AKUT! bmw 520i -98... ska jag slå till???

jao_joo
8 januari 2008 · 244 Inlägg

Nu har jag pratat lite till med försäljaren. De erbjuder mig 3 månaders full garanti och så ingår som sagt inspektion 2 på den. Den är därmed fullservad när jag får den. Låter det fortfarande för dyrt?

Kan det vara värt det om jag lyckas få ner den till 60?

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
Fryxell
8 januari 2008 · 189 Inlägg

det låter som att du är sugen på den, är du det så kör hårt. jag personligen hade dock inte slagit till.

///M
Smajly
8 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Ughh.. dom 520 är ju bara så gräsliga framifrån..

Nä, jag hade nock inte tatt den till det priset.. Bort med 10 till kanske.

Fredrik-79
9 januari 2008 · 2 164 Inlägg

Bort med 10 000:- innan du ska slå till.
Man har alltid en viss garanti i några månader efter köpet även på en begagnad bil så ta inte de säljan säger på fullt allvar.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
BeNnaN
9 januari 2008 · 155 Inlägg

jag skulle hellre köpa en 525 än en 520. 525 är ju lättare att få såld sedan.
Försök hitta en bil som har facelift, det gör stor skillnad på utseendet.
Sedan ska du ha klart för dig, oavsett bmw du väljer så kostar det att sköta dem.
Gör en M-test om du verkligen vill ha den du länkade till, men jag tycker att du kan hitta finare exemplar än den.
Men det är som sagt upp till dig i slutändan att köpa vilken modell du vill.

BMW 120i "DotZ" (2019)
jao_joo
9 januari 2008 · 244 Inlägg

Jag har räknat fram och tillbaka hur många ggr som helst nu... och jag tror det är billigare att införskaffa en 3 år gammal v70 d5. Är ju volvoanställd och kan köpa på volvobil i gbg med förmånlig ränta (5,45%)

Sen blir en v70 d5 med ca 25k mil på mätaren lättare att sälja om 3 år än en bmw 520 med ca 30k mil.

Om man inte tar med andrahandsvärde i beräkningen utan enbart räknar bränslekostnad, lånekostnad, försäkring och skatt så är v70n enbart 500kr dyrare per månad. Då är den dessutom 6 år nyare och har piggare motor. Sen är den nog lite billigare att serva och reparera.

Förutom det är den nog betydligt mer driftsäker (ser ju tonvis med gamla d5or som har gått 40 000 och mer)

Sen är jag faktiskt rätt svag för dieslar smile

Senast redigerat av jao_joo (9 januari 2008)

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
Thorssa
9 januari 2008 ·

jao_joo skrev:
Nu har jag pratat lite till med försäljaren. De erbjuder mig 3 månaders full garanti och så ingår som sagt inspektion 2 på den. Den är därmed fullservad när jag får den. Låter det fortfarande för dyrt?

Kan det vara värt det om jag lyckas få ner den till 60?

Att det fortfarande finns folk som blir lurade på detta viset! När en bilhandlare säljer till en privatperson är det lagstadgad garanti i 6 månader enligt konsumentköplagen! Så när han erbjuder dig 3 månaders garanti så borde det vara utöver de lagstadgade 6 månaderna då wink

Hool
10 januari 2008 · 1 067 Inlägg

Ta tid på dig att lera rätt på ett fint exemplar.

"Billigaste på blocket" är knappast något man bör leta efter på BMW bilar.

Läs begagnatguiden på autopower och kolla runt lite..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang