vilka är hårdast koni eller bilstein dämpare?

Fischy
2 februari 2008 · 248 Inlägg

jag har H&R 30mm sänkfjädrar på bilen men vill ha den hård i fjädringen undrar om koni eller bilstein är hårdast? koni går ju dock och justera så men vilket går och få hårdast?

Senast redigerat av Saab900power (2 februari 2008)

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
Marcus_Turbo
2 februari 2008 · 268 Inlägg

Vet inte riktigt vilka som är hårdast. men jag har koni på min v40 och dom står i ett mellan läge typ.. och det är rätt hårt bara där wink.. men jag kan rekomendera koni..

noclaF Styrande position i resebranchen
3 februari 2008 · 174 Inlägg

Jag skulle välja Bilstein! De har ju suttit orginalmonterade på Saabs äldre "värstingmodeller".
T.ex 99 Turbo och EMS. Förresten har väl Bilstein också justerbara dämpare?

Saab 99 LE (1975)
Hammarslag Inläggskritiker
3 februari 2008 · 990 Inlägg

Koni alla ggr, H&R + Koni är ett guldvärt recept.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Eisenhut
3 februari 2008 · 1 827 Inlägg

tips är att du köper ännu hårdare fjädrar till det också. Sänkisar brukar vara i klenaste laget.

En setup på 10-8 är kanske lagom till en 900?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Jyrki
3 februari 2008 · 39 Inlägg

det är inte så stor skillnad på dom , har läst lite på rejsa.nu innan jag köpte mina
koni. jag tycker dom är de bästa valet mellan dessa. kör med de mjukaste läget på gatan, på bana lite hårdare i fram.  GRYMT grepp med dessa på min bil. bästa jag provat för under 10 000 kr
kan rekomendera koni gula med justering.... :-)

  MVH Jyrki m

Turbo Tok :-)
Blida
3 februari 2008 · 654 Inlägg

Hårdare dämpare som dom tilltänkta fjädrarna inte är avsedda för genererar ofta i sämmre väghållning.

Sen är ja själv lite nyfiken på om det är nya dämpare du pratar om nu eller beg..undrar av den anledningen att det är olika sättningar genom åren på dom olika om ja minns rätt.
hade en pdf tabell med dämpares sättningar (eller va det kallas) som varit/är genom åren.
Kombinerar du nån av dessa dämpare med progressiva fjädrar också så får du en skön hållning när du åker till jobbet,men även en hårdare hållning när du står på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang