Hjälp med val av stereo

Gzero
26 december 2007 · 12 Inlägg

Står inför ett bil byte så det är dags att upgrader systemet lite.

Den nya bilen är en 207 sw.

Så det hela ska va litet och lätt att ta ut.

Bytet gäller bas och framsystem.

Bas jag söker är en 8 eller max en 10. Har funderat lite på JL 8w7 men är lite osäker. Basen drivs av ett Audison vxr1500 så låga ohmtal e att föredra. Iaf om det behövs mycket effekt.

Framsystem e lite mer fritt. Vet inte storlek inu men så stort som man kan få in i orginal hålen. Ska inte bygga om dörren eller nått. Det enda jag kan säga om prisklass och karaktär är att det får kosta någonstans runt 5000-7000 och ska spela neutral och klara dom flesta musikstilarna.

Har ett type x framsystem som drivs med ett pdx2,150 som jag e jätte nöjd med. Så något liknande är jag ute efter.

Kommer att ha kvar Pdx steget för att det ger hyfsat med effekt och är jätte litet.

Hoppas detta kan va till lite hjälp att förklara situationen. Även öppen för helt nytänkande.

Volvo V60 "D5" (2014)
Ronnie.L
26 december 2007 · 914 Inlägg

Har ej lyssnat på dessa i 8" storlek men dom större varianterna åtminstone spelar på bra. Kanske en sån här l7.a skulle kunna passa ?
http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10126

erik_burn
26 december 2007 · 43 Inlägg

åk ner till din lokala handlare å lyssna på lite olika kit. det är faktiskt det bästa sättet att hitta rätt framsystem och bas! tråkigt svar men ganska bra smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang