Owla : självklart kommer det fixa till sej, det gäller bara att få till den rätta snitsen bara
eplamojje : du är min lack guru

tack för alla tips, men ja vet inte om det är min spruta som är för dålig för att klara av att lägga klarlack i fina lager, kanske skulle investera i en liten dyrare än min 1000kr färgspruta just enbart för klarlack, små saker går att lacka med den, men inte när det börjar bli större platta yttor som bakskärmen t.ex då blir det svårare. antar att det är bredare och bättre sprutbild på dom dyrare sprutorna, och troligtvis enklare att jobba med eller har ja fel?
men då skulle det med andra ord gå att lägga vatten bas bara man får den tor och sedan lägga på pearlen som är lösningsmedel, detta får ja testa=)
ja är verkligen tacksam för alla frågor du svarat på genom resans gång.
_fredrik: tack så mycket

ja gillar när bilarna är riktigt genom arbetade, med inredning, kaross, hjulupphängning, och bra puts under huven osv, ja tycker det är bra om man kan synna egenom en hel bil i stället för bara utsidan

idag har ja fått lite gjort iaf kolla detta
har dragit ut mina kablar till dom tänkta slutstegen genom torped plåten och lägg märket till
genomförnings gummi:P
har även ljuddämpat kupen, det vill säga dörrarna under instrument bräden, golvet torpedplåten och underbaksätet och även bakskärmen förutom där i bagaget.
där inne syns det lite också av det
baksätet och sido panelarna på kanterna av baksätet är på plats också. det kommer mer i morgon. tyvärr fick ja inte dessa grejer förens runt 4 tiden innan ja kunde börja men nu har ja lite att fixa med