Ändring på frontspoiler?!

gr3v3n
27 januari 2008 · 3 Inlägg

Jag har en fronspoiler som jag vill modifiera lite.
Skapa egna former men utgå med den som grund. Hur går man till väga om ens möjligt. Har inte koll på detta.
Tacksam för svar.tongue

Today, Tomorrow, TOYOTA
ST3N Bilplåtslagare
27 januari 2008 · 70 Inlägg

Beror på vilket material den är gjord av..?

gr3v3n
29 januari 2008 · 3 Inlägg

Plast? vilken sort har jag inte koll på..

Today, Tomorrow, TOYOTA
carl-hampus Bad decisions make good stories
29 januari 2008 · 86 Inlägg

Om du aldrig har gjort liknande jobb så är det knappt värt att försöka. det tar en jävla massa tid och är rätt svårt om det ska bli snyggt. I synnerhet om du inte vet vad den gamla spoilern är gjord av. Be någon polare du känner om hjälp som kan något.
Jag som ändå har hållt på en del med glasfiber och lagat min tävlingsbåt när man har kraschat och lagat lite vanliga fritidsbåtar tycker det är svårt att göra sånna saker speciellt om man ska få till snygga former. det är hur svårt som helst att få det exakt lika på båda sidor. gjorde ett försök att göra en kåpa till båten började från grunden och gjorde en plugg av cellplast och spackel. sedan gjöt jag av och gjorde en form och sendan gjöt jag själva kåpan. sen upptäckte jag att formen var kass så det hade blivit sprickor i formen och den hade slagit sig lite så allt blev piss. det var många timmars arbete åt helvete

DaMM
29 januari 2008 · 16 Inlägg

om man aldrig gjort nå liknande förut är de bara å testa tycker ja..
nångång måste ju va den första ellerhur.
om man tycker de är kul så gör de ju inge om man lägger massa timmar på de.

Kör/bygger 400+ skyline r33 GTs-T
Suzzi
29 januari 2008 · 1 Inlägg

Jag håller med! Tycker verkligen att du ska testa.
Nu vet jag juh inte om du har plastat förut?
Har du det inte, så ska du nog inte börja med att modifiera spoilern direkt,
utan plasta och forma något vid sidan om först, för att lära dig.
Sen finns det juh olika material du kan använda för att underlätta formgivningen, men håller med Carl-Hampus om att det svåra då är att få det sumetriskt..

carl-hampus Bad decisions make good stories
29 januari 2008 · 86 Inlägg

jo man kan alltid testa men börjar man med för svåra saker kanske man tappar intresset. börja med att göra lite andra saker. kan ju alltid göra något scoop eller dyl om du känner någon som har en bra form eller börja från början och göra en egen form. fan var länge sen man höll på med plast kanske ska göra något kul=)

ST3N Bilplåtslagare
29 januari 2008 · 70 Inlägg

Om du skall bygga direkt på din orginalspoiler är det typ epdm plast.. försök hitta en stötfångare att bygga ihop den med isåfall.. glöm glasfiber!  9225 lim är din bästa vän!  kapa med maskin och värm o forma för hand! 
Titta gärna på mitt projekt så får du se..

Mike85
29 januari 2008 · 78 Inlägg

EPDM är en typ av syntetgummi, inte plast (var tvungen tongue) Jag hade aldrig plastat innan heller förrän jag började bygga bilen, man får prova sig fram. Den första baslådan jag plastade blev fel så jag fick göra om den, men man lär sig av misstag smile Lycka till!

Senast redigerat av Mike85 (29 januari 2008)

//Mike
gr3v3n
30 januari 2008 · 3 Inlägg

Helt sant, jag börjar nog inte med spoilern direkt. jag får skaffa mig tålamod och försöka mig på något test för att se hur det går till. Men de ska bli skoj att försöka sig på något nytt!

Today, Tomorrow, TOYOTA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang