Proscott Performance chip till min Saab?

skutte Bilrekonditionerare
11 januari 2008 · 453 Inlägg

Hej!
Har kollat runt lite på olika företag som chippar. Vet redan vilka som är stora på området och just Saab så det behöver ni inte nämna något om. Är istället intresserad av veta om man vågar satsa på ett chip hos ett företag som Proscott? Någon som har erfarenheter? Det skiljer ju trots allt en del i pris mot "jättarna".

En fråga till: Om man köper en magnetventil hos tex Mekonomen, får man med slangpaketet då eller måste man köpa till det extra?

Bilen är en Saab 9000 2,3ltt -95

MVH Rikard
robert_87 Lokförare
11 januari 2008 · 126 Inlägg

Proscott = Powerchip smile

Min kompis hade powerchiptrimmat sin 9000 AERO.

Va mkt galet i de programmet va ja hört.

Konstant laddtryck på 1.5 bar bla.

han heter sebbet16 här så skriv till honom o fråga va han tyckte smile

Saab 900 Aero -96
skutte Bilrekonditionerare
11 januari 2008 · 453 Inlägg

Hm okej låter ju sådär =/ Någon annan?

MVH Rikard
bazooka_
11 januari 2008 · 406 Inlägg

man ska inte köpa av sånna där firmor vad jag har hört, det är lite som att köpa grisen i säcken, dom har inte tid att förfina sina programvaror till ett speciellt bilmärke och därför blir det mycket buggar eller vad man ska säga, Att det blir dyrare hos "jättarna" är det pris man för betala för kvalité,

:DPlattan i mattan:D
skutte Bilrekonditionerare
11 januari 2008 · 453 Inlägg

bazooka_ skrev:
man ska inte köpa av sånna där firmor vad jag har hört, det är lite som att köpa grisen i säcken, dom har inte tid att förfina sina programvaror till ett speciellt bilmärke och därför blir det mycket buggar eller vad man ska säga, Att det blir dyrare hos "jättarna" är det pris man för betala för kvalité,

Ja, det är väl kanske så. Tack för svaren. Fler är välkommna med synpunkter!

MVH Rikard
Hamilton
11 januari 2008 · 8 869 Inlägg

Finns mycket att läsa om det på STCS
http://forum.saabturboclub.com/index.php

Själv skulle jag aldrig stoppa i ett chipp i från dom...

Ang MV från mekonomen så är det inga slangar med utan endast Magnetventil.

Senast redigerat av Hamilton (11 januari 2008)

Fotograf på tierpidag.se
900 Power
11 januari 2008 · 214 Inlägg

Säger som jag brukar..

Ring till de olika företagen och pratat med de, de som är trevliga i luren och verkar kunna sin sak pratar man vidare med..

Sen kollar man vilka som ligger närmast då man kanske vill lämna in bilen och så kan de felsöka om det skulle uppstå något problem.

Efter det så väljer du den du tycker är bäst, oftast är det tyvärr prisslappen som styr, men i efterhand kanske det var lite dumsnålt.

skutte Bilrekonditionerare
11 januari 2008 · 453 Inlägg

Tackar för svaren! Efter att ha tänkt lite tror jag att jag vänder mig till Speedparts istället! I mina ögon ger Speedparts mest för pengarna om man jämför med Nordic, Maptun och BSR. Dessutom ligger dom närmast där jag bor. Steg 1 är det som gäller.

MVH Rikard
900 Power
11 januari 2008 · 214 Inlägg

Speedparts är samma som BSR wink

Tjurnacke
24 januari 2008 · 4 Inlägg

Jag har chippat med Proscott, har inte haft några problem med dom.

Tjurnacke
24 januari 2008 · 4 Inlägg

Jag har chippat med Proscott, har inte haft några problem med dom.

Zairon Tyskstuk.se
24 januari 2008 · 630 Inlägg

Har chipat min med Proscott, och har inte heller några problem!

Geiros Low is a lifestyle
24 januari 2008 · 956 Inlägg

Jag har chipat min där. funkar fint.

inga problem. va lite funderas först och undrade va de va. men chansade. skit nöjd.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
skutte Bilrekonditionerare
24 januari 2008 · 453 Inlägg

hm, känner en kille som känner han som chippar. Ska nog ge dom en chans nui vår

MVH Rikard
Hamilton
24 januari 2008 · 8 869 Inlägg

skutte skrev:
hm, känner en kille som känner han som chippar. Ska nog ge dom en chans nui vår

Ja gör så, blir ju ingen större ekonomisk förlust vid ett evt ras.

Fotograf på tierpidag.se
skutte Bilrekonditionerare
25 januari 2008 · 453 Inlägg

Hamilton skrev:

skutte skrev:
hm, känner en kille som känner han som chippar. Ska nog ge dom en chans nui vår

Ja gör så, blir ju ingen större ekonomisk förlust vid ett evt ras.

Om risken för ras är så stor skulle nog inte företaget finnas överhuvudtaget. Självklart kan man ha otur och chansen är säkert något högre om man jämför med exempel Maptun. Men sedan finns det alltid folk som är missnöjda även om de valt ett kännt företag. Blir man drabbad negativt syns det så mycket mer iform av forum osv. Om alla som var nöjda skrev istället skulle man se det annorlunda.

MVH Rikard
laaantz
25 januari 2008 · 465 Inlägg

testa speedpart eller nordic... dom vet vad dom sysslar med!

Ante89
25 januari 2008 · 15 Inlägg

Jag chippade min saab 900 turbo hos powerchip och en månad efter så blev de att byta motor..Kan ju inte säga att ja e säker på att de va chippet som gjorde de men de verkar ju troligt..

Hamilton
25 januari 2008 · 8 869 Inlägg

skutte skrev:

Hamilton skrev:

skutte skrev:
hm, känner en kille som känner han som chippar. Ska nog ge dom en chans nui vår

Ja gör så, blir ju ingen större ekonomisk förlust vid ett evt ras.

Om risken för ras är så stor skulle nog inte företaget finnas överhuvudtaget. Självklart kan man ha otur och chansen är säkert något högre om man jämför med exempel Maptun. Men sedan finns det alltid folk som är missnöjda även om de valt ett kännt företag. Blir man drabbad negativt syns det så mycket mer iform av forum osv. Om alla som var nöjda skrev istället skulle man se det annorlunda.

Kanske därför det skrivs så mycket om just nämda företag vad vet jag.
Har ingen personlig erfarenhet av dom, men dom som chippat med just nämda chipp inte nödvändigtvis från just Proscott Performance har fått ett minst sagt tvivelaktigt bemötande när det blivit galet.

Fotograf på tierpidag.se
beatone
25 januari 2008 · 127 Inlägg

Nordic eller Maptun skulle jag säga. Inriktade på SAAB och båda har visat att dem kan bygga snabba bilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang