Galvsläpp

the_eagle
18 januari 2008 · 167 Inlägg

Hej!
Det har släppt en liten flaga längst ner på varje dörr. Frågan är vad gör man åt det?
Tänkte om man pillrar loss det som sitt löst, slipar ner plåtrent, sprayar på ny kallgalvanisering, spacklar, slipar och sprayar på ny bättringsfärg och klarlack, kommer det att hålla?

Bmw 325iT 2006
T16_AeRo
18 januari 2008 · 712 Inlägg

Använd "riktig" sprayfärg isf.. Mekonomen blandar till för ca 160kr burken. Köper du vanlig 1K färg så lär fuk tränga igenom..

Punktblästra innan kan kanske vara bra..neutral

the_eagle
18 januari 2008 · 167 Inlägg

men lacksprayen man köper hos SAAB räcker inte den?

Bmw 325iT 2006
Natural
18 januari 2008 · 431 Inlägg

the_eagle skrev:
men lacksprayen man köper hos SAAB räcker inte den?

jorå

T16_AeRo
19 januari 2008 · 712 Inlägg

the_eagle skrev:
men lacksprayen man köper hos SAAB räcker inte den?

Beror ju på om det är 1K färg och hur seriös du vill vara. Oftast innehåller den bara en massa lösningsmedel.

Nackdelen med ordentligt 2K färg på burk är ju att den härdar i burken efter ett tag. Men det kanske man kan stå ut med om man får en stark lack som inte släpper ner fukt till plåten

the_eagle
19 januari 2008 · 167 Inlägg

Men det är ju bara att se till att spraya allt man ska måla på en gång.
Skulle denna 2K färgen hålla att spraya en plastvinge med och få ett bra resultat?
Finns det någon speciell klarlack man ska använda?

Bmw 325iT 2006
Speedman Bilvårdsexpert
20 januari 2008 · 663 Inlägg

Finns klarlack på sprayburk från samam färgleverantör som basen. Däremot blir ytan disig och dålig. Beövs poleras upp för att ytan ska komma fram. Sen kvittar det hur bra man  sprayar, blir inte bättre för det, tyvärr.. Hade jag varit du så hade jag lackerat riktigt istället, med spruta. Så håller det allra bäst. Men sprayburk blir det aldrig samma hållbarhet.

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
the_eagle
20 januari 2008 · 167 Inlägg

Har en kompressor, där följde det med en färgspruta, säkert en väldigt enkel modell, men är det bättre än vanlig sprayburk?

Bmw 325iT 2006
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang