stereo djungelen?????

mr_fredrik
21 december 2007 · 68 Inlägg

hejsan har funderat lite på de här med alla olika stereo märken som finn

för det finns ju hyffsat billiga stereoenheter med dvd o hela shiten för inte så stor slant...
men frågan är om de e nå att ha lr om det bara e skit.....

om någon har lr har haft typ
Hillman
Super
HumanHabit
eller nått annat stereo märke skriv gärna hur dom och vart du köpte den och  om de va värt pengarna osv    big_smile   tacksam för svar   big_smile  /freddan

gurenius
21 december 2007 · 1 631 Inlägg

Även om de är billiga så är de inte värda pengarna. För låg kvalité helt enkelt, både mekaniskt och i ljudet/bilden. Har du inte råd till en "riktig" DVD så lägg dina pengar på en cd-spelare i samma prisklass i stället.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
BlueTech
26 december 2007 · 89 Inlägg

gurenius skrev:
Även om de är billiga så är de inte värda pengarna. För låg kvalité helt enkelt, både mekaniskt och i ljudet/bilden. Har du inte råd till en "riktig" DVD så lägg dina pengar på en cd-spelare i samma prisklass i stället.

Precis som herren här skriver, de är svårt att få både pris och kvalitet att gå hand i hand.
Man får vad man betalar för helt enkelt...
Finns inte pengarna till en vettig märkes DVD är det bättre att lägga så stor summa du kan på en bra cd spelare för bästa ljud upplevelse.
Alpine är alltid ett bra val men även Sony, JVC och Pioneer har mycket bra enheter på marknaden idag

Civic VTI
Volkswagen Caddy mk1 "The Hunter" (1988)
BilstereoSEX
26 december 2007 · 210 Inlägg

CD spelaren  spelar bättre ljud en DVD !

Ska du ha bra ljud så är valet enkelt !

MVH  B i M

volvo__ VOLVO
26 december 2007 · 12 Inlägg

ja jag kan bara dra efter egen erfarenhet och jag har haft 3 st  dvd spelare, en hillman, och 2 st sanyo. och jag tycker det blir så sjukt mkt klarare ljud i en dvd än i en cd spelare. det är mitt tycke för jag har provat en cd spelare i min 240 en relativt bra sony xplod mp3 4*50w. mot en sanyo dvd och ja jag tyckte det blev en helt klar skillnad men de är kanske för att dels dvdn orkar driva diskatena bättre, och sen har den sub låg nivå utgång m.m..

apoteket00 trucken
26 december 2007 · 563 Inlägg

kan bero på att sonyn kanske inte är i toppklass? e

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
BilstereoSEX
27 december 2007 · 210 Inlägg

volvo__ skrev:
ja jag kan bara dra efter egen erfarenhet och jag har haft 3 st  dvd spelare, en hillman, och 2 st sanyo. och jag tycker det blir så sjukt mkt klarare ljud i en dvd än i en cd spelare. det är mitt tycke för jag har provat en cd spelare i min 240 en relativt bra sony xplod mp3 4*50w. mot en sanyo dvd och ja jag tyckte det blev en helt klar skillnad men de är kanske för att dels dvdn orkar driva diskatena bättre, och sen har den sub låg nivå utgång m.m..

Hmmm......du ska ju kanske lyssna på en BRA  bil CD !

MVH   B i M

volvo__ VOLVO
28 december 2007 · 12 Inlägg

va äre för nånting som e så bra då en alpine stereo för 100000 spänn? jag harprova en hög olika pioneer, alpine, jvc. men nae de där me att jag provade var bara de att jag va intresserad av å höra om de va nån skillnad dom låg ju i samma prisklass så, (2000)kr. för enheten.

silverbird
28 december 2007 · 666 Inlägg

DE största skillnaderna mellan en "bra" och n "dålig" sterio är först och främst förstärkaren i dem, altså hur mycket effekt de lämnar, men dessto dyrare och mer avancerade enheter du köper så finns det olika bra hög pass och låg pass filter, EQ förstärkning osv...
på orginal högtalare utan steg så märker man ingen våldsam skillnad mellan en 1500 spänns pioneer och en 6000 Alpine, om ma däremot kopplar ihopa dem till samma uppsättning slutsteg och högtalare så märke man en klar skillnad.
hade tidigare en gammal Clairon sterio  min bil, bytade till en pioneer i runda slängar samma prisklass iaf, men pioneeren levererade mycket klarar ljud, distade inte när man höjde volymen och har en betydligt kraftigare EQ

//Silver

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang