klickande ljud i motorn?

Zacke89
23 december 2007 · 8 Inlägg

hej har en 940+ fulltryckare 2,3 -98.

Varför klickar de i motorn? när man gasar mer så blir klick ljuden mycke snabbare, vad kan de vara för fel?

kan de vara lager i motorn, motor olja eller ventilerna, spridarna, packningar?? och varför och hur man fixar felet

TickANDE LJUD ÄR DE.
ju mer man gasar ju mer tickar de kan de vara ventilerna eller?
är de dyrt och fixa? Tickande ljuded kommer ifrån motorn låter så iaf mitten iaf av hela motorn.

Kör ju med chipning, höjt laddtryck 1,1 bar och 3" från turbon, sportluft filter och andra ventiler har nyss köprt den så tänkte kolla vad de kan vara
SNÄLLA hjälp mig.


Tack på förhand!
MVH: Zacke

Senast redigerat av Zacke89 (23 december 2007)

Racso Dr Snuggles
23 december 2007 · 956 Inlägg

Tickande ljud eller ? Gissar på grenrörspackningen . Låter likadant på min 745 .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
TurboKolle
23 december 2007 · 89 Inlägg

Beror lite på hur "klickandet" låter. Kan vara spridarna som du hör. Dom kan ju klicka en del!

\\ Mer laddtryck åt folket! //
johan1989
23 december 2007 · 215 Inlägg

Kör du hårt med den?hmm

rb
23 december 2007 · 153 Inlägg

ventilerna eller ventilstyrningen roll ganska säker på de

Senast redigerat av rb (23 december 2007)

Fiat Uno Turbo i.e "Fullblodet" (1987)
Saab 90 "Gubb bilen" (1986)
Saab 900 2.0t "6 växlad" (1996)
speedshop
24 december 2007 · 246 Inlägg

Sitter det hydraliska lyftare på den??
Slitna lyftare tickar..

devilspath junsele
24 december 2007 · 248 Inlägg

lite olja? hydrauliska lyftare vill ha olja (om det är hyd-lyftare dvs) kolla oljenivån först
god jul!

JohanRendal
13 april 2010 · 50 Inlägg

jag har också fått ett tickande ju det låter inget när den är på tomgång sen när man kommer över ungefär 2500 varv då börjar de höras ett surr/tickande ljud inne i kupen som inte jag hört förut och jag har verkligen inte kört hårt med bilen eller så? :S

Tacksam för svar mvh johan

JRe
Volvo v70II 2.5T "White Pearl" (2011)
joliba_01
13 april 2010 · 424 Inlägg

Johan_W skrev:
jag har också fått ett tickande ju det låter inget när den är på tomgång sen när man kommer över ungefär 2500 varv då börjar de höras ett surr/tickande ljud inne i kupen som inte jag hört förut och jag har verkligen inte kört hårt med bilen eller så? :S

Tacksam för svar mvh johan

kanske vevlager. stå på tomgång med varm motor och gasa upp den till 2500 och håll den där. tryck sedan till på gasen och kommer det ett rasslande ljud så förmodanden vevlager. eller så tar du ur tändstiften och mäter alla kolvar när dom är i topp-läge skiljer de något så har du svar där.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
13 april 2010 · 3 180 Inlägg

kan vara spridarna som låter, helt normalt isåfall.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
fransman Avstängd
13 april 2010 · 210 Inlägg

joliba_01 skrev:

Johan_W skrev:
jag har också fått ett tickande ju det låter inget när den är på tomgång sen när man kommer över ungefär 2500 varv då börjar de höras ett surr/tickande ljud inne i kupen som inte jag hört förut och jag har verkligen inte kört hårt med bilen eller så? :S

Tacksam för svar mvh johan

kanske vevlager. stå på tomgång med varm motor och gasa upp den till 2500 och håll den där. tryck sedan till på gasen och kommer det ett rasslande ljud så förmodanden vevlager. eller så tar du ur tändstiften och mäter alla kolvar när dom är i topp-läge skiljer de något så har du svar där.

vevlager som låter tickar inte.... mera ett klonkande ljud

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
JohanRendal
13 april 2010 · 50 Inlägg

Vevlager är det nog inte bilen har ju aldrig varit så trimmad, Att den borde vara helt slut i motorn efter 23 mil? ska kolla på det till helgen smile

Tack för svar=)

JRe
Volvo v70II 2.5T "White Pearl" (2011)
BrajjAxx 040 RedLine
13 april 2010 · 1 219 Inlägg

Jag röstar för ventiltickningar eller vad heter det?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang