? det står ju bara att man inte ska svara på webmasterns meddelande. det finns ju massor av bilar som knappt är stylade o ändå är i den kategorin. åh jag vet det finns säkert fler trådar som denna men frågan är var man ska överklaga. // Leivo

Bra fråga.. har blivit nekad flera gånger med skylinen jag oxå..  med förra bilen (seat leon) gick det hur bra som helst fast den var helt orginal och hade inge styling..  knepigt det där tycker jag!

Once you go Skyline, you´ll never go back!
FireTraXX DFFL
11 december 2007 · 9 020 Inlägg

VivaLaFritz: Det är nog dina 12" höga fälgar som det faller på...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

FireTraXX skrev:
Ser ut som två helt original gamla bilar ju.
Inte så konstigt att de blev nekade.

öppna ögonen då, griffin har, kjolpaket, fälgar tonade rutor, vita blinkersar, hela bilen omlackad, m.m. vafan, asså, måste man ha kolsvarta rutor o extrem lågprofilsdäck bara för att den ska va stylad??

Jag har rätt i vad jag än säger.
FireTraXX DFFL
11 december 2007 · 9 020 Inlägg

Fälgarna på den ser inte heller speciellt stora ut...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hamilton
11 december 2007 · 8 873 Inlägg

Att du blivit nekad förstår jag, dom hör helt enkelt inte hemma där.
Behövs nog lite mera för att komma med i den kategorin.

Sen att en utav bilarna är nylackerad spelar ju mindre roll då det inte kan ses på bilderna, kan vara bra att även ha hög kvalité på bilderna
Är inte lätt för en admin att göra en bedömning på så dåliga bilder.

Senast redigerat av Hamilton (11 december 2007)

Fotograf på tierpidag.se
airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

det¨går inte att ha större än så i mitt läge, det är 16",  jag har sett iaf 3 exakt likadant stylade saab 9000 som är i kategori styling. förresten, var ska man överklaga nåt sånt? jag blir så irriterad bara för det är orättvist.

Jag har rätt i vad jag än säger.
FireTraXX DFFL
11 december 2007 · 9 020 Inlägg

airflow skrev:
det¨går inte att ha större än så i mitt läge, det är 16",  jag har sett iaf 3 exakt likadant stylade saab 9000 som är i kategori styling. förresten, var ska man överklaga nåt sånt? jag blir så irriterad bara för det är orättvist.

Klart att det går.
Mindre gummi och mer fälg...

EDIT:
http://www.garaget.org/?car=51
Där sitter 18"...

Senast redigerat av FireTraXX (11 december 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Izual
11 december 2007 · 4 571 Inlägg

Enda jag kan se att de har är vita blinkers.
Sedan är inte airflowpaketet monterat på någon bild vad jag kan se.

Saknas:
Fina fälgar (större)
Solfilm
vinge på 9000 osv osv
Mycket gott skick

Inte jag som bedömt dem men skulle tro att det är dom som avgjorde.

chrizz Administratör
11 december 2007 · 11 790 Inlägg

airflow skrev:
det¨går inte att ha större än så i mitt läge, det är 16",  jag har sett iaf 3 exakt likadant stylade saab 9000 som är i kategori styling. förresten, var ska man överklaga nåt sånt? jag blir så irriterad bara för det är orättvist.

Då har dessa tre fått fel helt enkelt.

Du vet vad kraven är, och dina bilar uppfyller dem inte anser vi. Så enkelt är det ju, det är väl inget att bråka om?

Låser här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
11 december 2007 · 11 790 Inlägg

Låser upp tråden igen. Det fanns visst mer att tillägga här tror jag...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ironhead volvoraggare
11 december 2007 · 4 776 Inlägg

han skulle visst lämna denna skitsida sa han. och även så avbeställde han garagetdekalerna också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
chrizz Administratör
11 december 2007 · 11 790 Inlägg

Men så här är det ju. Ingen av dina bilar har 17", vilket är ett av kraven för att få styling. Det finns heller inga hinder fysiskt för att få plats med 17" på någon av bilarna...

En bil som uppenbart inte KAN få plats med 17" kan få kategorin styling eller nån annan kategori också för den delen på andra grunder, men det är alltså inte fallet för dina bilar.

Förstår inte att du blir så himla upprörd över detta, det är ju inget personligt smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Pikey
11 december 2007 · 2 283 Inlägg

chrizz skrev:
Men så här är det ju. Ingen av dina bilar har 17", vilket är ett av kraven för att få styling. Det finns heller inga hinder fysiskt för att få plats med 17" på någon av bilarna...

En bil som uppenbart inte KAN få plats med 17" kan få kategorin styling eller nån annan kategori också för den delen på andra grunder, men det är alltså inte fallet för dina bilar.

Förstår inte att du blir så himla upprörd över detta, det är ju inget personligt smile

Fattar inte heller varför du blir så arg...

Herregud det är väl inget att bry sig om huvudsaken är väl att du är nöjd med bilen?
Eller den verkligen måste in på den kategorin?!

R.I.P. Michael Jackson!
joel91
11 december 2007 · 124 Inlägg

asså dom passar inte i den kategorin det är bara inse det...

så här ska en bil i den kategorin se ut:)

http://www.garaget.org/?car=5498

airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

Izual skrev:
Enda jag kan se att de har är vita blinkers.
Sedan är inte airflowpaketet monterat på någon bild vad jag kan se.

Saknas:
Fina fälgar (större)
Solfilm
vinge på 9000 osv osv
Mycket gott skick

Inte jag som bedömt dem men skulle tro att det är dom som avgjorde.

så du påstår: min bil är inte i gott skick? bilen är nämligen nylackad på firma o inte rost varken över elr under,  solfilm har jag visst det. men men
om det nu skulle va en mini (hundkoja) som knappt får plats med 17" fälgar, men den är väldigt modifierad o snygg, men inte kan ha 17" fälgar, anses den inte stylad då? 
elr tex. en med en stor Hummer som ansöker styling, o den bilen har minst 17" fälgar original, o svarta rutor från början, anses den stylad då?
just nu skiter jag i mina bilar för jag ska nog ta bort dem ändå, men ganska tråkit o få sånt besked när andra med sämre bilar lika väl kan bli godkända.

Jag har rätt i vad jag än säger.
FireTraXX DFFL
11 december 2007 · 9 020 Inlägg

airflow skrev:

Izual skrev:
Enda jag kan se att de har är vita blinkers.
Sedan är inte airflowpaketet monterat på någon bild vad jag kan se.

Saknas:
Fina fälgar (större)
Solfilm
vinge på 9000 osv osv
Mycket gott skick

Inte jag som bedömt dem men skulle tro att det är dom som avgjorde.

så du påstår: min bil är inte i gott skick? bilen är nämligen nylackad på firma o inte rost varken över elr under,  solfilm har jag visst det. men men
om det nu skulle va en mini (hundkoja) som knappt får plats med 17" fälgar, men den är väldigt modifierad o snygg, men inte kan ha 17" fälgar, anses den inte stylad då? 
elr tex. en med en stor Hummer som ansöker styling, o den bilen har minst 17" fälgar original, o svarta rutor från början, anses den stylad då?
just nu skiter jag i mina bilar för jag ska nog ta bort dem ändå, men ganska tråkit o få sånt besked när andra med sämre bilar lika väl kan bli godkända.

Bli inte arg nu men på alla bilderna så ser den ut som en smutsig gammal häck.
Tvätta, polera och vaxa innan du tar nya snygga bilder på hela bilen med fyra nya fälgar så ska du nog se att den platsar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ironhead volvoraggare
11 december 2007 · 4 776 Inlägg

airflow skrev:

Izual skrev:
Enda jag kan se att de har är vita blinkers.
Sedan är inte airflowpaketet monterat på någon bild vad jag kan se.

Saknas:
Fina fälgar (större)
Solfilm
vinge på 9000 osv osv
Mycket gott skick

Inte jag som bedömt dem men skulle tro att det är dom som avgjorde.

så du påstår: min bil är inte i gott skick? bilen är nämligen nylackad på firma o inte rost varken över elr under,  solfilm har jag visst det. men men
om det nu skulle va en mini (hundkoja) som knappt får plats med 17" fälgar, men den är väldigt modifierad o snygg, men inte kan ha 17" fälgar, anses den inte stylad då? 
elr tex. en med en stor Hummer som ansöker styling, o den bilen har minst 17" fälgar original, o svarta rutor från början, anses den stylad då?
just nu skiter jag i mina bilar för jag ska nog ta bort dem ändå, men ganska tråkit o få sånt besked när andra med sämre bilar lika väl kan bli godkända.

suck vad vissa ska va jobbiga acceptera eller lämna sidan då. ps du kan ju börja me och tvätta bilarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
chrizz Administratör
11 december 2007 · 11 790 Inlägg

airflow skrev:

Izual skrev:
Enda jag kan se att de har är vita blinkers.
Sedan är inte airflowpaketet monterat på någon bild vad jag kan se.

Saknas:
Fina fälgar (större)
Solfilm
vinge på 9000 osv osv
Mycket gott skick

Inte jag som bedömt dem men skulle tro att det är dom som avgjorde.

så du påstår: min bil är inte i gott skick? bilen är nämligen nylackad på firma o inte rost varken över elr under,  solfilm har jag visst det. men men
om det nu skulle va en mini (hundkoja) som knappt får plats med 17" fälgar, men den är väldigt modifierad o snygg, men inte kan ha 17" fälgar, anses den inte stylad då? 
elr tex. en med en stor Hummer som ansöker styling, o den bilen har minst 17" fälgar original, o svarta rutor från början, anses den stylad då?
just nu skiter jag i mina bilar för jag ska nog ta bort dem ändå, men ganska tråkit o få sånt besked när andra med sämre bilar lika väl kan bli godkända.

Din bil är säkert i gott skick. Saknar dock 17"-fälgar vilket krävs för styling.

Hundkoja som är stylad kan få styling och till och med extreme som jag skrev tidigare, men det är endast pga att det inte GÅR att få plats så stora fälgar som normalt annars krävs för dem kategorierna.

Original hummer med 20" fälgar ska inte ha kategorin styling, eller någon annan kategori för den delen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang