Växellåds problem

Speddy_Gonzales
25 december 2007 · 437 Inlägg

Heej var kan man lämna in sin låda och få den förstärkt eller renovera i malmö och vad kostar de ungefär?.
nån som är duktig på denna område snälla höra av er genom denna tråd eller skicka pm till mig då vore jag förevigt tacksam.

Mvh/ Sam

Ps: god jul på er alla.

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
speedshop
26 december 2007 · 246 Inlägg

Säker köper du en frisk betydligt billigare på skroten..Ca 4000kr gissningsvis Vet inte vad en lådrenovering kan gå på till din tippar på 15000kr om nu någon kan köpa lösa delar o plocka ihop den glöm det..

Speddy_Gonzales
26 december 2007 · 437 Inlägg

speedshop skrev:
Säker köper du en frisk betydligt billigare på skroten..Ca 4000kr gissningsvis Vet inte vad en lådrenovering kan gå på till din tippar på 15000kr om nu någon kan köpa lösa delar o plocka ihop den glöm det..

Tack för hjälpen, måste nog börja leta

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
baltis
26 december 2007 · 1 948 Inlägg

www.bildelsbasen.se < kan du söka på alla sveriges seriösa skrotar... e det så att du trimmat din bil och kör sönder lådor på löpande band så skulle jag nog ändå vilja rekommendera att du förstärker lådan eller försöka leta på någon annan starkare låda som funkar bra... bytte 14 lådor på en gammal bil jag hade... hade jag bara tagit mig för och köpt en bättre låda första gången så hade jag sparat några tusen smile

Speddy_Gonzales
31 december 2007 · 437 Inlägg

baltis skrev:
www.bildelsbasen.se < kan du söka på alla sveriges seriösa skrotar... e det så att du trimmat din bil och kör sönder lådor på löpande band så skulle jag nog ändå vilja rekommendera att du förstärker lådan eller försöka leta på någon annan starkare låda som funkar bra... bytte 14 lådor på en gammal bil jag hade... hade jag bara tagit mig för och köpt en bättre låda första gången så hade jag sparat några tusen smile

shiiit 14 lådor för man fråga vad det var för bil? var din bil trimmat eller?.
jag har bytat låda på bilen nu o den gamla lådan ska in o förstärkas.

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
TurboAnders
31 december 2007 · 90 Inlägg

baltis skrev:
www.bildelsbasen.se < kan du söka på alla sveriges seriösa skrotar... e det så att du trimmat din bil och kör sönder lådor på löpande band så skulle jag nog ändå vilja rekommendera att du förstärker lådan eller försöka leta på någon annan starkare låda som funkar bra... bytte 14 lådor på en gammal bil jag hade... hade jag bara tagit mig för och köpt en bättre låda första gången så hade jag sparat några tusen smile

Kan de varit en Saab du ägde ; )

Masterworks
31 december 2007 ·

Vet inte om du har automat eller manuell, varför ska du förstärka den?

Jag lämnade in min automat för preppning och det gick på lite drygt 40k men din lär vara betydligt billigare, men att preppa är ju bättre än att köpa en annan låda då
den preppade är isär plockad och genomgången med nya och förstärkta slitdelar!

Lådan under preppningen, ska tåla ca: 700hk! cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/59078/186618_2g4k58.jpg

Speddy_Gonzales
10 januari 2008 · 437 Inlägg

Masterworks skrev:
Vet inte om du har automat eller manuell, varför ska du förstärka den?

Jag lämnade in min automat för preppning och det gick på lite drygt 40k men din lär vara betydligt billigare, men att preppa är ju bättre än att köpa en annan låda då
den preppade är isär plockad och genomgången med nya och förstärkta slitdelar!

Lådan under preppningen, ska tåla ca: 700hk! cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … 2g4k58.jpg

Jag tänkte förstärka den så att lådan inte rasar för att hyundais växellåda e inte så stark

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Nissan Note (2008)
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang