Vilken är bäst ?? Audi, BMW, Mercedes !

AudiRS6 Revisor
19 maj 2008 · 151 Inlägg

steifan skrev:

Konbanan skrev:
Snackar dem inte hela tiden på radion om att Subaru har sveriges mest nöjda kunder?

Annan mätning säkert wink Eller mätt på nån specifikt enskild grej.
BMW har väl 'vunnit' AutoIndex undersökningar 'alla' år utom
förra året då Toyota 'vann'.

Subaru vann förra året...smile

FugitivE BMW Power
19 maj 2008 · 2 362 Inlägg

Konbanan skrev:

FugitivE skrev:
Förstår inte riktigt vad vitsen är med tråden? att se vilket bilmärke som får flest "röster".. eller? alla har ju alltid en egen åsikt. Så frågar du cirka 80.000 pers som det ändå finns på den här sidan (om man räknar medlemmar) så kommer du ju givetvis få blandat svar. Spelar ingen roll om dittan och dattan har utsetts till bästa bilen någonsin eller nåt liknande, folk tycker olika för det.

Ja men det är kul att disskutera om man är intresserad av tyska bilar.

Läs kalle anka istället om det inte passar.

Du verkar inte fatta vad jag babblar om?. Visst har jag inget emot att man diskuterar bilarna, men heeeelt annan sak när frågan blir "vilket bilmärke är bäst?". Blir direkt inte så mycket diskussion över det hela, utan svar som bara blir "Audi är BÄST såklart" "BMW är ju bäst, det vet ju alla" osv osv..

Jävla mycket diskussion över det hela då.

Edit: Nu påstår jag inte att du är en sådan person, då jag har sett dina kommentarer i tråden, vilket har varit bland dom bättre.

Senast redigerat av FugitivE (19 maj 2008)

BMW, bogsering med wire :/
R1kard V-Power
19 maj 2008 · 1 186 Inlägg

FugitivE skrev:

Konbanan skrev:

FugitivE skrev:
Förstår inte riktigt vad vitsen är med tråden? att se vilket bilmärke som får flest "röster".. eller? alla har ju alltid en egen åsikt. Så frågar du cirka 80.000 pers som det ändå finns på den här sidan (om man räknar medlemmar) så kommer du ju givetvis få blandat svar. Spelar ingen roll om dittan och dattan har utsetts till bästa bilen någonsin eller nåt liknande, folk tycker olika för det.

Ja men det är kul att disskutera om man är intresserad av tyska bilar.

Läs kalle anka istället om det inte passar.

Du verkar inte fatta vad jag babblar om?. Visst har jag inget emot att man diskuterar bilarna, men heeeelt annan sak när frågan blir "vilket bilmärke är bäst?". Blir direkt inte så mycket diskussion över det hela, utan svar som bara blir "Audi är BÄST såklart" "BMW är ju bäst, det vet ju alla" osv osv..

Jävla mycket diskussion över det hela då.

Edit: Nu påstår jag inte att du är en sådan person, då jag har sett dina kommentarer i tråden, vilket har varit bland dom bättre.

Ja ok ja jag förstår vad du menar, ja de blir mycket sånt skit. Ledsen om jag verka otrevlig.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
E30Tompa Rörpulare
19 maj 2008 · 1 453 Inlägg

FugitivE skrev:

Konbanan skrev:

FugitivE skrev:
Förstår inte riktigt vad vitsen är med tråden? att se vilket bilmärke som får flest "röster".. eller? alla har ju alltid en egen åsikt. Så frågar du cirka 80.000 pers som det ändå finns på den här sidan (om man räknar medlemmar) så kommer du ju givetvis få blandat svar. Spelar ingen roll om dittan och dattan har utsetts till bästa bilen någonsin eller nåt liknande, folk tycker olika för det.

Ja men det är kul att disskutera om man är intresserad av tyska bilar.

Läs kalle anka istället om det inte passar.

Du verkar inte fatta vad jag babblar om?. Visst har jag inget emot att man diskuterar bilarna, men heeeelt annan sak när frågan blir "vilket bilmärke är bäst?". Blir direkt inte så mycket diskussion över det hela, utan svar som bara blir "Audi är BÄST såklart" "BMW är ju bäst, det vet ju alla" osv osv..

Jävla mycket diskussion över det hela då.

Edit: Nu påstår jag inte att du är en sådan person, då jag har sett dina kommentarer i tråden, vilket har varit bland dom bättre.

Men undra vilket vi tycker tro roll

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
caroli
19 maj 2008 · 34 Inlägg

När man hör Audi BMW och Mercedes tänker man på kvalité smile Alla tre märke är lika bra tycker jag..Men tror att Audi & BMW är lite bättre än Mercedes..Hade en Mercedes s320 som jag fick elfel på,kostade riktigt mycket.Sålde den idag=) Volvo är mkt bättre fan hahah wink

FugitivE BMW Power
19 maj 2008 · 2 362 Inlägg

Det är lugnt Konbanan, tar inte åt mig smile

Tompa, Jo det måste verkligen vara svårt att veta vad vi gillar wink roll

BMW, bogsering med wire :/
micho
19 maj 2008 · 99 Inlägg

Mercedes= gubbstatus, Audi= riktigt bra bilar men inte samma körkänsla och kvalite som BMW. Så mitt svar är BMW.. Volvo är också bra men når inte riktigt upp till tyskarna..

R1kard V-Power
19 maj 2008 · 1 186 Inlägg

Emanuel_12 skrev:
När man hör Audi BMW och Mercedes tänker man på kvalité smile Alla tre märke är lika bra tycker jag..Men tror att Audi & BMW är lite bättre än Mercedes..Hade en Mercedes s320 som jag fick elfel på,kostade riktigt mycket.Sålde den idag=) Volvo är mkt bättre fan hahah wink

Där är ju extremt mycket teknik i en Benz S-klass, märks att där är för mycket när nånting går isönder och sakerna ska betalas.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
jocke_gronberg
19 maj 2008 · 4 586 Inlägg

inte en sådan tråd till varför jämnföra hela tiden?

Pikey
19 maj 2008 · 2 283 Inlägg

Silken jävla tråd...

Men men, Audi är ju riktigt läckra bilar enligt mig och bra pålitliga.
Mercedes har man inte råd med om man ska ha någon fin/snabb you name it.
BMW ren körglädje.

Asså det är svårt det är som att jämföra Cola med Pepsi, vad tycker du?

R.I.P. Michael Jackson!
alminjo SLK
19 maj 2008 · 610 Inlägg

Av Audi, BMW och Mercedes gör:

Audi fulaste bilarna medan...
..BMW gör snyggaste medan...
...Mercedes' värstingmodell (typ SL) är snyggare än Audis/BMWs värstingmodell



Kort sagt:

BMW
Mercedes
..
Audi

Riccardo
19 maj 2008 · 237 Inlägg

Jag älskar min merca men jag saknar min bmw740i 96 mest av alla bilar jag haft[c.a50st].Jag ägde den fetaste s8an här på garaget enl mitt tycke och den var jävligt rolig men bmw var kärlek mvh Riccardo

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Jiar
19 maj 2008 · 202 Inlägg

bmw

Volvo 340 (1987)
Mercedes 240D "250D" (1982)
Ellertz Norrlänning
19 maj 2008 · 1 453 Inlägg

Den dan BMW tillverkar nått så snyggt som Nya S5 och R8 ska ja fan köpa mig en sån.. för de kmr aldrig hända, sedan alla som hackar på mercedes. Ni kan aldrig sett en SLR Mclaren iaf.. kostar runt 3 mille. smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
19 maj 2008 · 1 453 Inlägg

J-P-R skrev:

Ellertz skrev:
BMW lär ju vara lågprisarn och budget varianten av dom alla smile Mercorna kan nästan mäta sig med Audi, men jämföra Audi med BMW är ju som att jämföra en cykel med bil..

Aldrig har uttrycket "Audi - Fyra nollor i grillen och en bakom ratten" passat bättre än nu. Du talar verkligen som du har förstånd till.

Om man ska göra en liten fördelning hur det sett ut genom åren enligt min högst personliga uppfattning så skulle det liknas så här;

80-talet
1. Mercedes - Det här var guldåren för Mercedes, då stod stjärnglansen för komfort, kvalitet och ett tryggt ägande.
2. BMW - Sportighet uber alles. Bilvalet för föraren, logik och enkelhet dominerade
3. Audi - Hade inte dem kommit med quattro hade vi endast kunnat läsa om DKW märket i historieböckerna, förutom några trevliga prestandamodeller var dem inte direkt byggda med kvalitet.

90-talet
1. BMW - Total dominans, fortsatte med sportighet, logik och enkelhet. Bilarna du njuter av varje sekund bakom ratten.
2. Mercedes - Fortsatte långt in på 90-talet att stå för komfort,kvalitet och ett tryggt ägande. Gjorde en rejäl praktvurpa med A-klassen och sedan blev det aldrig detsamma.
3. Audi - Kvalitet har förbättrats, men hur ofta ser man inte större delen utav 90-tals Audina utan dörr och sidolister? Problem med framvagnar är andra kända problem. Förutom S och quattromodellerna riktigt aptråkiga bilar.

2000-talet
1. BMW - Vinner gång på gång utmärkelser för mest nöjda ägare. Säljer fler och fler bilar. Tyvär några designmissar och plottrigare instrumentering, dock fortfarande valet för föraren, den som vill njuta av varje sekund bakom ratten.
2. Audi - Utveckling har tagit sig och Audi har börjat utveckla modeller som är både roliga att titta på och att köra (tvålkoppen TT undantagen). Kvaliteten har fått sig många snäpp uppåt och man kan äntligen se bilen som en "premium".
3. Mercedes - Stjärnan står inte längre för ett trygghet, komfort och kvalitet. Stora problem med rost och andra detaljer som inte motsvarar förväntningarna på dem stora pengar man betalat när köpt bilen. Som en personlig parantes så har jag aldrig upplevt en så plastig och ful inredning som i nya C-klass, fick min brors fd Carina från 89 att kännas lyxigare. Automatlådorna är tråkiga och växlar segt, inte alls så som det var förr i tiden då en mercedes skulle vara automat. Tekniken har sprungit ifrån Mercedes.

När fan är du född då? För sist ja kolla så var Audi totalt dominanta på rallybanorna i mitten av 80 talet.. S1 an fick väl fler priser än vad gorg har medlemmar.. och vad fan hade mercedes på 80 talet ? Tokslöa dieslar man fick knuffa upp för backarna ?

De är ju även bra att du hackar på Audi när du har en skoda själv.. är inte de "Audiwannabee" nummer 1 ? Audi tar de dom vill och skiten som blir kvar bygger dom skoda med.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
John87 Stolt Volvoägare
20 maj 2008 · 4 913 Inlägg

Ellertz skrev:
De är ju även bra att du hackar på Audi när du har en skoda själv.. är inte de "Audiwannabee" nummer 1 ? Audi tar de dom vill och skiten som blir kvar bygger dom skoda med.

Eller kanske inte.
Skoda är inte vad det var förut.
Idag delar dom mycket tillsammans med Audi och Volkswagen. Samma reglage, samma motorer, samma växellådor.
Enda som skiljer är utseendedetaljer (som blir mer och mer lika), några detaljer och prislappen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
E30Tompa Rörpulare
20 maj 2008 · 1 453 Inlägg

Ellertz skrev:

J-P-R skrev:

Ellertz skrev:
BMW lär ju vara lågprisarn och budget varianten av dom alla smile Mercorna kan nästan mäta sig med Audi, men jämföra Audi med BMW är ju som att jämföra en cykel med bil..

Aldrig har uttrycket "Audi - Fyra nollor i grillen och en bakom ratten" passat bättre än nu. Du talar verkligen som du har förstånd till.

Om man ska göra en liten fördelning hur det sett ut genom åren enligt min högst personliga uppfattning så skulle det liknas så här;

80-talet
1. Mercedes - Det här var guldåren för Mercedes, då stod stjärnglansen för komfort, kvalitet och ett tryggt ägande.
2. BMW - Sportighet uber alles. Bilvalet för föraren, logik och enkelhet dominerade
3. Audi - Hade inte dem kommit med quattro hade vi endast kunnat läsa om DKW märket i historieböckerna, förutom några trevliga prestandamodeller var dem inte direkt byggda med kvalitet.

90-talet
1. BMW - Total dominans, fortsatte med sportighet, logik och enkelhet. Bilarna du njuter av varje sekund bakom ratten.
2. Mercedes - Fortsatte långt in på 90-talet att stå för komfort,kvalitet och ett tryggt ägande. Gjorde en rejäl praktvurpa med A-klassen och sedan blev det aldrig detsamma.
3. Audi - Kvalitet har förbättrats, men hur ofta ser man inte större delen utav 90-tals Audina utan dörr och sidolister? Problem med framvagnar är andra kända problem. Förutom S och quattromodellerna riktigt aptråkiga bilar.

2000-talet
1. BMW - Vinner gång på gång utmärkelser för mest nöjda ägare. Säljer fler och fler bilar. Tyvär några designmissar och plottrigare instrumentering, dock fortfarande valet för föraren, den som vill njuta av varje sekund bakom ratten.
2. Audi - Utveckling har tagit sig och Audi har börjat utveckla modeller som är både roliga att titta på och att köra (tvålkoppen TT undantagen). Kvaliteten har fått sig många snäpp uppåt och man kan äntligen se bilen som en "premium".
3. Mercedes - Stjärnan står inte längre för ett trygghet, komfort och kvalitet. Stora problem med rost och andra detaljer som inte motsvarar förväntningarna på dem stora pengar man betalat när köpt bilen. Som en personlig parantes så har jag aldrig upplevt en så plastig och ful inredning som i nya C-klass, fick min brors fd Carina från 89 att kännas lyxigare. Automatlådorna är tråkiga och växlar segt, inte alls så som det var förr i tiden då en mercedes skulle vara automat. Tekniken har sprungit ifrån Mercedes.

När fan är du född då? För sist ja kolla så var Audi totalt dominanta på rallybanorna i mitten av 80 talet.. S1 an fick väl fler priser än vad gorg har medlemmar.. och vad fan hade mercedes på 80 talet ? Tokslöa dieslar man fick knuffa upp för backarna ?

De är ju även bra att du hackar på Audi när du har en skoda själv.. är inte de "Audiwannabee" nummer 1 ? Audi tar de dom vill och skiten som blir kvar bygger dom skoda med.

nån som tryckte på rätt knapp haha upprörd? smile "komiskt"

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Ellertz Norrlänning
20 maj 2008 · 1 453 Inlägg

John87 skrev:

Ellertz skrev:
De är ju även bra att du hackar på Audi när du har en skoda själv.. är inte de "Audiwannabee" nummer 1 ? Audi tar de dom vill och skiten som blir kvar bygger dom skoda med.

Eller kanske inte.
Skoda är inte vad det var förut.
Idag delar dom mycket tillsammans med Audi och Volkswagen. Samma reglage, samma motorer, samma växellådor.
Enda som skiljer är utseendedetaljer (som blir mer och mer lika), några detaljer och prislappen.

Spelar ingen roll.. Finns ingen skoda som kommer upp i samma klass som audin ändå när de gäller finish, Skoda var och är en plastig lågprisbil..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
20 maj 2008 · 1 453 Inlägg

E30Tompa skrev:

Ellertz skrev:

J-P-R skrev:

Aldrig har uttrycket "Audi - Fyra nollor i grillen och en bakom ratten" passat bättre än nu. Du talar verkligen som du har förstånd till.

Om man ska göra en liten fördelning hur det sett ut genom åren enligt min högst personliga uppfattning så skulle det liknas så här;

80-talet
1. Mercedes - Det här var guldåren för Mercedes, då stod stjärnglansen för komfort, kvalitet och ett tryggt ägande.
2. BMW - Sportighet uber alles. Bilvalet för föraren, logik och enkelhet dominerade
3. Audi - Hade inte dem kommit med quattro hade vi endast kunnat läsa om DKW märket i historieböckerna, förutom några trevliga prestandamodeller var dem inte direkt byggda med kvalitet.

90-talet
1. BMW - Total dominans, fortsatte med sportighet, logik och enkelhet. Bilarna du njuter av varje sekund bakom ratten.
2. Mercedes - Fortsatte långt in på 90-talet att stå för komfort,kvalitet och ett tryggt ägande. Gjorde en rejäl praktvurpa med A-klassen och sedan blev det aldrig detsamma.
3. Audi - Kvalitet har förbättrats, men hur ofta ser man inte större delen utav 90-tals Audina utan dörr och sidolister? Problem med framvagnar är andra kända problem. Förutom S och quattromodellerna riktigt aptråkiga bilar.

2000-talet
1. BMW - Vinner gång på gång utmärkelser för mest nöjda ägare. Säljer fler och fler bilar. Tyvär några designmissar och plottrigare instrumentering, dock fortfarande valet för föraren, den som vill njuta av varje sekund bakom ratten.
2. Audi - Utveckling har tagit sig och Audi har börjat utveckla modeller som är både roliga att titta på och att köra (tvålkoppen TT undantagen). Kvaliteten har fått sig många snäpp uppåt och man kan äntligen se bilen som en "premium".
3. Mercedes - Stjärnan står inte längre för ett trygghet, komfort och kvalitet. Stora problem med rost och andra detaljer som inte motsvarar förväntningarna på dem stora pengar man betalat när köpt bilen. Som en personlig parantes så har jag aldrig upplevt en så plastig och ful inredning som i nya C-klass, fick min brors fd Carina från 89 att kännas lyxigare. Automatlådorna är tråkiga och växlar segt, inte alls så som det var förr i tiden då en mercedes skulle vara automat. Tekniken har sprungit ifrån Mercedes.

När fan är du född då? För sist ja kolla så var Audi totalt dominanta på rallybanorna i mitten av 80 talet.. S1 an fick väl fler priser än vad gorg har medlemmar.. och vad fan hade mercedes på 80 talet ? Tokslöa dieslar man fick knuffa upp för backarna ?

De är ju även bra att du hackar på Audi när du har en skoda själv.. är inte de "Audiwannabee" nummer 1 ? Audi tar de dom vill och skiten som blir kvar bygger dom skoda med.

nån som tryckte på rätt knapp haha upprörd? smile "komiskt"

Mm.. Tål inte personer som snackar om saker dom inte har en aning om.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
John87 Stolt Volvoägare
20 maj 2008 · 4 913 Inlägg

Ellertz skrev:
Finns ingen skoda som kommer upp i samma klass som audin ändå när de gäller finish, Skoda var och är en plastig lågprisbil..

Det är för att du är fast på vad dom var förut.
Du tycker fortfarande att TV ska vara svart-vitt också eller?

Rädd för att byta uppfattning om du tittar lite på nyare Skoda-bilar?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang