Vad är detta? ser onekligen ut som om fälgen är sprucken.??

E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

lillezkutt skrev:

E-30 skrev:

lillezkutt skrev:
ja har beställt lika dana fälgar och ska få dom i veckan.. man får väl syna dom noga när man har hämtat dom hmm

En mycket god ide'
Kvalite'n på dessa ASA Racing GT fälgar är mycket varierande. big_smile
Har du köpt med däck eller utan?

utan däck

Ok, Då finns det nog en liten chans att du får felfria fälgar. Köpte du dem till REA pris: 1,425:-st ?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
lillezkutt
5 februari 2008 · 58 Inlägg

E-30 skrev:

lillezkutt skrev:

E-30 skrev:

En mycket god ide'
Kvalite'n på dessa ASA Racing GT fälgar är mycket varierande. big_smile
Har du köpt med däck eller utan?

utan däck

Ok, Då finns det nog en liten chans att du får felfria fälgar. Köpte du dem till REA pris: 1,425:-st ?

japp de gjorde ja

BMW 528i "e39" (2000)
J-P-R DO IT LOW STYLE
5 februari 2008 · 1 342 Inlägg

E-30 skrev:

MarcusL skrev:
Klarlacksläpp?

Jag tror att det är 2:a sortering som Amring kränger ut till återförsäljarna. Därav rea priset 1,425:-st.

*suck*

Vi kan ju börja med att klargöra att dem ASA fälgar som gummihuset säljer INTE kommer ifrån amring.
Utan det är fälgar som gummihuset själv sidoimporterat, därav har dem egna påhittade namn på produkterna.

Sedan tycker jag synd om dig, vad är oddsen för att samma person gång på gång skall drabbas utav kvalitetsmissar? Och vad är oddsen för att samma person gång på gång fortsätter köpa dessa produkter med sviktande kvalite?

Lycka till !

henkebenke
5 februari 2008 · 1 703 Inlägg

E-30 skrev:

tecman skrev:
*suckar* Klart som fan man reklamerar en sprucken fälg! allt som är trasigt då man får det reklamerar man! Så enkelt är det. Skulle inte ens orka dra upp en tråd för nåt sånt.

Aha...Så man är inte extra GNÄLLIG om man reklamerar fälgen? big_smile

Varför skulle du INTE reklamera den för?
Så kul är det inte att slänga 1400:- i sjön?

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
E-30
5 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Jag tror mig veta ganska så väl hur försäljning samt lagerhållning går till. Gummihuset har ej något eget lager av nya fälgar. Samtliga fälgar beställs via Amring.

De fälgar som finns tillgängliga hos Gummihuset är tidigare reklamationer, när en kund reklamerar en Amring fälg. så returnerar ej Gummihuset fälgen till Amring, istället så synar & godkänner Gummihuset reklamationen. Sedan blir Gummihuset krediterade kostnaden för den defekta fälgen. och de reklamerade fälgarna säljs sedan vidare som REA varor, eller DEMO via Gummihuset.

Logga in hos Gummihuset och kolla under REA varor, där finns mängder med reklamerade fälgar, det står tom: vad som defekterna består utav. Där finns bl.a alla mina misshandlade fälgar. big_smile

Typ exempel på tidigare reklamationer:

Fälg 120/5 Låg - SCOTT |120/5 Låg 9.5*19"
* Demofälgar till Specialpris! *

Fabriksnya fälgar i kartong.
En fälg har små monteringsrepor på "hornet".
* OBS! 2st. kvar... 1625:-/st.


6500:-/4st (1625:-/st) inkl. moms.
-----------------------------------------------------

Fälg 120/5 Låg - SPIKE |120/5 Låg 7.5*17"
* Demofälgar till Specialpris! *

Tre fälgar har små monteringsrepor på fälgkanten.
En fälg är helt ny i kartong.

3900:-/4st (975:-/st) inkl. moms.

Senast redigerat av E-30 (5 februari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
div3x
5 februari 2008 · 8 Inlägg

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

Kunde inte sagt de bättre själv!

Inse att folk börjar tröttna på ditt tjat och gnäll om allt!!

Synar du varenda fälg med förstoringsglas och uv ljus eller??


Är du likadan om du köper en tröja på mellandags rean??
Ärlig talat så börjar du bli ganska pinsam!

Nån som håller med?

Senast redigerat av div3x (5 februari 2008)

Pikey
5 februari 2008 · 2 283 Inlägg

Fan du tror verkligen du är sverker olofsson (E-30)

R.I.P. Michael Jackson!
WeDo
5 februari 2008 · 3 390 Inlägg

div3x skrev:

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

Kunde inte sagt de bättre själv!

Inse att folk börjar tröttna på ditt tjat och gnäll om allt!!

Synar du varenda fälg med förstoringsglas och uv ljus eller??


Är du likadan om du köper en tröja på mellandags rean??
Ärlig talat så börjar du bli ganska pinsam!

Nån som håller med?

Jooo, köper man fälgar, som du faktiskt skrev, har varit t.ex demofälgar så går det ju inte att klaga på någon repa... Och är det dessutom andra sortering eller rea på 50% så vad gör en repa på 1 cm ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
E-30
5 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Hehe...jag förstår att det kan vara svårt att hänga med, den senaste extrafälgen jag köpte är ingen DEMO eller liknande, den var SPLITT NY trots detta visade den sig vara sprucken. Vilket är mkt anmärkningsvärt oavsett vad alla "småpojkar" med EPA traktor tycker. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
good_year
5 februari 2008 · 755 Inlägg

fan vad jobbig du är gör som alla andra skicka tillbaka det som du inte är nöjd med...
sedan köp ett par andra någon annan stans så vi slipper ditt jävla gnäll... eller ska du klaga på något annat när du ändå håller på??'
skriv allt du vill klaga på på en gång så för vi det över stökat!!!!!!

Senast redigerat av good_year (5 februari 2008)

Goffen Administratör
5 februari 2008 · 2 976 Inlägg

Jag tycker att man inte kan begära mer när man köper budgetfälgar såsom ace och asa osv. Köp BBS eller TeamDynamics osv så slipper du nog problemen eller i alla fall så när du betalar DOM pengarna så kan du gnälla på småsaker....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
chrizz Administratör
5 februari 2008 · 11 790 Inlägg

E-30 skrev:
Vad som har behandlats i tidigare inlägg om Gummihuset kontra ASA, det får stå för sig.

Denna tråden handlar om en nylevererad ASA fälg som är sprucken, är detta något man bör blunda för som kund? Eller bör man reklamera fälgen?
Vad kan hända om man kör med en sprucken fälgkant?

Vad ÄR sprucken? Den ser inte speciellt sprucken ut. Hur vet du att den är sprucken? Du verkar ju gissa bara för att du hittat ett pyttelitet märke. Mycket och bry sig om det där. Kör och var glad istället.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Schumi
5 februari 2008 · 401 Inlägg

håller me >chrizz< det där ser inte ut som att de e sprucken!! fattar inte vad du gnäller om!!!

Senast redigerat av Schumi (5 februari 2008)

BMW E61 "520d" (2007)
volvotomten
5 februari 2008 · 274 Inlägg

ser mer ut som något lacksläpp eller liknande i baslackeringe.
KÖR med skiten-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

owenball
13 februari 2008 · 4 Inlägg

E-30 skrev:
Jag tror mig veta ganska så väl hur försäljning samt lagerhållning går till. Gummihuset har ej något eget lager av nya fälgar. Samtliga fälgar beställs via Amring.

De fälgar som finns tillgängliga hos Gummihuset är tidigare reklamationer, när en kund reklamerar en Amring fälg. så returnerar ej Gummihuset fälgen till Amring, istället så synar & godkänner Gummihuset reklamationen. Sedan blir Gummihuset krediterade kostnaden för den defekta fälgen. och de reklamerade fälgarna säljs sedan vidare som REA varor, eller DEMO via Gummihuset.

Logga in hos Gummihuset och kolla under REA varor, där finns mängder med reklamerade fälgar, det står tom: vad som defekterna består utav. Där finns bl.a alla mina misshandlade fälgar. big_smile

Typ exempel på tidigare reklamationer:

Fälg 120/5 Låg - SCOTT |120/5 Låg 9.5*19"
* Demofälgar till Specialpris! *

Fabriksnya fälgar i kartong.
En fälg har små monteringsrepor på "hornet".
* OBS! 2st. kvar... 1625:-/st.


6500:-/4st (1625:-/st) inkl. moms.
-----------------------------------------------------

Fälg 120/5 Låg - SPIKE |120/5 Låg 7.5*17"
* Demofälgar till Specialpris! *

Tre fälgar har små monteringsrepor på fälgkanten.
En fälg är helt ny i kartong.

3900:-/4st (975:-/st) inkl. moms.

HAr du tänkt på att du motsäger dig själv i den här tråden?

Det står ju tydligt och klart " MONTERINGSREPOR" etc på rea fälgarna. Hur kan du då säga att dem är tidigare reklamationer? Hur går det ihop?

Men du kanske vet allt? Det verkar ju så iaf...

Pikey
13 februari 2008 · 2 283 Inlägg

Varför itne bara skita i att läsa E-30s trådar? Han gnäller fan bara.

R.I.P. Michael Jackson!
E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

owenball skrev:

E-30 skrev:
Jag tror mig veta ganska så väl hur försäljning samt lagerhållning går till. Gummihuset har ej något eget lager av nya fälgar. Samtliga fälgar beställs via Amring.

De fälgar som finns tillgängliga hos Gummihuset är tidigare reklamationer, när en kund reklamerar en Amring fälg. så returnerar ej Gummihuset fälgen till Amring, istället så synar & godkänner Gummihuset reklamationen. Sedan blir Gummihuset krediterade kostnaden för den defekta fälgen. och de reklamerade fälgarna säljs sedan vidare som REA varor, eller DEMO via Gummihuset.

Logga in hos Gummihuset och kolla under REA varor, där finns mängder med reklamerade fälgar, det står tom: vad som defekterna består utav. Där finns bl.a alla mina misshandlade fälgar. big_smile

Typ exempel på tidigare reklamationer:

Fälg 120/5 Låg - SCOTT |120/5 Låg 9.5*19"
* Demofälgar till Specialpris! *

Fabriksnya fälgar i kartong.
En fälg har små monteringsrepor på "hornet".
* OBS! 2st. kvar... 1625:-/st.


6500:-/4st (1625:-/st) inkl. moms.
-----------------------------------------------------

Fälg 120/5 Låg - SPIKE |120/5 Låg 7.5*17"
* Demofälgar till Specialpris! *

Tre fälgar har små monteringsrepor på fälgkanten.
En fälg är helt ny i kartong.

3900:-/4st (975:-/st) inkl. moms.

HAr du tänkt på att du motsäger dig själv i den här tråden?

Det står ju tydligt och klart " MONTERINGSREPOR" etc på rea fälgarna. Hur kan du då säga att dem är tidigare reklamationer? Hur går det ihop?

Men du kanske vet allt? Det verkar ju så iaf...

På vilket sätt motsäger jag mig själv? det framgår väl ganska klart & tydligt att det handlar om tidigare reklamationer just eftersom det finns "monteringsskador" efter däck på fälgarna. Nya fälgar har väl inga monteringsskador?? Den förra köparen har lämnat tillbaka/reklamerat fälgarn och nu saknar de däck.
Tycker onekligen att det är Du som motsäger dig själv..Riktigt kul  big_smilebig_smilebig_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
WeDo
14 februari 2008 · 3 390 Inlägg

E-30 skrev:
Hehe...jag förstår att det kan vara svårt att hänga med, den senaste extrafälgen jag köpte är ingen DEMO eller liknande, den var SPLITT NY trots detta visade den sig vara sprucken. Vilket är mkt anmärkningsvärt oavsett vad alla "småpojkar" med EPA traktor tycker. big_smile

Typ exempel på tidigare reklamationer:

Fälg 120/5 Låg - SCOTT |120/5 Låg 9.5*19"
* Demofälgar till Specialpris! *

Fabriksnya fälgar i kartong.
En fälg har små monteringsrepor på "hornet".
* OBS! 2st. kvar... 1625:-/st.


6500:-/4st (1625:-/st) inkl. moms.
-----------------------------------------------------

Fälg 120/5 Låg - SPIKE |120/5 Låg 7.5*17"
* Demofälgar till Specialpris! *

Joo, men alla dessa andra fälgar du har på din sida och gnällt över är alltså demofälgar ?

Det bytyder, om du inte redan visste det, att fälgen HAR ANVÄNDS av företaget för uppvisning m.m smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Samtliga fälgar som jag tidigare köpt har varit "SPLITT NYA" (ej demo eller reklamation)
Skadorna som upptäckts, har blivit i samband med monteringen av däcket, när jag sedan reklamerat
mina skadade fälgar, så anonnseras de istället ut som nya Demofälgar?? roll

Kan även tillägga att den "spruckna" fälgen numera är utbytt. (den gick visst till skrot) big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
MrLego Volvonörd
14 februari 2008 · 1 187 Inlägg

WeDo skrev:

div3x skrev:

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

Kunde inte sagt de bättre själv!

Inse att folk börjar tröttna på ditt tjat och gnäll om allt!!

Synar du varenda fälg med förstoringsglas och uv ljus eller??


Är du likadan om du köper en tröja på mellandags rean??
Ärlig talat så börjar du bli ganska pinsam!

Nån som håller med?

Jooo, köper man fälgar, som du faktiskt skrev, har varit t.ex demofälgar så går det ju inte att klaga på någon repa... Och är det dessutom andra sortering eller rea på 50% så vad gör en repa på 1 cm ?

Kan ju bara hålla med om att karln eller ska vi säga "pöjken" börjar bli pinsam som sagt. Skiter väl i om du har otur med fälgarna.. Man får det man betalar för!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang