s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.
  • 108 Följare
  • 1 453 798 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 januari 2019
volvo240R
17 januari 2008 · 1 964 Inlägg

ReinarT skrev:
ser riktigt nice ut, hur gjorde du med dioderna i knapparna? big_smile

hehe en hemlis tongue nej då ja köpte dioder på blueride och sen så tog ja bort orginal lampan, borrade upp hållet så att 5mm diodern gick ner i hållet sen så tog ja lim pistolen och limmade fast dom, sen så kopplade ja kablarna som medföljer till den rosa kabeln på org kontakt stycke ( den som styr spänningen vilken styrka du vill ha med hjälp av reostaten) och sen den andra kabeln till jord bara big_smile skit smidigt men tog ett par timmar att fixa me big_smile men bra blev de, fast den ena knappen får du plocka i sär i molykyler och såga bort en plastbit för att få bort lampan och sen borra ett hål i baksidan av knappen så du får in den nya dioden och dess kablar

mvh jimmy

ReinarT Svetsrobotprogrammerare
17 januari 2008 · 364 Inlägg

okej, låter komplicerat, kanske värt att göra ett försök att testa, har en uppsättning med reservknappar på g smile

volvo240R
17 januari 2008 · 1 964 Inlägg

ReinarT skrev:
okej, låter komplicerat, kanske värt att göra ett försök att testa, har en uppsättning med reservknappar på g smile

neej tro mej det är inte alls så svårt tongue lätt för mej och säga som gillar el:P men detta är faktist skit lätt bara prova och försöka

Joas_86
17 januari 2008 ·

Grymt jävla snyggt med blåa dioder på knapparna.

Bra tråd du har gjort, helt nöjd.

Mvh joas power tongue

volvo240R
17 januari 2008 · 1 964 Inlägg

Joas_86 skrev:
Grymt jävla snyggt med blåa dioder på knapparna.

Bra tråd du har gjort, helt nöjd.

Mvh joas power tongue

tongue man tackar big_smile ja hoppas alla är nöjda och glada iaf tongue

mvh jimmy

krutmats
18 januari 2008 · 1 892 Inlägg

volvo240R skrev:

Joas_86 skrev:
Grymt jävla snyggt med blåa dioder på knapparna.

Bra tråd du har gjort, helt nöjd.

Mvh joas power tongue

tongue man tackar big_smile ja hoppas alla är nöjda och glada iaf tongue

mvh jimmy

men satan Jimmy!! knapparna blev bara SÅÅ perfekta!!   fan vad läckert!!!   tongue  klockrent

volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

krutmats skrev:

volvo240R skrev:

Joas_86 skrev:
Grymt jävla snyggt med blåa dioder på knapparna.

Bra tråd du har gjort, helt nöjd.

Mvh joas power tongue

tongue man tackar big_smile ja hoppas alla är nöjda och glada iaf tongue

mvh jimmy

men satan Jimmy!! knapparna blev bara SÅÅ perfekta!!   fan vad läckert!!!   tongue  klockrent

roll hehe man tackar big_smile vet inte vad ja kan säga, bara le och s glad ut kanske tongue?

krutmats
18 januari 2008 · 1 892 Inlägg

Tjenare Jimmy, hur går det för dig med allt?
jag äbndrade hju adressen på mitt visa, sedan dess har jag inte hört nånting ifrån dom.. inte faaan vet jag hur detta slutar.. :S   mår du nmå bättre idag??
Hur går byggnationerna??  Mvh/ Mats

volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

krutmats skrev:
Tjenare Jimmy, hur går det för dig med allt?
jag äbndrade hju adressen på mitt visa, sedan dess har jag inte hört nånting ifrån dom.. inte faaan vet jag hur detta slutar.. :S   mår du nmå bättre idag??
Hur går byggnationerna??  Mvh/ Mats

tjenare mats big_smile joo det går sakt men säkert tongue ska nog försöka åka förbi min lackerare idag och prata lite tongue ja ska gå in direkt och se vad dom har skrivt big_smile joo lite bättre är det allt tongue men undrar hur det kommer gå när ja ska lackera bas lådan in och utvändigt i kväll hehehe. annars går det sakta men säkert framåt men kan inte göra så mycket nu innan ja får delarna från alla ställen tongue

volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

ja ha :d när man skulle hämta posten idag så va hela brevlådan full av ett stort paket big_smile

det skulle ha varit med när neonet och dioderna kom men dom hade glömt och skicka de tongue gissa vad som finns i kartongen ?

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/234789_mjapa8.jpg

ReinarT Svetsrobotprogrammerare
18 januari 2008 · 364 Inlägg

najs, antar att dessa ska hamna i strålkastarna? ;D

volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

ReinarT skrev:
najs, antar att dessa ska hamna i strålkastarna? ;D

hehe det va fel tongue dom kommer hamna på ett annat ställe tongue gissa igen

volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

dax för nu info då tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/234949_wh0od0.jpg
big_smile

kolla en ny sak igen big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/234951_j4xybo.jpg
monterat big_smile vad tycks ?

vad tros om detta ?

krutmats
18 januari 2008 · 1 892 Inlägg

volvo240R skrev:
ja ha :d när man skulle hämta posten idag så va hela brevlådan full av ett stort paket big_smile

det skulle ha varit med när neonet och dioderna kom men dom hade glömt och skicka de tongue gissa vad som finns i kartongen ?

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/234789_mjapa8.jpg

kanske...   stob??
wink

volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

krutmats skrev:

volvo240R skrev:
ja ha :d när man skulle hämta posten idag så va hela brevlådan full av ett stort paket big_smile

det skulle ha varit med när neonet och dioderna kom men dom hade glömt och skicka de tongue gissa vad som finns i kartongen ?

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/234789_mjapa8.jpg

kanske...   stob??
wink

det stämmer bra de mats big_smile vill du också gissa på vart dom ska sitta men inte i lyset tongue

krutmats
18 januari 2008 · 1 892 Inlägg

volvo240R skrev:

krutmats skrev:

volvo240R skrev:
ja ha :d när man skulle hämta posten idag så va hela brevlådan full av ett stort paket big_smile

det skulle ha varit med när neonet och dioderna kom men dom hade glömt och skicka de tongue gissa vad som finns i kartongen ?

http://www.garaget.org/gallery/archive/17972/234789_mjapa8.jpg

kanske...   stob??
wink

det stämmer bra de mats big_smile vill du också gissa på vart dom ska sitta men inte i lyset tongue

Då gissar jag på : i Baslådan..

volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

krutmats skrev:

volvo240R skrev:

krutmats skrev:

kanske...   stob??
wink

det stämmer bra de mats big_smile vill du också gissa på vart dom ska sitta men inte i lyset tongue

Då gissar jag på : i Baslådan..

det kanske hoppar i en där tongue men annars är du på bra spår kan ja lova big_smile väldigt nära big_smile

nexzon
18 januari 2008 · 72 Inlägg

en stob under huven? tongue

ılı.lılı.ılı NEXZON ılı.lılı.ılı
volvo240R
18 januari 2008 · 1 964 Inlägg

nexzon skrev:
en stob under huven? tongue

hehe men vet tongue vi får väl se om ja hinner klart och få dit do m ihelgen tongue om ja har tur big_smile kan ju visa dom då elle om ja ska ha det lite hemligt roll

volvo240R
19 januari 2008 · 1 964 Inlägg

idag blir det att försöka så gott de bara går att få på lite färg på baslådan då tongue bilder kommer i kväll om så önskas hehhe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang