Win XP eller Win Vista?

Skalman
26 december 2007 · 508 Inlägg

Jag rekomenderar att du byter till windows vista för jag är hel nöjd med det .

Jag har en Bärbar acer med 1024 i internminne och 120 gb hårdisk klart vista tar ca 10 gb till skillnad på xp som tar ca 1,5 gb när det är installerat men sedan kör jag Windows vista ultimate och jag har inte märkt att datorn går segt det som kan anmärkas på är att den kanske startar lite segare än xp men när man väl är inne i windows så går allt riktigt snabbt till skillnad om man har xp som är riktigt segt om man har mycket installerat på burken då går det riktigt segt i xp så en uppgradering är att rekomendera .

Min flickvän kör windows vista basic och har samma dator som jag och det går lite segare tycker jag så windows vista ultimate är väl det bästa om jag får säga vad jag tycker :-D

Hamilton
26 december 2007 · 8 873 Inlägg

Jonnybcool skrev:
Fick en extern hårddisk i julklapp så nu tänkte jag dra över alla grejer jag har liggandes på datorn till den och sen formatera om då jag har massa skit i datan.... Jag funderar lite på om jag ska ha win XP som jag har nu eller om man ska byta till Win Vista... Nån kör med Vista? Tänkte om det fungerar bra och om det är några bra uppdateringar i de systemet. Frågan är vad datorn tycker om de också... Har en Pentium 4 3.0 Ghz med 1024mb i Ram.

Med dom sakerna så ska du nog fortsätta med XP, finns ingen anledning för dig att uppgradera till vista då du inte kan utnytja directX 10.

Fotograf på tierpidag.se
JeyKay Allvetande uppfinnare
26 december 2007 · 377 Inlägg

en gång vista alltid vista smile

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
bazooka_
26 december 2007 · 406 Inlägg

Kör vista gillar dom där gadgets som mätare för prosessor aktivitet och ram osv,

:DPlattan i mattan:D
Lardi SQ
26 december 2007 · 1 343 Inlägg

dra xp, och alla som säger att ta vista om ni vill ha något snyggare.. men varför inte ta xp med en vista skin.. som inte suger någon kraft alls wink

Ljudnörd!
__r0b1n
26 december 2007 · 726 Inlägg

XP Helt klart!

Martin 9-3 Fisketokig
26 december 2007 · 2 997 Inlägg

Har du vettiga grejor i burken så drivrutiner är lugnt så kör på Vista helt klart.

Har det på 3 nuvarande burkarna.

Dock drar Ultimate lite ramminne så 4GB är inget att fundera på när minne är i princip gratis.

2GB är minimum med Vista. Har man det så kör på...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mack Forum- och sitemoderator
26 december 2007 · 26 194 Inlägg

Jag kan inte säga hur du ska göra, men själv tänker i alla fall jag köra på Xp ett bra
tag till, tills det kommer åtmindstone ett uppdateringspaket till Vista.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
ronne
26 december 2007 · 796 Inlägg

gillar inte vista massa jobbiga menyer, program som inte funkar m.m. Xp får man köra ett tag till

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang