Någon med erfarenheter av Mutant

Jonve Livsnjutare
7 februari 2008 · 342 Inlägg

Halloj..
Jag sålde mitt lilla fula bygge som jag hade i bilen i vintras för en hygglig summa pengar! Men nu vill jag hitta på något nytt, samt att man saknar ljudet i bilen! Det jag mest kikar på är detta kit, så om någon har erfarenhet utav Mutant kan ge en kommentar! http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=12267

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
twin_cam Smålänning
7 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Har inge personlig erfarenhet, men har hört och misstänker att det ligger i samma klass som GAS, Denver, MDS m.fl.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jonve Livsnjutare
8 februari 2008 · 342 Inlägg

Okey men då lägger jag ned dom tankarna!

Nu har jag några nya tankar..

1st Sinus Live SL-A1500 http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1520

2st Kicker Comp C12 2ohm http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1714

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
busfabror www.ljudbyggaren.se
8 februari 2008 · 504 Inlägg

Som sagt, man får vad man betalar för i dom flesta fall...jag har testat en 12" Mutant och va ganska nöjd med tanke på vad den kostade....dock uppgraderade jag med helt annat märke....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Ronnie.L
8 februari 2008 · 914 Inlägg

Är det i 945:an du tänkt ha det i ? Om det är i den så funkar säkerligen Comp högtalarna du länka bra i den.
Kicker har en färdigbyggd låda med 2st såna i som skulle kunna passa bra om du inte vill bygga en egen låda.
http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10135

Scratch
8 februari 2008 · 719 Inlägg

Mutant stegen är bra och ger minst dom watt som specas! och utan massa dist. basarna har ja dock ingen egen erfarenhet av så kan inte säga något om dom. Sinus live är det heller inget fel på.

live free, die young.
Kornz Solfilmsmontör
8 februari 2008 · 947 Inlägg

Basarna du länkade har jag i en färdig låda som jag köpte från dbakuten och den lirar på bra som satan. Har väldigt bra kontroll över lådan med mitt dls ca12 steg så med ett sinus live steg blir de inga problem vill jag lova, och du lär inte bli besviken.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
9 februari 2008 · 2 009 Inlägg

Steget är skitbra använder det själv.. basarna kan jag inte svara för.... Men att nämna denver i samma mening är ett misstag.
MDS och GAS är jag inte glad för själv men dom bygger ju i olika serier så man kan knappast generalisera där...
Det man kan säga är att du får mer ljud för pengarna i mutant om man gämför iallafall.
Mutant är hyfsat billigt men riktigt bra för pengarna...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
vw_performance Greve
9 februari 2008 · 1 058 Inlägg

BMTech skrev:
Steget är skitbra använder det själv.. basarna kan jag inte svara för.... Men att nämna denver i samma mening är ett misstag.MDS och GAS är jag inte glad för själv men dom bygger ju i olika serier så man kan knappast generalisera där...
Det man kan säga är att du får mer ljud för pengarna i mutant om man gämför iallafall.
Mutant är hyfsat billigt men riktigt bra för pengarna...

verkligen inte.. denver och mutant har nämligen ett flertal produkter som är identiska bara att denver är mycke billigare.. mvh//Tommie

PoLoud =D
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
9 februari 2008 · 2 009 Inlägg

Så kan man ju inte säga utan bevis....?
Eller menar du cd spelarna...?
En sån hade jag inte köpt av något märke...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
vw_performance Greve
9 februari 2008 · 1 058 Inlägg

BMTech skrev:
Så kan man ju inte säga utan bevis....?
Eller menar du cd spelarna...?
En sån hade jag inte köpt av något märke...

jag menade cd-spelarna ja.

PoLoud =D
Jonve Livsnjutare
10 februari 2008 · 342 Inlägg

Ja hur som helst så beställde jag grejerna idag och det blev ett Sinus Live SL-A1500 och två
Ground Zero RW 12XD-AL

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang