Förtroende Speedart?

Speedart1
17 januari 2008 · 96 Inlägg

Som sagt jag har faktiskt inte förstått varför alla beskyller saker.
Fast dom inte ens beställt.
Ser ju vilka som beställer saker och inte dom som vill beställa gör det dom som inte vill skit i det och låt oss vara lr har jag fel?

alex_side Neerd
17 januari 2008 · 1 596 Inlägg

får man fråga om en lite bättre förklaring på det hela??smile är nyfiken..

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Germax
17 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Det är väl kanon att folk delar med sig av sina erfarenheter av er. Jag är inte så insatt i tidigare inlägg men utan ditt inlägg gissar jag att de gnällts en del.

Ponera att 7 av 10 är missnöjda med er kanske ni bör tänka över er verksamhet ist för att vräka ur sig ett sån här oseriös klagomålstråd.

Kunden har alltid rätt, glöm inte det!

Senast redigerat av JapMax (17 januari 2008)

Hamilton
17 januari 2008 · 8 865 Inlägg

Att kunden alltid har rätt är fel!
Men som JapMax skriver så gör nog de flesta som han beskriver, nämligen frågar runt hur andra upplever nämda företag.

Inte många som handlar från företag man inte känner till, specielt inte över nätet.
Är du som skapat tråden representant för företaget så är det ett rätt olyckligt formulerat inlägg du gjort.

Fotograf på tierpidag.se
sunt kåt, glad och otacksam
17 januari 2008 · 132 Inlägg

Givande tråd!

Illa skrivet inlägg om du nu är, som föregående skribent nämner, representant för företaget.

Jag kan dock säga att jag bara har bra erfarenheter av speedparts.

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu
sir_daniel www.kudoz.se
17 januari 2008 · 3 802 Inlägg

suntibajs skrev:
Givande tråd!

Illa skrivet inlägg om du nu är, som föregående skribent nämner, representant för företaget.

Jag kan dock säga att jag bara har bra erfarenheter av speedparts.

viss skillnad, tråden handlar om företaget SPEEDART (plast o annat till huvudsakligen japsbilar) och inte SPEEDPARTS (delar till SAAB) wink

ang. tråden så skulle jag säga att det fortfarande ligger kvar hur tidigare ägaren/ägarna agerade och inte lätt att vända en "oljetanker som kommit ur kurs", det tar tid och arbete...

Senast redigerat av sir_daniel (17 januari 2008)

MilleN
17 januari 2008 · 9 108 Inlägg

Oseriösa och extremt dåligt formulerade klagomålstrådar är inte rätt väg att gå heller om man vill bli tagen seriöst.

Satsa på en förnyelse av hemsidan (såg att det var på g) och någon reklamkampanj där ni går ut klart och tydligt med att företaget har nya fräscha ägare om det nu är så hemska rykten. Nästan alla firmor får dessutom klagomål, så är det bara.

Germax
17 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Hamilton skrev:
Att kunden alltid har rätt är fel!
Men som JapMax skriver så gör nog de flesta som han beskriver, nämligen frågar runt hur andra upplever nämda företag.

Inte många som handlar från företag man inte känner till, specielt inte över nätet.
Är du som skapat tråden representant för företaget så är det ett rätt olyckligt formulerat inlägg du gjort.

Innebörden är 100% rätt, sen finns de ju svin oxå. Men kunden har alltid rätt, är inte kunden nöjd säljer du inga varor, och en försäljare utan kunden är snart ingen försäljare längre!

Hamilton
17 januari 2008 · 8 865 Inlägg

JapMax skrev:

Hamilton skrev:
Att kunden alltid har rätt är fel!
Men som JapMax skriver så gör nog de flesta som han beskriver, nämligen frågar runt hur andra upplever nämda företag.

Inte många som handlar från företag man inte känner till, specielt inte över nätet.
Är du som skapat tråden representant för företaget så är det ett rätt olyckligt formulerat inlägg du gjort.

Innebörden är 100% rätt, sen finns de ju svin oxå. Men kunden har alltid rätt, är inte kunden nöjd säljer du inga varor, och en försäljare utan kunden är snart ingen försäljare längre!

Att kunden alltid har rätt som du skriver låter i mina öron mycket märkligt.

Om en kund köper en vara som han blivit avråd från att köpa, den fungerar inte som kunden tänkt. Han köper varan ändå.
Har han rätt då när han klagar på att den inte fungerar?
Ja enligt dig så har han det.

Senast redigerat av Hamilton (17 januari 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Germax
17 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Hamilton skrev:

JapMax skrev:

Hamilton skrev:
Att kunden alltid har rätt är fel!
Men som JapMax skriver så gör nog de flesta som han beskriver, nämligen frågar runt hur andra upplever nämda företag.

Inte många som handlar från företag man inte känner till, specielt inte över nätet.
Är du som skapat tråden representant för företaget så är det ett rätt olyckligt formulerat inlägg du gjort.

Innebörden är 100% rätt, sen finns de ju svin oxå. Men kunden har alltid rätt, är inte kunden nöjd säljer du inga varor, och en försäljare utan kunden är snart ingen försäljare längre!

Att kunden alltid har rätt som du skriver låter i mina öron mycket märkligt.

Om en kund köper en vara som han blivit avråd från att köpa, den fungerar inte som kunden tänkt. Han köper varan ändå.
Har han rätt då när han klagar på att den inte fungerar?
Ja enligt dig så har han det.

Du förstår inte vad jag säger.
En säljare måste alltid tänka kunden har alltid rätt!
Måste du ta ordspråket precis ordagrant, och ta massa dumma exempel. Principen bakom ordspråket är rätt!

Ditt exempel har inte med saken o göra. Säljaren måste ju ha något köparen vill ha, annars säljer han inget o då går inte verksamheten runt! En säljare måste tillfredställa sina kunder med rätt produkter och rätt attityd! Ok, Systembolaget kan ha sviniga anställda för folk kommer köpa ändå, men har du en biltillberhörsbutik och säger åt folk att ge fan i o snacka skit om dem och låta (mellan raderna, de blåsta stackarna) köpa, då har du snart inga kunder alls. FÖRSTÅ!!

FL3JM Inga konstigheter
17 januari 2008 · 2 064 Inlägg

Speedart1 skrev:
Som sagt jag har faktiskt inte förstått varför alla beskyller saker.
Fast dom inte ens beställt.
Ser ju vilka som beställer saker och inte dom som vill beställa gör det dom som inte vill skit i det och låt oss vara lr har jag fel?

Bara det här inlägget kommer att göra att jag tänker efter ett par gånger innan jag köper nått från Speedart iaf.

Hamilton
17 januari 2008 · 8 865 Inlägg

JapMax skrev:

Hamilton skrev:

JapMax skrev:

Innebörden är 100% rätt, sen finns de ju svin oxå. Men kunden har alltid rätt, är inte kunden nöjd säljer du inga varor, och en försäljare utan kunden är snart ingen försäljare längre!

Att kunden alltid har rätt som du skriver låter i mina öron mycket märkligt.

Om en kund köper en vara som han blivit avråd från att köpa, den fungerar inte som kunden tänkt. Han köper varan ändå.
Har han rätt då när han klagar på att den inte fungerar?
Ja enligt dig så har han det.

Du förstår inte vad jag säger.
En säljare måste alltid tänka kunden har alltid rätt!
Måste du ta ordspråket precis ordagrant, och ta massa dumma exempel. Principen bakom ordspråket är rätt!

Ditt exempel har inte med saken o göra. Säljaren måste ju ha något köparen vill ha, annars säljer han inget o då går inte verksamheten runt! En säljare måste tillfredställa sina kunder med rätt produkter och rätt attityd! Ok, Systembolaget kan ha sviniga anställda för folk kommer köpa ändå, men har du en biltillberhörsbutik och säger åt folk att ge fan i o snacka skit om dem och låta (mellan raderna, de blåsta stackarna) köpa, då har du snart inga kunder alls. FÖRSTÅ!!

Ja du "säger" en sak och skriver en annan. Lägger ner det här nu och återgår till topic

Fotograf på tierpidag.se
Speedart1
17 januari 2008 · 96 Inlägg

Bra ni vet hur vi funkar som tog över i januari wink
Jag kan säga så här vi har många grossister nu inte som den förra drivaren.

Svenss0n
17 januari 2008 · 643 Inlägg

Speedart1 skrev:
Bra ni vet hur vi funkar som tog över i januari wink
Jag kan säga så här vi har många grossister nu inte som den förra drivaren.

alltså när du skriver sådär så framstår du inte som någon man får förtroende för. nej jag vet inte hur ni funkar? hur funkar ni?

Volvo 850R (1997)
Natural
17 januari 2008 · 431 Inlägg

Tycker att du tar bort den här tråden.

Startar en ny tråd, beskriver hur allt ligger till.
Berätta vem/vilka som äger företaget, ålder, bilder osv. (dvs lite allmänt)


Börja slänga upp lite reklam här och där.  Kom med "kampanjer" osv. Du fattar nog vinkeln.

Inget företag tjänar något på att skriva korkade inlägg på ett forum med 70000 medlemmar(ja korkat inlägg enligt mig).


Som sagt, har företaget ny/nya ägare. Börja om på nytt då!


//Robin

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
17 januari 2008 · 4 190 Inlägg

Natural skrev:
Tycker att du tar bort den här tråden.

Startar en ny tråd, beskriver hur allt ligger till.
Berätta vem/vilka som äger företaget, ålder, bilder osv. (dvs lite allmänt)


Börja slänga upp lite reklam här och där.  Kom med "kampanjer" osv. Du fattar nog vinkeln.

Inget företag tjänar något på att skriva korkade inlägg på ett forum med 70000 medlemmar(ja korkat inlägg enligt mig).


Som sagt, har företaget ny/nya ägare. Börja om på nytt då!


//Robin

Mycket bra sagt smile
Tycker du ska lyssna på Robin!
mvh kimpa

Speedart1
17 januari 2008 · 96 Inlägg

Klart vi kommer ha knpanjer osv men folk tror ju att det bara är att köra Först Håller vi på med en butik och ny hemsiad osv men som jag sagt innan så är det fel att beskylla speciellt när man inte har en aning om vad man pratar om.
Just därför så skrev vi här .

Streckkoden
17 januari 2008 · 2 655 Inlägg

Visst, tanken kan vara rätt men man bör kanske tänka lite på hur man formulerar sej. Speciellt på ett forum med x antal potentiella kunder.

Ett väl formulerat inlägg där man talar om hur det ligger till kan man tjäna mycket på. Ett felformulerat inlägg brukar inte göra läget bättre..

Det är min uppfattning på hur man "marknadsför" sej..
Lycka till med uppbynnaden av företaget.

Mickius
17 januari 2008 · 4 670 Inlägg

tänkte skriva lite vad jag tycker om speedart.
Har varit o pratat med dom nya ägarna om grejjer till min bil m.m och kan bara säga att jag tycker dom verkar riktigt bra och är riktigt trevliga..
och dom har ju riktigt bra priser på sina delar och jag har pratat med många som använder dessa saker och dom klagar inte för 5 öre!

Och jag kan bara säga att passformen på deras kjolpaket är nått grymt bra.. har inte moddat nått på de för o få det o passa.

Som sagt ge dom en chans det är det ända dom behöver för o visa vilket bra företag det är nu!

Mortalis VW-nörd?
17 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Ger inte direkt bra första seriöst intryck som nya ägare, kommer aldrig råda ngn å gå in dit iaf, verkar suspekta...kan inte ens formulera en mening rätt, alla meningar blir ju värre än min 9 åriga systerdotters.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang