Golf VR6 95-98 vs Polo GTI 00-01

LIVINL0UD
6 januari 2008 · 1 582 Inlägg

Hej!

Bil ska köpas nu i mars månad, vilket inte är så länge kvar. Har nästan bestämt mig vilken bil av dessa två jag ska ha, budgeten är densamma som förut 50000:-

Jag är ute efter är eran åsikt om vilken av dessa två bilar ni hade valt och varför.

Köper jag en Golf VR6 så är det första jag ska göra är att renovera motorn och byta koppling. Kommeratt byta det mesta som går när det gäller motorn. Har hittat en del fräscha VR6:or på blocket som kostar 35000:- + går säkert att pruta ner lite, men pengarna som blir över går till renoveringen av motorn.

Det är FWD jag ska ha på VR6:an och inte Syncro så alla vet tongue

Polo GTI finns det inte så många av på blocket, men finns en del som kostar 55000:- + som ser riktigt fräscha ut.

Jag tycker att båda bilarna ser ok ut orginal, sen så finns det många möjligheter att göra dom snyggare med big_smile

VR6 har ju 174hk och GTI har 125hk vilket skiljer sig en del, men det är inte hästarna som gör de svåra för mig att välja någon av dessa bilar. Golf är ju ganska så gammal bil, kan bli mer problem med tiden med en sådan. GTI är betydligt nyare och säkert stabilare när det gäller krångel/reparationer i framtiden.

Vad hade ni gjort i mitt läge? Valt en äldre eller nyare bil och varför?

Mvh Pappi


P.S: Ska sluta med mina köpråds trådar haha D.S:

Senast redigerat av Pappi (6 januari 2008)

LIVINL0UD
6 januari 2008 · 1 582 Inlägg

Nobody? smile

STriiiker
6 januari 2008 · 609 Inlägg

Ja du, satsa på den nyare modellen. 1. Den är nyare. 2. Du får ju ut mer om du vill bli av med den sen. 3. den ser snyggare ut

MeloveGolf Vw trimmare
6 januari 2008 · 2 995 Inlägg

Pappi skrev:
Det är FWD jag ska ha på VR6:an och inte Syncro så alla vet tongue

VAFALLS??? ingen syncro? då går du miste om mycket om du bara vetat hur många kronor som gått till bränsle pga av diverse lek idag wink syncron är såååå mycket roligare och säkrare en gång fyrkrafs alltid fyrkrafs...big_smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Mortalis VW-nörd?
6 januari 2008 · 4 332 Inlägg

hade också tagit en nyare bil...rost e ju nåt du får ha i åtanke med..allt e väl inte hk, du får nog roligt i en polo också ska du se

OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Vr6 för den är snabbare. Så brukar mina resonemang vara och jag tänker inte ändra mig idag smile en 01 gti står väl bra mkt högre än en vr6 väl? Leta upp en fin väl skött lågmilad vr6 du o ha lite krut under huven. Btw så finns de vr6 or med 19X hk me.. nyare har ja för mig.. Men för dom där pengarnar had ju jag bersolingen köpt en bmw 328 95-98

Over and out.


Bmw osv..
MeloveGolf Vw trimmare
7 januari 2008 · 2 995 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Vr6 för den är snabbare. Så brukar mina resonemang vara och jag tänker inte ändra mig idag smile en 01 gti står väl bra mkt högre än en vr6 väl? Leta upp en fin väl skött lågmilad vr6 du o ha lite krut under huven. Btw så finns de vr6 or med 19X hk me.. nyare har ja för mig.. Men för dom där pengarnar had ju jag bersolingen köpt en bmw 328 95-98

Over and out.

vr6 med 197hk A.K.A...ABV finns bara i Golf VR6 syncro och corrado och är på 2.9L

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
MLarsson
7 januari 2008 · 2 Inlägg

Jag tycker helt klart att du ska ta GTi:n 1. för att den är nyare och pålitligare 2. för att GTi:n är inte lika vanlig det sticker ut lite smile

LIVINL0UD
7 januari 2008 · 1 582 Inlägg

Ska man ha fyrkrafs så ska man ha Haldex. Syncro är inte världens stabilaste vad jag hört och läst, sen om man ska sugtrimma bilen så är det värdelöst då Visco diffen inte pallar mycket, därför väljer jag FWD big_smile

Det är ju riktigt svårt val det dära med VR6 eller GTI, rost går ju alltid att laga sen är det ju bara att lackera om bilen, vissligen kostar det men har man cash så går allt big_smile

Nej hk är inte allt, men visst är det trevligt med lite krut i motorn, någon som vet hur mycket en GTI väger jämnfört med en VR6? så kan man räkna ut lite där hk/kg

GTI borde ju vara stabilare då det är nyare bil osv, måste nog prova en GTI så jag kan avgöra hur pass rolig den är wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang