Flickorna hade inte en chans

Martin 9-3 Fisketokig
12 december 2007 · 2 997 Inlägg

Orsakat skador på lastbil, skapat kostnader för skattebetalarna och brytit mot trafikregler.

Sen slipper de nog undan skadestånd och dessutom tycker folk synd om dem?!

Med lite tur skjuts lämpen upp ett par år så de kanske får körkort vid 20år, hade vart mild straff ändå om man cyklar mot rött och inte uppmärksammar ett stor långsamt fordon.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Edman Busdriver
12 december 2007 · 389 Inlägg

Jisses vilka äpplen det finns, hoppas dom lärde sig nåt tongue

Morge Underbetald
12 december 2007 · 29 Inlägg

Får ju tänka på att det är barn det handlar om. Ungar är inte så jävla eftertänksamma hela tiden.

Pappa till två underbara pojkar =)
alain www.bimmerpower.org
12 december 2007 · 3 995 Inlägg

Izual skrev:
Alain du som copy-paste'ar fler nyheter varje dag kan du inte börja ange källa?

Har för mig att det t.o.m bryter mot någon regel om att man inte gör det.

*************
inget problem, det ska jag göra i fortsätning. smile

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Edman Busdriver
12 december 2007 · 389 Inlägg

Morge skrev:
Får ju tänka på att det är barn det handlar om. Ungar är inte så jävla eftertänksamma hela tiden.

När man är 13 ska man ha vett nog att framföra en cykel i trafiken. Riktigt små barn fattar tillomed att man inte kastar sig hals över huvud ut i vägen, 13åringar som gör det samma tycker jag att naturen gör rätt i att sortera ut genom det naturliga urvalet tongue

alain www.bimmerpower.org
12 december 2007 · 3 995 Inlägg

danhild skrev:
Hjälper alain litegrann:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1447391.ab

Nyheten finns, dock skriven av Aftonbladet. Övervärderad nyhet? -Jag tycker det.

Olaglig skjutsning, olagligt att köra mot rött.....och så får vi ett jättemedlidande...härligt... eller inte.

********************
skulle jag gärna veta hur du gör för att plocka in visning sida från aftonbladet med artikelsnr. man spara plats och folk kan gå in och läsa ändå, tack! MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
alain www.bimmerpower.org
12 december 2007 · 3 995 Inlägg

John87 skrev:

alain skrev:
skulle jag gärna veta hur du gör för att plocka in visning sida från aftonbladet med artikelsnr. man spara plats och folk kan gå in och läsa ändå, tack! MVH.

Bara att kopiera adressfältet till den sidan smile

Denna sidan har t.ex:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=684504

*********
Vadå bara kopiera adressfältet, var finns den?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
anvandare_12345
12 december 2007 · 654 Inlägg

Adressfältet är i bilden markerat med en röd figur.

http://a.imagehost.org/t/0070/aftonbladet.jpg
Klicka på bilden för förstoring.

Senast redigerat av danhild (12 december 2007)

Finnmerchant Oseriös Aktör
12 december 2007 · 592 Inlägg

jag ser ingen lastbil.. dock en förstorad paketbil. om det nu var den som körde på så hade han ju större chans att stanna den kan ju inte väga mycket

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
anvandare_12345
12 december 2007 · 654 Inlägg

Finnmerchant skrev:
jag ser ingen lastbil.. dock en förstorad paketbil. om det nu var den som körde på så hade han ju större chans att stanna den kan ju inte väga mycket

Rätt, det är en lätt lastbil det handlar om här. Aftonbladet....

Finnmerchant Oseriös Aktör
12 december 2007 · 592 Inlägg

danhild skrev:

Finnmerchant skrev:
jag ser ingen lastbil.. dock en förstorad paketbil. om det nu var den som körde på så hade han ju större chans att stanna den kan ju inte väga mycket

Rätt, det är en lätt lastbil det handlar om här. Aftonbladet....

det är ju rätt stor skillnad.. men detta skapar ju bra rubriker

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Goffen Administratör
12 december 2007 · 2 975 Inlägg

Jag för min del ser ingen mening i dom här trådarna mer än att man mår dåligt av dom. Vem som helst kan ju gå in på aftonbladet och läsa om olyckan..... Att sedan börja dividera om att barnen får skylla sig själva är ju bara för sorgligt. Man kan inte lasta barn för det dom gör för om man kunde det skulle dom ju lika gärna kunna gå på bolaget eller rösta till regeringen.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
laynus
12 december 2007 · 256 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Orsakat skador på lastbil, skapat kostnader för skattebetalarna och brytit mot trafikregler.

Sen slipper de nog undan skadestånd och dessutom tycker folk synd om dem?!

Med lite tur skjuts lämpen upp ett par år så de kanske får körkort vid 20år, hade vart mild straff ändå om man cyklar mot rött och inte uppmärksammar ett stor långsamt fordon.

jag kan nog berätta för dig varför folk tycker synd om dem...
dem där två flickorna kommer nog inte kunna leva ett "normalt" liv efter det där och deras liv har precis börjat, kul och sitta i rullstol, folk kommer nog titta snett på dem pga svåra ansiktsskador + att dem har brytit en massa ben i kroppen är det nått du skulle vilja göra?  sen börjar du räkna upp vad för följder dem borde få! har dom inte nog med saker och tänka på? och du menar att du aldrig har brytit nån lag eller cyklat mot rött eller skjutsat på cykel osv?

John87 Stolt Volvoägare
12 december 2007 · 4 913 Inlägg

laynus skrev:
jag kan nog berätta för dig varför folk tycker synd om dem...
dem där två flickorna kommer nog inte kunna leva ett "normalt" liv efter det där och deras liv har precis börjat, kul och sitta i rullstol, folk kommer nog titta snett på dem pga svåra ansiktsskador + att dem har brytit en massa ben i kroppen

Mja. Men sen kan man ju fråga sig varför dom bröt massa ben o.s.v.
Hoppas dom lärde sig nåt av det iaf och inte cyklar eller går mot rött igen smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ripley333
12 december 2007 · 638 Inlägg

tråkigt, men själv är ja så jävla trött på alla cykelister som bara cyklar rätt ut utan att ens titta sig för. och är det desutom rött så får dom skylla sig själva. lite vett får man väll ha.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Moser .-ϻΘϨƎЯ
12 december 2007 · 1 313 Inlägg

tycker de får skylla sig själva om de bara åker rakt ut i gatan utan att kolla sig för, mot rött dessutom,, hur man cyklar å att man ska va försiktig vid vägen får man ju lära sig på lekis!

skylten på bilden på aftonbladet är lite kul, den med överstruken cykel lol

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
klinder ...
12 december 2007 · 227 Inlägg

"Fört fordon mot rött ljus

    * Motordrivet fordon, ej moped klass II, 3.000 kronor.
    * Cykel/moped klass II, hästfordon, 1.500 kronor."

http://www.polisen.se/inter/nodeid=1377 … sion=1.jsp

Undra om dom får pröjsa böterna... Dom har ju faktiskt erkänt att dom cyklade mot rött .. big_smile

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Vogge
12 december 2007 · 494 Inlägg

bmx skrev:
luktar lite påhittning här kanske?

och btw!!om nu lastbilen hadde fått grönt precis när dom kom,hur kunde dom flyga 3 meter då?då borde det ju bara ha blivit en liten touch!

aja,men va vet ja roll

om man läser så står de ju att lastbilen fick skador på sidan! så de var mera cykeln som körde på den en lastbilen på cykeln . och den hade ju kör genom hela korsningen så den körde minst i 30kh vilket inte blir någon liten touch när de är 2ton i 30kh.

höller precis på att ta mc kort och enligt bonniers trafik test kan man räkna med att barn mellan 9-12 kan uppföra sig i trafiken.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang