Nu blir jag fan sur :@

Jolle87
11 december 2007 · 1 585 Inlägg

37# alain, du skulle nog kunna få kategorin streetcar. Eftersom du har 18" och lite sånt.

Sen till trådskaparen fattar inte hur svårt det ska vara, det är en del krav för att komma med i kategorin. Och du uppfyller inte dom kraven, därför blir du nekad. Svårare än så är det inte. Sen att din bil är nylackad och har vita blinkers osv spelar ingen roll. Största kravet vad jag vet är att den måste ha 17" fälgar vilket ingen av dina bilar har. Sen hade det inte skadat med lite bättre bilder. Ut och tvätta och putsa bilarna och ta lite snygga bilder, hade nog hjälpt rätt mycket.

Senast redigerat av Jolle87 (11 december 2007)

granadadr
11 december 2007 · 7 320 Inlägg

de är ju inga ovanliga,, eller direkt stylade,, tycker jag,, men smaken är ju som baken,,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

Lanjin skrev:
dock vinge och 17" tongue

nej han har inte alls 17", han har "aero16" som dem kallas, 16" är dem, han har antagligen skrivit så för o komma med i den kategorin är min gissning, så jag ska slänga på vingen som jag har hemma o putsa upp den lite så skriva fel där så ska det nog gå bra wink

Jag har rätt i vad jag än säger.
CarCass CarCass
11 december 2007 · 627 Inlägg

Ser ut som en vanlig tråkig? Saab tycker jag, inget att gnälla över

Join the Evolution
airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

CarCass skrev:
Ser ut som en vanlig tråkig? Saab tycker jag, inget att gnälla över

okej jag fattar, 17" fälgar, rutor som man inte kan se igenom, en liten vinge så är bilen en styling bil alltså? . jajja sluta klaga på mina bilar nu då för jag har lagt ner det där nu. jag får acceptera att min bil inte platsar där.

Jag har rätt i vad jag än säger.
Izual
11 december 2007 · 4 571 Inlägg

FireTraXX skrev:

airflow skrev:
så du påstår: min bil är inte i gott skick? bilen är nämligen nylackad på firma o inte rost varken över elr under,  solfilm har jag visst det. men men
om det nu skulle va en mini (hundkoja) som knappt får plats med 17" fälgar, men den är väldigt modifierad o snygg, men inte kan ha 17" fälgar, anses den inte stylad då? 
elr tex. en med en stor Hummer som ansöker styling, o den bilen har minst 17" fälgar original, o svarta rutor från början, anses den stylad då?
just nu skiter jag i mina bilar för jag ska nog ta bort dem ändå, men ganska tråkit o få sånt besked när andra med sämre bilar lika väl kan bli godkända.

Bli inte arg nu men på alla bilderna så ser den ut som en smutsig gammal häck.
Tvätta, polera och vaxa innan du tar nya snygga bilder på hela bilen med fyra nya fälgar så ska du nog se att den platsar.

Får hålla med firetraxx

Är bilen nylackad och så bra skick som du påstår så föreslår jag iaf att du tvättar och ev vaxar den för den såg inte så "nylackad" ut på bilderna.

Det finns även rost på bakluckan på en av bilderna, det kallar inte jag gott skick.

Vi går såklart efter hur bilen ser ut på bilderna, ser den grå och smutsig ut på bilderna och någon skriver lackad i candyröd i infon på bilen så är det ju knappast röd man tar bilen för eller?

alain www.bimmerpower.org
11 december 2007 · 3 995 Inlägg

Jolle87 skrev:
37# alain, du skulle nog kunna få kategorin streetcar. Eftersom du har 18" och lite sånt.

Sen till trådskaparen fattar inte hur svårt det ska vara, det är en del krav för att komma med i kategorin. Och du uppfyller inte dom kraven, därför blir du nekad. Svårare än så är det inte. Sen att din bil är nylackad och har vita blinkers osv spelar ingen roll. Största kravet vad jag vet är att den måste ha 17" fälgar vilket ingen av dina bilar har. Sen hade det inte skadat med lite bättre bilder. Ut och tvätta och putsa bilarna och ta lite snygga bilder, hade nog hjälpt rätt mycket.

************
testade streetcar och nekades, inte vet varför men är glad med det ja har. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

ja den lilla extrem lilla bubblan är borta nu, jag ska polera, vaxa o lacka o fan hans moster sen blir det nya bilder, jag tkr dock det är lite onödigt mitt i vintern eftersom den används dagligen. tror en tvätt räcker.

Jag har rätt i vad jag än säger.
CarCass CarCass
11 december 2007 · 627 Inlägg

airflow skrev:

CarCass skrev:
Ser ut som en vanlig tråkig? Saab tycker jag, inget att gnälla över

okej jag fattar, 17" fälgar, rutor som man inte kan se igenom, en liten vinge så är bilen en styling bil alltså? . jajja sluta klaga på mina bilar nu då för jag har lagt ner det där nu. jag får acceptera att min bil inte platsar där.

Det är lite mer än det faktsikt roll


Du behöver inte bli sur, du skrev väl tråden i syfte att reda ut varför din bil inte kommer med i stylingkategorin? Har svårt att fatta att du då inte kan ta emot ärliga svar..

Join the Evolution
henkebenke
11 december 2007 · 1 703 Inlägg

Jag tror att om du snyggar till bilarna och knäpper några shyssta kort, så kan nog dina bilar nomineras till nåt.
900:an är ju lajbans wink om du tar väck scoopet! big_smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
airflow Avstängd
11 december 2007 · 653 Inlägg

CarCass skrev:

airflow skrev:

CarCass skrev:
Ser ut som en vanlig tråkig? Saab tycker jag, inget att gnälla över

okej jag fattar, 17" fälgar, rutor som man inte kan se igenom, en liten vinge så är bilen en styling bil alltså? . jajja sluta klaga på mina bilar nu då för jag har lagt ner det där nu. jag får acceptera att min bil inte platsar där.

Det är lite mer än det faktsikt roll


Du behöver inte bli sur, du skrev väl tråden i syfte att reda ut varför din bil inte kommer med i stylingkategorin? Har svårt att fatta att du då inte kan ta emot ärliga svar..

Exakt vad menar du nu?? tror du inte jag förstår vad jag måste göra nu ? när typ hur många som helst försöker tuta in i mitt huve att jag måste byta fälgar o så.

Jag har rätt i vad jag än säger.
granadadr
11 december 2007 · 7 320 Inlägg

ÄHH vem bryr sig om sånt här?? jag menar en vart sur för några betyg osv,,hmm,, jag har inte ens laggt in min bil,, so what?? huvudskaen man själv är nöjd,, speciellt på den lite lägre nivån,, skit i andra wink

Has
11 december 2007 · 191 Inlägg

Jag tror att airflow vet vad som måste göras nu så fortsatt diskussion i detta leder ingenvart.

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
RiNka
11 december 2007 · 252 Inlägg

Äh! inget att gnälla om!
Jag får inte ens ha min bil omline! med motiveringen dåligt skick, vinterbil.
1. Inte en rostfläck och inte ett fel på bilen
2. En 745 -90 är tydligen en vinterbil trots att det finns väldigt många orginal online här.

Får man inte lägga in vinterbilar ?

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
dizzy_head
11 december 2007 · 5 Inlägg

Jag har en liten upplevelse att dela med mej av:lol: Jag sökte till kategorin Racing/Rally med min (Fiat) Vart godkänd utan probs. Sen några kvällar efteråt så råkade jag av MISSTAG Fippla till det så jag gick ur kategorin av misstag, lyckades inte få tag på nån moderator som kunde hjälpa mej rätta till misstaget heller:rolleyes:

Så då sökte jag om igen men då vart jag nekad, det var ca 2-3 veckor efter jag blivit godkänd för första gången.

Det gör mej inte såå speciellt mycket men det känns lite konstigt att först bli godkänd och sen bli nekad. Problemet hadde ju löst sig om jag bara hadde fått tag på en moderator från början när jag råkade klumpa till mig.

Ska prova att söka igen bara för skoj skull=)

        /Fredrik

Uno Turbo 88
Polo GTI 01
Opel Ascona b "Made by Adam Opel" (1977)
lingua
11 december 2007 · 2 271 Inlägg

vet inte? det va en av motiveringen i alla fall. bäst jag ställer av den till sommaren :lol:

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Has
11 december 2007 · 191 Inlägg

RiNka skrev:

Äh! inget att gnälla om!
Jag får inte ens ha min bil omline! med motiveringen dåligt skick, vinterbil.
1. Inte en rostfläck och inte ett fel på bilen
2. En 745 -90 är tydligen en vinterbil trots att det finns väldigt många orginal online här.

Får man inte lägga in vinterbilar ?

Nej, inga vinterbilar.

Volvo 855 T-5R "Plommon" (1995)
Aga_Diff Bärs!
11 december 2007 · 3 456 Inlägg

Orka tjaffsa?
Som det sagts tidigare i tråden: Samma regler för alla!

That's that.. smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Wee
11 december 2007 · 501 Inlägg

Många här verkar tro att allt hänger på fälgarna? visst gör fälgarna mycket.
Jag vet flera bilar som är med i streetcar fast dom "bara" har 17" fälgar. Jag vet att det får plats större. Men som sagt så är det helheten på bilen som avgör, tror jag iaf.

OBS: Ironi
joel91
11 december 2007 · 124 Inlägg

men sluta tjafsa om det nu börjar bli en väldigt onödig tråd detta..

bara inse att det är som det är regler är till för att följas inte ändras på om någon bli sur va glad att du får vara på gorg istället kvittar väl vilken kategori du tillhör?
eller har jag fel?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang