Angående kablage till Nakamichi cd400

Ronnie.L
30 december 2007 · 914 Inlägg

Kopplat in lite ljud i bilen i helgen och då jag skulle montera in min cd så såg jag att ena kabel till låg nivån på min nakamichi hade gått av.
Någon som känner till vad för nån typ av rca kontakt nakamichi har på sin cd och vart man kan köpa en ny ?

Ronnie.L
31 december 2007 · 914 Inlägg

Tog bilder på kabeln idag kanske någon sett en sån användas till något annat.
En närbild på den trasiga kontakten och en på hela kabeln:

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=219365
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=219363

CroZZeN
31 december 2007 · 400 Inlägg

Tjena!
Hmm...syns lite dåligt på ena bilden...men är den lika stor som en iso kontakt?
http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/images/products/alm57.jpg
eller är den för stor?

Ride Like You´ve Never Been Hurt
Ronnie.L
31 december 2007 · 914 Inlägg

Nej den är stor som en lillfinger nagel typ den vita delen.

CroZZeN
31 december 2007 · 400 Inlägg

Okej, liknar den vita den svarta på bilden? Har du kollat Clas Ohlson lr Elfa.se?

Ride Like You´ve Never Been Hurt
DeLorean Live the dream
31 december 2007 · 358 Inlägg

Tag kontakt med MrKicker.
Han borde veta, om jag inte mins fel så har hans företag argenturen för Naka.
http://www.garaget.org/Mrkicker
Ett gott val för övrigt, Nakamichi Rules wink
// Reine

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Ronnie.L
31 december 2007 · 914 Inlägg

CroZZeN skrev:
Okej, liknar den vita den svarta på bilden? Har du kollat Clas Ohlson lr Elfa.se?

Jag är inte en så pass stor nybörjare att jag inte vet vad en iso kontakt är. Detta är ingen ISO det är nån lustig kontakt Nakamichi har för att sätta fast RCA kabeln till cd.n inte för att koppla in högtalare eller ström.
Denna är typ 10ggr mindre en vad en Iso kontakt är.

Senast redigerat av Ronnie.L (31 december 2007)

christofer_k Vorsprung durch Technik
31 december 2007 · 2 432 Inlägg

laga den trasiga  delen tryck in den svarta kabeln in i kontakten ?

Ronnie.L
31 december 2007 · 914 Inlägg

christofer_k skrev:
laga den trasiga  delen tryck in den svarta kabeln in i kontakten ?

Fästa den med superlim eller och medans jag är i gång så kan jag ju börja tejpa ihop lågnivå kablar som skavts sönder?
/ironi av.

Asså som jag skrev innan kontakten är stor som en lillfinger nagel. Jag har ingen mikro elektronik verkstad hemma för att göra lödningar på ett stift som är c.a 4mm långt. Inte en aning vart man kan köpa ett sådant stift heller för den delen att sätta in i kontakten..

Senast redigerat av Ronnie.L (31 december 2007)

andreas_gbg_
31 december 2007 · 1 634 Inlägg

lol wink ja det va då xxx vilka svar man kan få. Folk som gissar behöver ju inte höra av sig, gissa kan man gott xxx göra själv!!!!!

Tycker att du skall kolla med Björn, han borde ju kunna beställa hem en sådan kontakt. Det är nog enda chansen, elfa har ju mycket, men detta lär ju med all sannolikhet vara special. Lagasjälv-möjligheten får man väl anta att du spånat lite på redan wink

Lycka till.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Ronnie.L
31 december 2007 · 914 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
lol wink ja det va då xxx vilka svar man kan få. Folk som gissar behöver ju inte höra av sig, gissa kan man gott xxx göra själv!!!!!

Tycker att du skall kolla med Björn, han borde ju kunna beställa hem en sådan kontakt. Det är nog enda chansen, elfa har ju mycket, men detta lär ju med all sannolikhet vara special. Lagasjälv-möjligheten får man väl anta att du spånat lite på redan wink

Lycka till.

Mvh Andreas

jo redan kollat lite på elfa en del och andra ställen svåra som fan att hitta. Jo man får dra iväg ett brev till björn om han nu inte ser denna tråden. Misstänker dock att han har lite nyår semester nu hade hoppats på man kunde beställt en nånstans tongue

andreas_gbg_
31 december 2007 · 1 634 Inlägg

någon annanstans? du tror alltså han det bara är han som tar lite nyårssemester tongue Du får nog lugna dig ett litet tag wink

Numera Saab 9-5 Aero -00
dbakuten TEAM dBAkuten
2 januari 2008 · 865 Inlägg

Har sådana knontakter på hyllan.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang