Svenska rättsystemet åt helvete.

jonesono Personal- och beteendevetare
24 januari 2008 · 1 082 Inlägg

blacken skrev:

jonesono skrev:
Bruksortsmentaliteten och neandertalism går hand i hand. Kl 2 på natten blir det än mer tydligt.

Leve Neandertalaren!..cool

Den siste är ännu inte utdöd... smile
Nackdelen är att dessa kostar väldigt mycket, då de ständigt skall hävda sig och sitt revir, slåss och hamna i rätten.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
blacken
24 januari 2008 ·

jonesono skrev:

blacken skrev:

jonesono skrev:
Bruksortsmentaliteten och neandertalism går hand i hand. Kl 2 på natten blir det än mer tydligt.

Leve Neandertalaren!..cool

Den siste är ännu inte utdöd... smile
Nackdelen är att dessa kostar väldigt mycket, då de ständigt skall hävda sig och sitt revir, slåss och hamna i rätten.

Trots den påstådda "nackdelen" så är det är manligt och cooolt att släpa knogarna i marken när man går..big_smile

Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

Phaetoon skrev:
Med 50 vittnen borde ju polisen inte haft svårt att avgöra vem som gjorde vad kan man tycka?
Borde iaf vara några "oberoende" som såg vad som hände?

hehe det var inget terrordåd så de måste höra alla 50, men de hörde 4-5 av hans vänner och samtliga berusade vid förhör osv, vissa sa att jag slog han med ett flertag slag i huvudet när han låg ner, det andra vittnet var övertygad om att jag inte slog med knytnävar osv.
Så det var inte direkt oväntad utgång, men hade iaf räknat mig en rättegång

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
richardoo290 VOLVO for life..
24 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Jo tyvärr är det så!
En kompis till mig blev knivhuggen 5 meter framför Poliserna ögon, dom ingriper inte ens!
Dom visste precis vilka det var, namn adress mm men dom hämtar dom inte.
Det har fortfarande inte hänt nått! (3 år sen)

det har ja faktiskt lite svårt o tro på.. hmm
menar du asså att ett par snutar stod och titta på när en tjej/kille blev knivhuggen ..? o sen när förövarna sticker så står polisen bara där.. 5m ifrån o gäspar o inte bryr sig ett skit??

.. tror inte de, men ja kan tro att hon blev knivhuggen o sen sprang förövarna fort som satan och polisen var för slöa för o hänga efter så de gav upp jakten.. o anledningen till att inget har hänt är för polisen inte har några bevis och de känns meningslöst att ta upp de i rätten om de ändå inte leder nånstans? dock så skulle nog polisen vilja ta fast förövarna kanske?
polisen kanske stod me huvet åt fel håll och inte såg vad som hände? fasten han bara var 5m ifrån?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang