Orkar inte mer nu :( (bilinbrott)

MawE
4 januari 2008 · 517 Inlägg

VolvoDK skrev:
Køb en dobberman og lad den bo i din bil.!

Haha! Bästa tipset hitintills big_smile

Kan tillägga att jag hade inbrott i min lägenhet, snodde dator, tv, ja rubbet... Fick en grymt obehag varje gång man var i lägenheten, så enda alternativet var att flytta.. :S

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
darkwizard Fordonstekniker
4 januari 2008 · 1 740 Inlägg

Ett litet tips, sätt larmtutan i bilen istället, och gärna en med många decibel, typ en 130 eller mer, kommer garanterat ge den som går in er bil öronskador.

Men det är tråkigt med inbrott.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Mortalis VW-nörd?
4 januari 2008 · 4 332 Inlägg

darkwizard skrev:
Ett litet tips, sätt larmtutan i bilen istället, och gärna en med många decibel, typ en 130 eller mer, kommer garanterat ge den som går in er bil öronskador.

Men det är tråkigt med inbrott.

Var ju en kille som gjorde det, den unga killen som hoppade in blev så döv att han inte kunde röra sig på flera minuter, ägaren till bilen blev åtalad också, för misshandel.

Aga_Diff Bärs!
4 januari 2008 · 3 456 Inlägg

Mortalis skrev:

darkwizard skrev:
Ett litet tips, sätt larmtutan i bilen istället, och gärna en med många decibel, typ en 130 eller mer, kommer garanterat ge den som går in er bil öronskador.

Men det är tråkigt med inbrott.

Var ju en kille som gjorde det, den unga killen som hoppade in blev så döv att han inte kunde röra sig på flera minuter, ägaren till bilen blev åtalad också, för misshandel.

Blir man förlamad om man blir döv?

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Mortalis VW-nörd?
4 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Japp de kan du definitivt bli, asså när de e sånt högt ljud så paralyseras kroppen. Typ som ett chocktillstånd

Arnie
4 januari 2008 · 295 Inlägg

jag hade vart nöjd om jag blev åtald för nåt sånt, rätt åt fanskapet. tur man inte ser nån bryta sig in i bilen.  nästan värt ett sväng på kåken .

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
blacken
4 januari 2008 ·

engineaddict skrev:
fy fan sicka idioter de finns, va fan skall man göra med dom då finns juh inget som biter på dom jävla idioterna!!

Jodå, det finns saker som "biter" på dom, typ "Speer gold dot hollow point" smile

engolf
4 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Det är bara att leta upp kräcken(t) själv med ett slagträ om polisen inte gör det...
Min brorsa hade inbrott två gånger i sina bilar, då tar de allt, t om krockkudden...
Fan så irriterande, men vad gö polisen? ingenting...

engineaddict
4 januari 2008 · 1 060 Inlägg

[OFF TOPIC] Inte konstigt att dom aldrig tar nån!! Läste detta i tidningen idag!

http://www.garaget.org/gallery/archive/24984/222380_wspev4.jpg

Senast redigerat av engineaddict (4 januari 2008)

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
darkwizard Fordonstekniker
4 januari 2008 · 1 740 Inlägg

Mortalis skrev:

darkwizard skrev:
Ett litet tips, sätt larmtutan i bilen istället, och gärna en med många decibel, typ en 130 eller mer, kommer garanterat ge den som går in er bil öronskador.

Men det är tråkigt med inbrott.

Var ju en kille som gjorde det, den unga killen som hoppade in blev så döv att han inte kunde röra sig på flera minuter, ägaren till bilen blev åtalad också, för misshandel.

Då får man göra det mindre harmlöst, hmm, varför inte ett rökagregat, som när larmet går sprutar ut rök, så att dom inget ser.  lol

Ska sätta alarm i bilen min och då blir det tuta inne i bilen med, blir det rättsak, då ska jag bara hävda att jag skyddade min egna egendom.

engineaddict; Haha, va fasen, den snuten borde inte jobba som polis.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Holiace
4 januari 2008 · 1 754 Inlägg

Fy fan, jag lider med dig och alla som har inbrott i sina bilar.

Jag har några som bor på andra sidan vägen, jag tror att de snor bilar!
Kan man ringa snuten på ett nummer och fråga om en bil är anmäld stulen, för då ska jag göra det.

Jag kan inget om allt.
darkwizard Fordonstekniker
4 januari 2008 · 1 740 Inlägg

Holiace skrev:
Fy fan, jag lider med dig och alla som har inbrott i sina bilar.

Jag har några som bor på andra sidan vägen, jag tror att de snor bilar!
Kan man ringa snuten på ett nummer och fråga om en bil är anmäld stulen, för då ska jag göra det.

Det kan du göra, har gjort så själv. Fick en chock förut, en volvo 340 med merca skylter och en Merca med Bmw skyltar.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
4 januari 2008 · 366 Inlägg

Holiace skrev:
Fy fan, jag lider med dig och alla som har inbrott i sina bilar.

Jag har några som bor på andra sidan vägen, jag tror att de snor bilar!
Kan man ringa snuten på ett nummer och fråga om en bil är anmäld stulen, för då ska jag göra det.

Tror att det bara är att ringa till kontoristen på stationen, kolla i telefonkatalogen eller ring 118118..

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
4 januari 2008 · 1 290 Inlägg

evilaudio skrev:
skaffa ett garage??

Hur jävla lätt är de o skaffa ett garage då?! Så länge de finns idioter som inte ser skillnad på ditt o mitt spelar de ingen roll om du har garage eller inte. Visst de är lättare o få inbrott med bilen ute, men vill dom verkligen ha nåt så tar dom de. Hoppas du iallafall får tillbaka nåt på försäkringen?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
4 januari 2008 · 1 290 Inlägg

bmw pure power skrev:

Holiace skrev:
Fy fan, jag lider med dig och alla som har inbrott i sina bilar.

Jag har några som bor på andra sidan vägen, jag tror att de snor bilar!
Kan man ringa snuten på ett nummer och fråga om en bil är anmäld stulen, för då ska jag göra det.

Tror att det bara är att ringa till kontoristen på stationen, kolla i telefonkatalogen eller ring 118118..

11414 är väl polisen?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
4 januari 2008 · 366 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

bmw pure power skrev:

Holiace skrev:
Fy fan, jag lider med dig och alla som har inbrott i sina bilar.

Jag har några som bor på andra sidan vägen, jag tror att de snor bilar!
Kan man ringa snuten på ett nummer och fråga om en bil är anmäld stulen, för då ska jag göra det.

Tror att det bara är att ringa till kontoristen på stationen, kolla i telefonkatalogen eller ring 118118..

11414 är väl polisen?

Juste så är numret! smile Så prova 11414

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
4 januari 2008 · 1 290 Inlägg

bmw pure power skrev:

golfarn_nr1 skrev:

bmw pure power skrev:

Tror att det bara är att ringa till kontoristen på stationen, kolla i telefonkatalogen eller ring 118118..

11414 är väl polisen?

Juste så är numret! smile Så prova 11414

Men här är de ingen idé o ringa de numret för vi har 026här och då blir man kopplad direkt till Gävle men vi tillhör Uppsalalän och dom vägrar koppla...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
M7an oo=00=oo
4 januari 2008 · 374 Inlägg

Det där om killen som blev åtalad för misshandel efter att han hade satt en larmsiren inne i bilen:

Jag tycker sånt är förjävligt! Idioterna som bryter sig in i bilen ska fan inte ha några rättigheter att stämma eller anmäla ägaren.

Ibland ser man ju i tidningen att husägare som har skrämt iväg inbrottstjuvar med basebollträn blir åtalade för olaga hot, medans inbrottstjuvarna går fria utan straff.

Då börjar man undra vad det är för jävla "välfärdssamhälle" vi lever i. Om man inte ens får skydda sina saker eller kanske tom ens liv...

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
gurragas
4 januari 2008 · 269 Inlägg

När jag hade min första bil, så var det stöldvåg på stereo och extraljus, till slut tröttnade man på att stereon var borta när man kom ut på morgonen, så vi lödde dit fiskkrokar i bakkanten på stereon och satte rakblad mellan muttrarna på extraljusen, en morgon när brorsan kom ut och skulle åka till jobbet satt det en tjomme inne i bilen med händerna under instrumentbrädan, han kunde inte dra ut stereon bakvägen och fick inte bort fingrarna från krokarna lol
När polisen kom och klippte bort honom skrattade dom så dom höll på att rasa i backen.
P.S träffade killen efter många år, han garvade och tyckte att han fick skylla sig själv D:S

Mopar or no car:)
Dodge Challenger "Nightcrawler" (1970)
AUDI_NÖRD
4 januari 2008 · 207 Inlägg

Holiace skrev:
Jag har några som bor på andra sidan vägen, jag tror att de snor bilar!
Kan man ringa snuten på ett nummer och fråga om en bil är anmäld stulen, för då ska jag göra det.

Skicka sms med regnummret i till vägverket (nummer --->71456) så får du ett sms tillbaka, där kommer det stå allt om bilen om den är stulen vad det är för bil och vad ägaren heter och bor roll det har man ju aldrg använt wink

QUATTRO = De ä bar å åk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang