Chip till volvo s40

-S40- Livsnjutare
13 januari 2008 · 403 Inlägg

Xuri skrev:
Tycker autotech e skit...tar hellre Hi-tuning/Bsr då...hi-tuning har schyssta priser och dom funkar bra...trevliga å ha å göra med.... dom där 200hk kommer bli betydligt vildare än dina nuvarande 160 hästar som är "familjehästar" 200 hk trimmat är mer rejsing...

Du är nog den första som har skrivit att autotech e skit, vad jag har sett. hur kommer det sig?hmm

Gta Iv 31april
-S40- Livsnjutare
13 januari 2008 · 403 Inlägg

Ahlsen skrev:
har fått lära mig att 2.0 är bättre att trimma eftersom motorn är större, men kan ju ha fel

jag tror det beror på vad man ska göra, om man endast ska chippa den så är t4 bättre eftersom den leverar mer effect,  (250hk för steg 1)  ,

men ska man värsting trimma så är det möjligt att 2.0t är bättre eftersom den har större motor, men får byta ut mycket saker, det får man iof med t4an med, men man slipper iaf byta turbon.. så långt har jag fattat d

Gta Iv 31april
Bowin
14 januari 2008 · 31 Inlägg

-S40- skrev:

Ahlsen skrev:
har fått lära mig att 2.0 är bättre att trimma eftersom motorn är större, men kan ju ha fel

jag tror det beror på vad man ska göra, om man endast ska chippa den så är t4 bättre eftersom den leverar mer effect,  (250hk för steg 1)  ,

men ska man värsting trimma så är det möjligt att 2.0t är bättre eftersom den har större motor, men får byta ut mycket saker, det får man iof med t4an med, men man slipper iaf byta turbon.. så långt har jag fattat d

Tvärtom faktiskt..
Klenare gods i 2,0 än i T4:an eftersom den är på just 2 liter.(större borr)

-S40- Livsnjutare
14 januari 2008 · 403 Inlägg

Bowin skrev:

-S40- skrev:

Ahlsen skrev:
har fått lära mig att 2.0 är bättre att trimma eftersom motorn är större, men kan ju ha fel

jag tror det beror på vad man ska göra, om man endast ska chippa den så är t4 bättre eftersom den leverar mer effect,  (250hk för steg 1)  ,

men ska man värsting trimma så är det möjligt att 2.0t är bättre eftersom den har större motor, men får byta ut mycket saker, det får man iof med t4an med, men man slipper iaf byta turbon.. så långt har jag fattat d

Tvärtom faktiskt..
Klenare gods i 2,0 än i T4:an eftersom den är på just 2 liter.(större borr)

okej, bra då vet vi.. då kan alla lägga ner det snacket..! T4 är storebror helt enkelt,
tack för svar

Gta Iv 31april
Xuri One Man Clan
24 januari 2008 · 4 287 Inlägg

-S40- skrev:

Xuri skrev:
Tycker autotech e skit...tar hellre Hi-tuning/Bsr då...hi-tuning har schyssta priser och dom funkar bra...trevliga å ha å göra med.... dom där 200hk kommer bli betydligt vildare än dina nuvarande 160 hästar som är "familjehästar" 200 hk trimmat är mer rejsing...

Du är nog den första som har skrivit att autotech e skit, vad jag har sett. hur kommer det sig?hmm

Dom börjar bli "för" stora...dom tar inte hand om sina kunder tycker inte jag...jag åkte med som chaffis när en jobbarkompis skulle mappa sin bil och en annan kompis skull chippa sin ...båda bilarna var s40 t4 en fas 1 (mappning) och en fas2:a som skulle chippas.... Vi var där uppe i 3 timmar innan dom började röra någon av bilarna...efter 5 timmar blev vi körda till trollhättan centrum och dom skulle hämta oss där så fort dom hade chippat s40in vilket skulle ta ungefär 5-6 timmar (vi skulle hämtas kl 13 tror jag de var)
de kom inget samtal och vi blev inte hämtade...när kl var 16 och vi var jävligt trötta så gick vi från trollhättancentrum till autotech....när vi kom fram så fick vi reda på att dom inte ens hade börjat mappa s40in för denna bytte dom soppapump på (vilket dom inte hade informerat oss om innan vi åkte upp..han som äger bilen jobbar på volvo och kunde bytt själv om han hade fått reda på de men nu kostade både pump+byte pengar) och spridarna skulle bytas...mappas på e85,...

När pump och spridarna var installerade var kl runt 18 och då kopplade dom in datorn vilket strulade....skulle tro kl var efter 19 när dom började mappa...dom skulle mappa rullandelandsväg och ville att han som ägde bilen skulle köra....jo han vill bli av med körkortet och betala stora summor för mappningen också... Nä dom körde den sen men de var avtalat att när vi kom dit skulle bilen mappas i bänken vilket inte hölls för dom skulle mappa en mr2 turbo i bänken....

När kl var lite efter 23 så hade dom plockat ur datorn ur bilen och all utrustning och vi hade en resa på drygt 50 mil hem igen ...

Körde kl 02:30 ..var fram vi a-tech kl 07 på morgonen ...gick och väntade tills kl var 23 för att sedan åka 50 mil hem igen ..var hemma kl 05 ungefär och han som fick sin bil chippad skulle jobba samma dag

Dom hade sagt mycke via telefon men glömt att dom hade bokat en bil i bänken samma dag..att soppapumpen + ny styrning skulle monteras + nya bränslerör(slangar) vilket kostade pengar för han som ägde bilen och kunde gjort själv..fått både material billigare och gjort jobbet gratis...

Vet inte om fler råkat illa ut...jag lämnar inte upp något till dom i alla fall och rekommenderar de inte heller

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
torpis Forummoderator
25 januari 2008 · 10 576 Inlägg

Xuri skrev:
Dom börjar bli "för" stora...dom tar inte hand om sina kunder tycker inte jag...jag åkte med som chaffis när en jobbarkompis skulle mappa sin bil och en annan kompis skull chippa sin ...båda bilarna var s40 t4 en fas 1 (mappning) och en fas2:a som skulle chippas.... Vi var där uppe i 3 timmar innan dom började röra någon av bilarna...

Kan bara hålla med.  Problemet är just som du säger, tar en helvetes tid allting. Men dom är grymt duktiga.  Inget problem att det tar tid om man är införstådd med det, men när 2 veckor blir halvår så blir man lagom lack.

Hur som haver så gör de bra chip till Volvo och bokar man tid så fixar de chippningen som det är bestämt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Xuri One Man Clan
26 januari 2008 · 4 287 Inlägg

torpis skrev:

Xuri skrev:
Dom börjar bli "för" stora...dom tar inte hand om sina kunder tycker inte jag...jag åkte med som chaffis när en jobbarkompis skulle mappa sin bil och en annan kompis skull chippa sin ...båda bilarna var s40 t4 en fas 1 (mappning) och en fas2:a som skulle chippas.... Vi var där uppe i 3 timmar innan dom började röra någon av bilarna...

Kan bara hålla med.  Problemet är just som du säger, tar en helvetes tid allting. Men dom är grymt duktiga.  Inget problem att det tar tid om man är införstådd med det, men när 2 veckor blir halvår så blir man lagom lack.

Hur som haver så gör de bra chip till Volvo och bokar man tid så fixar de chippningen som det är bestämt.

Jo visst är de så (men dom höll väl inte något av de som hade avtalats innan vi åkte upp och de var andra gången som min kompis mappade sin bil där och du vet ju vilka pengar vi talar om torpis)

han som mappade sin bil när vi var där uppe i somras hans polare hade köpt en v40 steg 6 tror jag de var..den startade plötsligt inte och har tydligen stått uppe på autotech i 4 veckor nu

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
krickan
26 januari 2008 · 9 Inlägg

Tråkigt att höra bemötandet du fått av Autotech. Själv har jag bara positivt att säga om dem men så var det ett par år sedan jag var där... Saker kanske håller på att ändras??

Kompisen chippade sin s40 2.0t hos upsolute.se och är såvitt jag vet mkt nöjd..

-S40- Livsnjutare
1 februari 2008 · 403 Inlägg

men är det värt att välja steg 2 framför steg 1, .. ja menar, 5tusen extra för samma effect, fast lite "bättre" ljud ??

Gta Iv 31april
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang