AudiZack
Living the good Life!
7 februari 2008
· 585 Inlägg
Beror på hur de tidigare ägarna tog han om bilen och om de skötte servicarna, låt oss säga att de kör bilen tills bilen börjar varna för service vilket är upp till ca 3000 mil eller 2 år och de kör hårt med bilen även om den är kall och inte låter motorn kyla ner turbon efter lite hård körning så kan du räkna med att oljan kommer att koksa igen och sätta sig i oljesilen och få dåligt oljetryck till slut, men om du gör som mig och servar bilen låt oss säga var 500 - 1300 mil med olja och oljefilter och låter motorn komma upp till rätt arbetstemperatur innan du varvar över ca 2000 varv vilket är då turbon börjar ladda och låter motorn alltid stå ca 1 minut på tomgång efter normal körning och kanske några minuter efter en riktig hård körning så kan du köra över 25000 mil utan problem med samma turbo, allt detta spelar roll.
Har hållt med en massa såna bilar med 1.8T och sett stora klumpar med oljekoks som ligger i oljetråget och oljesilen.
When the flag drops, the Bullshit stops.