VARNING: Det råder REN ISHALKA Underkylt regn I Skåne idag ! ! !

brillmongo
5 januari 2008 · 874 Inlägg

tja, var precis ute på balkongen. Det regnar underkylt här i Borås också nu så om ni ska ut och köra eller bara har vägarna förbi, kör lungt för säkerhets skull...

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
bilen_
5 januari 2008 · 18 Inlägg

fan att de inte kan bli de här? big_smile

ingesalt
5 januari 2008 · 45 Inlägg

TOTALFIASKO VÄGVERKET !
Salt smälter snö ända ner till minus 12 grader!
Vid normala förhållanden smälter snö och is vid 0 grader Celsius. Men med hjälp av lite salt går det att smälta snö ända ner till minus 12 grader. Saltet "lurar" helt enkelt vintern. På det sättet kan vi åstadkomma snö- och isfria vägar även när det är minusgrader.


Däremot är saltet bevisligen helt värdelöst vid underkylt regn, och på den helt nya formen av is - PANSARIS !!!
 

Vi norrlänningar drar på munnen ! lol

Senast redigerat av ingesalt (5 januari 2008)

nizze15
5 januari 2008 · 280 Inlägg

Bor förnärvarande uppe i Vemdalen, och här uppe är det vinterväglag som gäller. Bara å hålla fart så går det offtast bra;D Bilen går lite som den vill när det är spårigt och is på vägen, men ju fortare man gör ju mindre känner man skiten:P Aja, ni där nere får väl ta det lungt... smile

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
AUDI_NÖRD
5 januari 2008 · 207 Inlägg

det är tur man kör fyrkrafs wink

QUATTRO = De ä bar å åk
ventohuan Fartdåre!
5 januari 2008 · 592 Inlägg

AUDI_NÖRD skrev:
det är tur man kör fyrkrafs wink

Gör ja oxå. Men ändå höll ja på o köra av i en rondell. Fick jätte släpp men ja lyckades o ordna upp de! big_smile

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Johankocken
5 januari 2008 · 529 Inlägg

he he kan säga att snön vräker ned här utanför mitt fönster smile skönt o va inne o ta en bira i stället.

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Team-Adolfsson Gödseldräng
5 januari 2008 · 4 529 Inlägg

vill me ha mer snö sad
så man kan ut å leka 740 ^^

MrTurbo Better than God \o/
5 januari 2008 · 1 882 Inlägg

audi_100_quattro skrev:
kul med lite halka när alla fyra spinner

AUDI_NÖRD skrev:
det är tur man kör fyrkrafs wink

Lika kul att få stopp?

Senast redigerat av MrTurbo (5 januari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
niclas_swe bitter besserwisser
5 januari 2008 · 644 Inlägg

varför sådana här varningar? läser man här på garaget så är det ju en exklusiv klubb för världens bästa förare.
spelar ju ingen roll vilken artikel eller film man hittar där någon åker av vägen eller krockar. 99% av kommentarerna är ju: "sopa" "sånna där ska ju inte ha körkort" "haha fan va kass" osv

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
5 januari 2008 · 285 Inlägg

Någon mer än jag som tar tillfället i akt och sladdar lite smile Perfecta vägar för att sladda med 4 krafs.

Börjar fan spinna på när man gasar på lungt i 3an från 2000rpm... Det är sjukt halt smile

Fick sen hjälpa en såndär volvo upp på vägen tongue

Mvh Dennis

AntonK
5 januari 2008 · 208 Inlägg

Köp ordentliga vinterdäck och kör försiktigt, fattar int, varför ska det vara 50 olyckor söderöver och typ int en enda här uppe? Visst, lite anorlunda klimat är det ju, men va fan. Går int att köra 110 på 110väg när det är sånt väder. Sluta salta vägarna så det alltid är halt vintertid. Då blir nog allt bra. För då sänker folk hastigheten automatiskt. Funkade förr, borde funka nu också.

Wrum!
brillmongo
5 januari 2008 · 874 Inlägg

AntonK skrev:
Köp ordentliga vinterdäck och kör försiktigt, fattar int, varför ska det vara 50 olyckor söderöver och typ int en enda här uppe? Visst, lite anorlunda klimat är det ju, men va fan. Går int att köra 110 på 110väg när det är sånt väder. Sluta salta vägarna så det alltid är halt vintertid. Då blir nog allt bra. För då sänker folk hastigheten automatiskt. Funkade förr, borde funka nu också.

Folk är mer stressade här nere i söder helt enkelt wink

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Drönirettab
5 januari 2008 · 21 761 Inlägg

Evo-Danne skrev:
Saltet funkar ner till -12

Jaha, där ser man. Då har man lärt sig något nytt. smile  Fast idag hjälpte det bevisligen inte. wink

mag
5 januari 2008 · 259 Inlägg

Drönirettab skrev:

Evo-Danne skrev:
Saltet funkar ner till -12

Jaha, där ser man. Då har man lärt sig något nytt. smile  Fast idag hjälpte det bevisligen inte. wink

kan kanske vara så att trafiken är så mycket tätare här nere inte 5 mil mellan varje bil hehe mvh mag

Ksj
5 januari 2008 · 1 217 Inlägg

Det regnade en skvätt här förut idag och jag va tvungen å handla för nån timme sedan..
Det var grymt halt ute! Jag snurrade av vägen i 40km/h tack vare att alla hjul släppte samtidigt i en kurva på 70sträcka.. och jag höll 40 bara för att jag visste om halkan:/  (skadade varken bil eller annat dock, sketnade bara ner bilen)

Saab 900 "2.1an" (1992)
MrTurbo Better than God \o/
5 januari 2008 · 1 882 Inlägg

Evo-Danne skrev:
Saltet funkar ner till -12

Okej? Då har de en ny blandning, "förr" sa man att det sluta vara effektivt vid -8 grader.

Jag e inte 100% hur det är, undra vart man kan finna det sanna svaret....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
TooS Hjultomte
5 januari 2008 · 1 500 Inlägg

AntonK skrev:
Köp ordentliga vinterdäck och kör försiktigt, fattar int, varför ska det vara 50 olyckor söderöver och typ int en enda här uppe? Visst, lite anorlundaa salta vägarna så det alltid är halt vintertid. Då blir nog allt bra klimat är det ju, men va fan. Går int att köra 110 på 110väg när det är sånt väder. Slut. För då sänker folk hastigheten automatiskt. Funkade förr, borde funka nu också.

SAAB 9000i -88 *Krockad*
VW Golf GTI -87 *Krockad, en gång må väl då vara hänt, men är så trist att leta fram en ny bil.*

Men vet inte om det e du eller den/det du krockade med vars felet låg hos men där måste varit något vajsing med dina bilar så smile OCH vi har plattare landskap här nere vilket medför mer vindar vilket medför mammutar flyttar till austrailen för att nilen var för varmt att dricka ur.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
FireTraXX DFFL
5 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Jag har kört 2 mil ungefär idag, bara buskörning hela vägen utan att krocka eller åka av.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Skaune
5 januari 2008 ·

Skulle ta bilen o åka o handla på Nova Lund, kom utanför dörren vid 14.30 tiden hade ingen aning om att det vart underkyltregn, satt inne utan o kika ut direkt, men när jag kom utanför dörren jag o tjejen höllt jag på o halka dit rejält! nä sa vi, de e helt onödigt o åka idag, tar det imonn istället, däremot skulle hyrfilmen returneras, gick ut o vinden tog tag i mig o jag gled fram på trottoaren!! Snacka om halt, ett rejält lager is vart de!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang