Har ditt innetak tappat fästet???

4NDR34S
14 januari 2008 · 28 Inlägg

Det problemet hade jag i min 740... Kan bero på småhål som bildades och som samlade fukt... Jag har provat på "lösningen" att häfta taket, men det hjälpte inte länge... sad
Då bestämde jag mig för att slita ner "tyget" och så gott som hela "skummplattan". Jag tycker att taket blev mkt bättre nu och man behöver inte oroa sig för om taket ska sunka ihop igen. wink
Jag planerar att spraymåla den nya ytan med hobbyfärg - tror de blir vitt lr svart...
Senare kommer jag kanske köpa nått nytt tyg lr skinn om de inte blir bra... cool

Germax
14 januari 2008 · 12 086 Inlägg

En kompis till mig köpte en 740 som någon slitit ner tyget på så skummet satt kvar. Det hade hen i sin tur sprayat svart och de va bland de skabbigaste jag sätt. Är de de du menar? tongue

Mackanol
14 januari 2008 · 2 079 Inlägg

Har ditt innertak tappat fästet???

japp, så jag byte ut det mot vanligt tyg

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
båge montör och hobby mekaniker
14 januari 2008 · 2 672 Inlägg

räcker det inte med en tråd? måste d finnas tre?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
4NDR34S
14 januari 2008 · 28 Inlägg

båge skrev:
räcker det inte med en tråd? måste d finnas tre?

lessen hade lite problem me mitt internet när jag skrev tråden. trodde inte att de andra hade kommit... finns de nått sätt att slänga de andra på?

4NDR34S
14 januari 2008 · 28 Inlägg

JapMax skrev:
En kompis till mig köpte en 740 som någon slitit ner tyget på så skummet satt kvar. Det hade hen i sin tur sprayat svart och de va bland de skabbigaste jag sätt. Är de de du menar? tongue

hehe jo de e så... men använde han rätt färg? jag kan förstå om de kan lukta, men då måste man ju vädra medans man håller på å spraya

4NDR34S
14 januari 2008 · 28 Inlägg

Mackanol skrev:
Har ditt innertak tappat fästet???

japp, så jag byte ut det mot vanligt tyg

va kostade det? va de krångligt att få till det rätt? kan ju bli veck å luftigt...

_Wallis_
14 januari 2008 · 4 506 Inlägg

Vanligt tyg och Spraylim kanske kan funka?

Kan du andas kan du dö.
4NDR34S
15 januari 2008 · 28 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Vanligt tyg och Spraylim kanske kan funka?

försökte laga det gamla med spraylim men det hjälpte inte... men de borde väl gå med nytt tyg?

j0hanna
15 januari 2008 · 95 Inlägg

Lite offtopic, men måste passa på!
Ingen av er som tagit ner det och bytt? I så fall vill jag veta om det bara är att "dra" ur taket från där det sitter inskjutet vid luckan?  (kombi)

J-P-R DO IT LOW STYLE
15 januari 2008 · 1 342 Inlägg

j0hanna skrev:
Lite offtopic, men måste passa på!
Ingen av er som tagit ner det och bytt? I så fall vill jag veta om det bara är att "dra" ur taket från där det sitter inskjutet vid luckan?  (kombi)

Du får ju lossa på handtag, belysning och sådana ting först innan du rycker loss innertaket.
Rekomenderar dock att vara två när ni monterar tillbaka, går snabbare och sparar många sura miner.

j0hanna
16 januari 2008 · 95 Inlägg

J-P-R skrev:

j0hanna skrev:
Lite offtopic, men måste passa på!
Ingen av er som tagit ner det och bytt? I så fall vill jag veta om det bara är att "dra" ur taket från där det sitter inskjutet vid luckan?  (kombi)

Du får ju lossa på handtag, belysning och sådana ting först innan du rycker loss innertaket.
Rekomenderar dock att vara två när ni monterar tillbaka, går snabbare och sparar många sura miner.

Det har jag redan gjort =P
Men jag drar det alltså bara framåt? Det  verkar sitta hårt.. Lyckas man få in det lika långt sedan?

pierced_viking
16 januari 2008 · 17 Inlägg

j0hanna skrev:

J-P-R skrev:

j0hanna skrev:
Lite offtopic, men måste passa på!
Ingen av er som tagit ner det och bytt? I så fall vill jag veta om det bara är att "dra" ur taket från där det sitter inskjutet vid luckan?  (kombi)

Du får ju lossa på handtag, belysning och sådana ting först innan du rycker loss innertaket.
Rekomenderar dock att vara två när ni monterar tillbaka, går snabbare och sparar många sura miner.

Det har jag redan gjort =P
Men jag drar det alltså bara framåt? Det  verkar sitta hårt.. Lyckas man få in det lika långt sedan?

du måste ju montera ner den bakersta panelen med. vet inte om du gjort det. men jag hade ut mitt härom dagen och det var då inga problem. sen använde jag spraylim och nytt svart tyg och klädde det igen, inga problem alls. snyggt blir det med smile

smärta är en högre form av njutning!!!
4NDR34S
16 januari 2008 · 28 Inlägg

j0hanna skrev:

J-P-R skrev:

j0hanna skrev:
Lite offtopic, men måste passa på!
Ingen av er som tagit ner det och bytt? I så fall vill jag veta om det bara är att "dra" ur taket från där det sitter inskjutet vid luckan?  (kombi)

Du får ju lossa på handtag, belysning och sådana ting först innan du rycker loss innertaket.
Rekomenderar dock att vara två när ni monterar tillbaka, går snabbare och sparar många sura miner.

Det har jag redan gjort =P
Men jag drar det alltså bara framåt? Det  verkar sitta hårt.. Lyckas man få in det lika långt sedan?

som ja kanske nämnde så sitter innetaket fastskruckat bakom listerna/ panelen. måste ta loss de för att komma åt! ;P

j0hanna
16 januari 2008 · 95 Inlägg

pierced_viking skrev:

j0hanna skrev:

J-P-R skrev:

Du får ju lossa på handtag, belysning och sådana ting först innan du rycker loss innertaket.
Rekomenderar dock att vara två när ni monterar tillbaka, går snabbare och sparar många sura miner.

Det har jag redan gjort =P
Men jag drar det alltså bara framåt? Det  verkar sitta hårt.. Lyckas man få in det lika långt sedan?

du måste ju montera ner den bakersta panelen med. vet inte om du gjort det. men jag hade ut mitt härom dagen och det var då inga problem. sen använde jag spraylim och nytt svart tyg och klädde det igen, inga problem alls. snyggt blir det med smile

Alla panelerna är borttagna, samt listen i framrutan o solskydd handtag m.m.
Har du en kombi? Under den plast som sitter längst bak, är taket (som det ser ut) bara inskjutet i plåten. Drar jag bara rakt ut därifrån? Försökte lite, och det satt hårt.

j0hanna
16 januari 2008 · 95 Inlägg

4NDR34S skrev:

j0hanna skrev:

J-P-R skrev:

Du får ju lossa på handtag, belysning och sådana ting först innan du rycker loss innertaket.
Rekomenderar dock att vara två när ni monterar tillbaka, går snabbare och sparar många sura miner.

Det har jag redan gjort =P
Men jag drar det alltså bara framåt? Det  verkar sitta hårt.. Lyckas man få in det lika långt sedan?

som ja kanske nämnde så sitter innetaket fastskruckat bakom listerna/ panelen. måste ta loss de för att komma åt! ;P

Allt är lossat, jag menar det sista momentet. Vet någon om det bara är att dra?

Tioxx
16 januari 2008 · 20 Inlägg

farsan köpte svart baslåde tyg och klädde inner taket med i sin camaro blev skit snyggt han använde spray lim. detta va 6 år sen det har fortfarande inte lossnat

..If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white?
pierced_viking
17 januari 2008 · 17 Inlägg

j0hanna skrev:

pierced_viking skrev:

j0hanna skrev:

Det har jag redan gjort =P
Men jag drar det alltså bara framåt? Det  verkar sitta hårt.. Lyckas man få in det lika långt sedan?

du måste ju montera ner den bakersta panelen med. vet inte om du gjort det. men jag hade ut mitt härom dagen och det var då inga problem. sen använde jag spraylim och nytt svart tyg och klädde det igen, inga problem alls. snyggt blir det med smile

Alla panelerna är borttagna, samt listen i framrutan o solskydd handtag m.m.
Har du en kombi? Under den plast som sitter längst bak, är taket (som det ser ut) bara inskjutet i plåten. Drar jag bara rakt ut därifrån? Försökte lite, och det satt hårt.

jag har kombi... det är bara att dra ut det... sitter lite hårt men det kommer att med lite våld ska du se tongue

smärta är en högre form av njutning!!!
4NDR34S
17 januari 2008 · 28 Inlägg

Tioxx skrev:
farsan köpte svart baslåde tyg och klädde inner taket med i sin camaro blev skit snyggt han använde spray lim. detta va 6 år sen det har fortfarande inte lossnat

ok ,snyggt! ;P
men e de inte krångligt att få dit tyget? e en ganska jobbig arbetsposition... på 740in e de lite krångligt för innetaket e inte helt plant... sticker ner lite på mitten utav taket...

pierced_viking
17 januari 2008 · 17 Inlägg

4NDR34S skrev:

Tioxx skrev:
farsan köpte svart baslåde tyg och klädde inner taket med i sin camaro blev skit snyggt han använde spray lim. detta va 6 år sen det har fortfarande inte lossnat

ok ,snyggt! ;P
men e de inte krångligt att få dit tyget? e en ganska jobbig arbetsposition... på 740in e de lite krångligt för innetaket e inte helt plant... sticker ner lite på mitten utav taket...

jag klädde med svart lycra. 50 spänn för 5 meter och det räcker mer än nog till en kombi. det är inga problem med vecken som är i tacket. man limmar och formar tyget efter taket hur man vill. lätt som f*n big_smile

smärta är en högre form av njutning!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang