Kjolpaket till BMW 328i -99 e46?

haggan90
7 februari 2008 · 23 Inlägg

Tja nån som vet nå stilrent kjolpaket man kan köpa till en BMW 328i -99 e46?

har nyss köpt en sådan bil och tar gäran emot alla tips och trix om den smile om trimning och stilren styling=)

Audi S3 (2009)
Thorssa
8 februari 2008 ·

M-tech 2 från BMW är utan konkurrens det snyggaste du kan ha på en E46.

haggan90
8 februari 2008 · 23 Inlägg

okey smile
vart kan man i så fall beställa ett sådant kjol paket?
och va ligger priset på...

Audi S3 (2009)
engineaddict
8 februari 2008 · 1 060 Inlägg
uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Thorssa
8 februari 2008 ·

www.stylabilen.se har M-tech 2 såvitt jag vet, de säljer BMW original. Hundra gånger bättre än nå skit i glasfiber.

agrrrr
8 februari 2008 · 26 Inlägg

www.skr-ab.se
Prata med Fidde, han hjälper dig garanterat!! Dom har både trim och styling! Hälsa från Anders!

Thorssa: Man får vad man betalar för.. Alla glasfiber paket är inte skit! Sen gör väl BMW sina paket i glasfiber oxå? Eller görs dom i plåt?

Untz Untz Baby!!
M-SR
Thorssa
8 februari 2008 ·

agrrrr skrev:
www.skr-ab.se
Prata med Fidde, han hjälper dig garanterat!! Dom har både trim och styling! Hälsa från Anders!

Thorssa: Man får vad man betalar för.. Alla glasfiber paket är inte skit! Sen gör väl BMW sina paket i glasfiber oxå? Eller görs dom i plåt?

De är i ABS-plast. En originalfront från BMW kan du böja och vrida på så mycket du orkar utan att den går sönder. En glasfiberfront tål nästan ingenting, speciellt inte isklumpar och dylikt man kan tänkas träffa på i Sverige.

J-P-R DO IT LOW STYLE
8 februari 2008 · 1 342 Inlägg

Som nämnt, så m-tech 2 paketet är det som gäller till din kärra. Och som Thorssa pratar om så köp ett paket i abs plast inte glasfiber.

haggan90
8 februari 2008 · 23 Inlägg

fan va nice! tack för alla fina tips om hemsidor med, kanon wink

nån som vet hur man ska trimma en 328i ? det är ju en sug motor så att chippa den kanske inte ger så mycket effekt, något annat man kan göra?

Audi S3 (2009)
Thorssa
8 februari 2008 ·

haggan90 skrev:
fan va nice! tack för alla fina tips om hemsidor med, kanon wink

nån som vet hur man ska trimma en 328i ? det är ju en sug motor så att chippa den kanske inte ger så mycket effekt, något annat man kan göra?

Det som ger någon effekt att prata om är ju kompressor eller turbo. ESS tuning brukar kunna stoppa ner en fin kompressor men det kostar ju lite.

haggan90
8 februari 2008 · 23 Inlägg

hade tänk mig att göra den lite tyngre trimingen till hösten då jag ska ut på en tripp i sommar på en 12 000km och vill ha en bil som inte nån turbo pajjar efter 30 tongue
tänkte mera som nåt speciellt chip och kanske nå avgasstystem eller liknade som kan dra bilden till en 230-250hk iaf, går det?

Audi S3 (2009)
Thorssa
8 februari 2008 ·

haggan90 skrev:
hade tänk mig att göra den lite tyngre trimingen till hösten då jag ska ut på en tripp i sommar på en 12 000km och vill ha en bil som inte nån turbo pajjar efter 30 tongue
tänkte mera som nåt speciellt chip och kanske nå avgasstystem eller liknade som kan dra bilden till en 230-250hk iaf, går det?

Nej det går inte. Ett chip och avgassystem ger i bästa fall 20 hk, och då är det i bästa fall! Ska du trimma så är det bara turbo och kompressor som gäller, annars blir det väldigt dyrt för väldigt få hästar. Då är det bättre att köpa en turbobil eller en starkare bil från början.

SPOOL OO=00=OO
8 februari 2008 · 132 Inlägg

238 = M52TU b28 är fel motor att turbo/kompressor konvertera den är byggd i aluminium och håller inte 325:ans motor brukar vara bättre när det ska trimmas men det är ändå svindyrt! 
Det pratas om att öppet luftfilter förstör Luftmassemätaren men jag skulle väldigt gärna vilja veta hur det igenterligen ligger till wink

Rätta mej om jag har fel smile
ps/ jag tycker att du ska ta att kika runt på lite olika kjolpaket finns en hel del att välja på !

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen
BMW 328 CI E46 "SEIDL" (2000)
BMW 525 TDS e34 "Waffen" (1995)
haggan90
9 februari 2008 · 23 Inlägg

SPOOL skrev:
238 = M52TU b28 är fel motor att turbo/kompressor konvertera den är byggd i aluminium och håller inte 325:ans motor brukar vara bättre när det ska trimmas men det är ändå svindyrt! 
Det pratas om att öppet luftfilter förstör Luftmassemätaren men jag skulle väldigt gärna vilja veta hur det igenterligen ligger till wink

Rätta mej om jag har fel smile
ps/ jag tycker att du ska ta att kika runt på lite olika kjolpaket finns en hel del att välja på !

ok bra å veta ^^
om ja nu ska turbo/kompressor konvertera den så blir det ändå inte förän nästa vinter. Försöker fokusera på att få dit ljudsystemet först och främst nu sedan blire väl kjolpaket och lite annat smått o gott smile

Du säger att 328:an är fel motor att trimma, gäller det bara turbo/kompressor konvertera eller rent allmänt? Draget i bilen nu är ju inte fy skam heller så, men finns det inget sätt att dra upp den i 230-250 hk utan att lägga ner allt för mycket cash?

Audi S3 (2009)
SPOOL OO=00=OO
9 februari 2008 · 132 Inlägg

Bäst svar lär du få på autopower.se men det går att ha lite över 300 häst i en 328 också  utan att den går sönder men mycker mer går det inte att få... Jag tror att det är ganska svårt att få fram så många häst utan kompressor/turbo.
chip gör nästintill ingenting men något ska du nog få med avgas mm.. ska man sedan på med kompressor så måste du ju även fixa spridare mm. men det finns bolt-on-kitt med spridare och allt för att få hästarna att ligga runt omkring där de gör på m3:an e46 men då kostar det uppemot 50-70k...
Har läst att det igenterligen är ca: 200-210 häst original men de skrev 193 i papperna för att slippa någon skatt eller vad det var... smile lite kul att veta men.
själv kommer jag nog bygga avgas. köpa luftfilter kanske något mer vet inte men jag vet inte hur mycket det kommer ge inte mycket hästar iaf men bättre ljud smile

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen
BMW 328 CI E46 "SEIDL" (2000)
BMW 525 TDS e34 "Waffen" (1995)
haggan90
9 februari 2008 · 23 Inlägg

jo tjena att jag kommer att lägga ut 50-70k på 100 mer kusar, no way xD
kommer nog hålla mig till chip, avgass. , sportluftfilter. har man tur så blir det kanske 230hk iaf smile
syrran hade en 325 -92 för ett tag sen och man känner ju klar skillnad på draget i den gämfört med min, men ändå lika många hk.. tycker det låter lite knepigt ja. Hängde på farsans 3.2l A6 utan problem med.

Nu ska iaf ljudet in sen kjolpaket, va kan det kosta att lackera et kjolpaket föresten?

Audi S3 (2009)
SPOOL OO=00=OO
9 februari 2008 · 132 Inlägg

Det borde gå på runt 4-5 tusen om du lämnar in hos en lackerare smile sen är det väll olika från ställe till ställe.

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen
BMW 525 TDS e34 "Waffen" (1995)
BMW 328 CI E46 "SEIDL" (2000)
Fidde766
10 februari 2008 · 24 Inlägg

Hejsan och ursäkta om jag lägger mig i diskussionen.

Tänkte bara klargöra lite saker kring när det handlar om olika material i kjolpaket.
Original bmw delar är av absplast - Fördel, de spricker inte så lätt som någon tidigare sagt här men dock när de väl gör det så går det inte att laga + att dessa delar ligger på ungefär dubbla priserna gentemot glasfiber delar om det stoppar.

Glasfiberdelar däremot spricker lite enklare men är ett ypperligt material att jobba med då det alltid går att laga om någon skada sker samt att den dagen man är trött på den design man har kan man ju bygga om sitt paket med väldigt enkla medel.

Personligen skulle jag aldrig montera kjolpaket i abs-plast eller poluretan plast - de håller inte formerna, de är mjuka, och feta i plasten vilket gör att de kan vara svåra att lackera. (detta är min högst personliga åsikt)

Jag jobbar trots allt med denna typen av saker dagligen och jag föredrar glasfiber i alla väder.

Det finns dessutom mängder av kjolpaket som absolut inte ska kallas skit det är som oftast att man får vad man betalar för.

Mitt tips till er alla där ute - Ställ er själva frågan varför ni väljer ett material framför ett annat. Gör en lista med för och nackdelar ur ert perspektiv så kommer ni snart fram till vad som är det bästa valet för just er och er bil.

Gällande trimning av motor med aluminiumblock - Det går visst att överladda dessa motorer.
Har själv testat upp till 0,6 bar och det fungerar hur bra som helst.
Jag kommer själv att montera kompressor på min 328 motor med aluminiumblock och kommer att köra 1 bar i överladd på original motor - Om det håller vet jag inte ännu men det lär jag ju märka.

Även jag har nåtts av dessa rykten att dessa block inte håller men jag har ännu inte hittat någon som faktiskt har gjort speciellt utförliga tester på det och därför kommer jag själv att prova på min motor.
Den som lever får se hur länge det håller och om det fungerar eller ej en längre tid.

De motorer som jag varit involverad i att trimma har i alla fall inte hänt någonting med ännu så länge i alla fall - "Peppar peppar ta i trä"

Ha en fortsatt trevlig helg.

Vill du har mer info och input av mig i val av kjolpaket - Vänligen skicka ett PM.

/Fidde

Senast redigerat av Fidde766 (10 februari 2008)

Thorssa
10 februari 2008 ·

De två-tre lackerare jag har varit kontakt med hatar att lacka kjolpaket i glasfiber iaf. Men visst är det skillnad i kvalitet på olika paket.

Senast redigerat av Thorssa (10 februari 2008)

MickeTuncer Fotograf
10 februari 2008 · 966 Inlägg

M-Tech ll paketet om du vill ha en clean bil!wink Men det finns faktiskt ganska så shyssta andra kjolpaketer åxå..smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang