Projekt - Daf/Volvo 66 8V Turbo ()

Knugcab
29 oktober 2009 · 5 111 Inlägg

Oerhört trevligt bygge!

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
peetaah
2 januari 2010 · 27 Inlägg

Har precis läst igenom tråden och jag måste säga att ni har jobbat på bra, men varför har det inte hänt någonting här på sistone? Brist på intresse? Kom igen nu! Kul och intressant läsning smile

Mvh

Bygger E30 M3 Touring med 318IS motor http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224016
ahberg
1 februari 2010 · 31 Inlägg

Tackar. det går lite trögt just nu pga av att vi har andra projekt som skall vara klara te våren/sommaren,
därför så läggs det inte så mkt energi på denna bil just nu..men så fort våra andra projekt är klara kmr detta projekt bli Prio Nr 1. detta är ju precis ingen man gör över en helg=)

dock så behöver vi lite tips o råd ang bakvagnsbygget..skall man bygga 4-l'nk med uniballas? eller rent av hämta fjäderben på skroten och modda fast på bakaxel sedan ett parallogramstag? givitvis med org länkarmar fast monterande i karossen.

vi har lite delade meningar på den punkten.

// daf gänget


peetaah skrev:
Har precis läst igenom tråden och jag måste säga att ni har jobbat på bra, men varför har det inte hänt någonting här på sistone? Brist på intresse? Kom igen nu! Kul och intressant läsning smile

Mvh

Heja Näsums drifting gäng=)
Volvo 940 m50 turbo "Hellfire Racing" (1996)
rockabilly_ponta Customiserare
2 februari 2010 · 1 212 Inlägg

ahberg skrev:
Tackar. det går lite trögt just nu pga av att vi har andra projekt som skall vara klara te våren/sommaren,
därför så läggs det inte så mkt energi på denna bil just nu..men så fort våra andra projekt är klara kmr detta projekt bli Prio Nr 1. detta är ju precis ingen man gör över en helg=)

dock så behöver vi lite tips o råd ang bakvagnsbygget..skall man bygga 4-l'nk med uniballas? eller rent av hämta fjäderben på skroten och modda fast på bakaxel sedan ett parallogramstag? givitvis med org länkarmar fast monterande i karossen.

vi har lite delade meningar på den punkten.

// daf gänget


peetaah skrev:
Har precis läst igenom tråden och jag måste säga att ni har jobbat på bra, men varför har det inte hänt någonting här på sistone? Brist på intresse? Kom igen nu! Kul och intressant läsning smile

Mvh

angående bakvagnen så hade jag byggt de från en bmw med bakaxel o allt... billigt , bra fästpunkter och hållbart  big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
epoxxy
26 juni 2011 · 94 Inlägg

Hur går det med projektet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang