En miljon kronor!

Bjork OEM <3
12 januari 2008 · 6 957 Inlägg

r-ted skrev:

Bjork skrev:

r-ted skrev:
en miljon, va fan har något tagit pengar från mitt framtidskonto ???? sista var det 1,3miljon wink

Då skriver vi upp att du har de wink

1 miljon hade varit en fin start på ett hus på landsbygden, med ett fint garage...
eller en peng värd att spara, till framtiden big_smile, Pension etc.

det var inte för att glänsa jag skrev det , utan det var min första tanke på vad en miljon är för mig.

Ja förstod givetvis detta, men när man läser, aa du fattar tongue
Du har väl inte direkt skrytit i ngn tråd?

Mvh

P.s: antar att du jobbar hårt? tongue

OEM <3
LIVINL0UD
12 januari 2008 · 1 582 Inlägg

Jag skulle köpt mig en Golf R32 eller en Passat Variant W8 sedan hade jag köpt mig en lägenhet, skämt bort tjejen riktigt ordentligt, gett pengar till familjen sen sparat resten vad de nu blir kvar big_smile

Robbin_V90 Elektriker/Montör
12 januari 2008 · 534 Inlägg

richardoo290 skrev:

fish skrev:

camaro67 skrev:
För en miljon?! Vad är de för hus? roll

Iom att varken jag eller fredda_king bor i STHLM eller GBG eller nån annan storstad så får man faktiskt en riktigt schysst villa där vi bor för en mille, sen kanske ha pengar över till en hyffsad bil. ett hus för ca 5 milj i STHLM går väl på kanske 1-1,5 här. Och lägenheterna i STHLM må vara ett skämt. Köpte en S3 av en kille som bodde på medborgarplatsen typ, va in i hans lgh och den hade han betalat 3milj för. här hade den kanske kostat 100000... helt sjukt. i princip en riktigt skabbig lägenhet.


men å andra sidan behöver han inte pendla 50 mil om dan till vänner o jobb tongue

Men det får han göra när han skall till Gekås...=P

Senast redigerat av Robbin_V90 (12 januari 2008)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
utah
12 januari 2008 · 43 Inlägg

Hmmm med den inkomst man har nu så skulle det ta typ 5-6 år att spara ihop till en mille! och då menar jag spara varenda krona!
så 1 mille är bra mycket pengar!
1 mille å du köper fan en herrgård här!
Skulle jag haft en mille skulle jag betala av mina lån! köpt mig en fin bil och placera resten av pengarna! lån ca 250k:- bil 150k-200k resten placeras i diverse fonder, aktier osv! naturligtvis skulle mina kids få ca 100k var så att dom har en skaplig grund!

Robin_Nilsson
12 januari 2008 · 11 Inlägg

Med bra investeringar räcker det jäkligt långt

precision
12 januari 2008 · 2 652 Inlägg

köpt hus någonstans i kroatien smile så man får lte sol på sommaren=)

Holiace
12 januari 2008 · 1 754 Inlägg

1 mille är mycket om man ska köpa en ny dator och sådant, men när det gäller ett hus så är det inte mycket.

Jag kan inget om allt.
MickeTuncer Fotograf
12 januari 2008 · 966 Inlägg

r-ted skrev:
en miljon, va fan har något tagit pengar från mitt framtidskonto ???? sista var det 1,3miljon wink

Haha nog inte bara du som är miljoner..wink
Fick ärva några mille inte allt för länge sen..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
TRYIT Teddan
12 januari 2008 · 2 495 Inlägg

MickeTuncer skrev:

r-ted skrev:
en miljon, va fan har något tagit pengar från mitt framtidskonto ???? sista var det 1,3miljon wink

Haha nog inte bara du som är miljoner..wink
Fick ärva några mille inte allt för länge sen..

har inte sagt att jag är ensam, sen ser jag mig inte som miljonär.
ser det istället som att jag har ett bra sparande och ett billigt boende.

miljonärer ja det är sånna som har ett saldo på 100mille.

tråkigt att behöva ärva (då det förmodligen är någon närastående som dött)
men pengar är ju alltid kul:)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
viccoA
12 januari 2008 · 3 111 Inlägg

jesseboy skrev:
Skulle först inreda ett kontor i mitt rum, ny bärbar dator och allt som ett företag behöver, cirka 40000kr

Sedan bilda eget bolag för 110000Kr, och köpa ett cafe i Stockholm samt för resten cirka 300000kr köpa ett annat framgångsrikt företag.
Sedan köpa lönsamma fastigheter.
INVESTERA måste man göra, mycket bättre än allla dyra pensionsparande.

Tyvärr räcker inte 300.000 långt om man ska köpa framgångsrika företag.
Men en miljon räcker för att du ska starta ett nytt företag och satsa på någon affärsidé som du tror på. Alltid enklare att börja med lite startkapital än att bygga helt från noll.

Jag skulle använda miljonen dels som en grundplåt i ett hus och sätta lite guldkant på tillvaron.

Redbull Moderator+
12 januari 2008 · 1 081 Inlägg

En miljon är ganska mycket om man tänker på hur jobbigt det vore att spara ihop iaf smile

Sparar du 500kr per dag tar det 5,5 år. Kanske inte så rimligt att man klarar spara det så säg 5000:- per månad i sparande vilket jag tycker är riktigt mycket även det. Då tar det bara 16 år och 7 månader att spara ihop en miljon.

Så jo jag tycker en miljon är riktigt mycket, vad jag skulle gjort med dom? Inte en aning.

Vem jag?
mecamartin
12 januari 2008 · 115 Inlägg

De som säger att en miljon inte är mycket, undrar om de nånsin har haft en miljon!?

Jag tycker dock att det är mycket pengar, jag skulle också investera i ett hus, och förhoppningsvis så får man ju tillbaka pengarna när man nångång ska sälja det

Greatsnyggo saabtok
12 januari 2008 · 1 306 Inlägg

Skulle  kännas  tryggt med en mille, men ikväll blir de  113 mille på Lotto big_smilebig_smilebig_smile

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
MickeTuncer Fotograf
12 januari 2008 · 966 Inlägg

r-ted skrev:

MickeTuncer skrev:

r-ted skrev:
en miljon, va fan har något tagit pengar från mitt framtidskonto ???? sista var det 1,3miljon wink

Haha nog inte bara du som är miljoner..wink
Fick ärva några mille inte allt för länge sen..

har inte sagt att jag är ensam, sen ser jag mig inte som miljonär.
ser det istället som att jag har ett bra sparande och ett billigt boende.

miljonärer ja det är sånna som har ett saldo på 100mille.

tråkigt att behöva ärva (då det förmodligen är någon närastående som dött)
men pengar är ju alltid kul:)

Jo min farfar..sad R.I.P

Jo det är alltid en bra början..smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Malmoe SSS -12
12 januari 2008 · 3 217 Inlägg

En kväll på stureplan?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Corpze
12 januari 2008 · 1 311 Inlägg

skulle se en mille som en möjlighet att investera i fonder och aktier... efter att ha blåst 600kkr+ på den bilen jag grejar med nu så är man lite ånger =/

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Tengu1969
12 januari 2008 · 1 396 Inlägg

Corpze skrev:
skulle se en mille som en möjlighet att investera i fonder och aktier... efter att ha blåst 600kkr+ på den bilen jag grejar med nu så är man lite ånger =/

Har du lagt 600 000 på 740:n?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Corpze
12 januari 2008 · 1 311 Inlägg

sen jag köpte den, tyvärr, emot bättre vetande och mycket "lämna in till bilfirma-trimmande" och tre ras...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
zovix Maskinbefäl
12 januari 2008 · 1 038 Inlägg

Ska man ha mycket pengar ska det vara så mycket att man kan leva gott (läs lyxliv) på räntan och då behöver man nog minst en miljard för att lyckas.

Miljonärer, är ju de flesta även om man är det på lånade pengar.

! milijon skulle om man inte hade några utgifter ta ung. 3-6 år att tjäna ihop så det är ju inte så jävla mycket pengar... (normala års löner..)

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Corpze
12 januari 2008 · 1 311 Inlägg

skulle väl räcka med 10 miljoner på ett bra framförhandlat räntekonto för att få ut 300kkr om året... och ett normalt jobb på det landar du kanske på 600kkr per år, räcker mer än nog för att leva över snittet för varje svensson i detta land skulle jag tippa på!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang