nån som har kört VOLVO S60

tana
8 februari 2008 · 16 Inlägg

jag tänker köra upp privat med vägverkets bil som är en volvo s60.
har nån kört med en sån bil? är det lätt att köra med.mina två uppkörningar körde jag med trafilskolansbil som är en wolkwagen golf jag trivs mycket med men den gången vill jag köra upp privat så måste jag köra med volvo.
är lite rädd att inte hitta dragläge och få motorstop.
behöver tips kuggar man om man får motorstop?

dusty Living in the fastlane
8 februari 2008 · 2 616 Inlägg

den är lättkörd. sen tror jag inte du behöver oroa dig så mycket för de då det jag hört så tar vv hänsyn till dragläge och kärringstopp etc så det är lugnt om det händer någongång under en uppkörning.

Peter_A a.k.a aLan.
8 februari 2008 · 281 Inlägg

mycket lättkörd, inget att oroa sig över smile

Inferno
8 februari 2008 · 1 Inlägg

oroa dig inte, Det är inte svårt att köra S60, men i och med att du har kört golf så kommer den att kännas enorm till storleken. Så måste du tänka på att du kör en större bil, tänk på att du har bagageutrymmet utanför bakrutan, den är ju en sedan. Se till att höja upp stolen så du får bättre sikt runt om, jag vet att det inte är tufft men det är inte tufft heller o kugga på uppkörningen. Tänk också på att volvo har sämre svängradie är Golfen.

villon
8 februari 2008 · 684 Inlägg

Mycket lätt bil att köra, Jag körde s60 D5 på min uppkörning, härligt med vrid och mycket lättkörd, komemr gå som en dans smile

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Klaesson
8 februari 2008 · 399 Inlägg

Ja fick köra SAAB ingen höjdare men ja löste det ändå! tongue

VOLVO for life
Toxan
8 februari 2008 · 50 Inlägg

Körde upp första gången med en sån och fetkugga pga massa orsaker wink Tog kortet 2 veckor efter med en v70 d5. Tyckte det var ganska svårt att se döda vinkeln i en s60, samt att du får trycka ner gaspedalen ganska mkt får att få lite fräs. Annars okej bil att köra med.

Lycka till.

Det vet du!
Husssar Blivande servicetekniker
8 februari 2008 · 117 Inlägg

Kan vara kort dragläge på vissa modeller av s60

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
twin_cam Smålänning
8 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Körde s60 med minsta motorn på halkan... med en såndära ställning.. Den var lättkörd, men SLÖ sad Dock e ju dom bilarna typ slut tongue

Så S60 behöver du inte vara orolig... Lättkörda och tråkiga slöa motorer som dock är rätt starka smile

Jag övningskörde i en BMW 140 diesel. Den va det kräm i, men sen körde jag upp i en Volvo V50 1,8F... Tröttare bil har jag nog aldrig kört tror jag...

Jag fick mitt trots ett kärringstopp.. Men jag hade sagt att jag bara kört turbodiesel innan, så lite överseende har dom på VV. Även domkan ju få kärringstopp.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Husssar Blivande servicetekniker
8 februari 2008 · 117 Inlägg

twin_cam skrev:
Körde s60 med minsta motorn på halkan... med en såndära ställning.. Den var lättkörd, men SLÖ sad Dock e ju dom bilarna typ slut tongue

Så S60 behöver du inte vara orolig... Lättkörda och tråkiga slöa motorer som dock är rätt starka smile

Jag övningskörde i en BMW 140 diesel. Den va det kräm i, men sen körde jag upp i en Volvo V50 1,8F... Tröttare bil har jag nog aldrig kört tror jag...

Jag fick mitt trots ett kärringstopp.. Men jag hade sagt att jag bara kört turbodiesel innan, så lite överseende har dom på VV. Även domkan ju få kärringstopp.

Beror ju helt på situation och vad instruktören är för person. Någon som letar fel hade ju kuggat dig direkt. Men

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
Sushikocken Sleeper
8 februari 2008 · 3 084 Inlägg

man kuggar inte för att man får motorstopp

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Digital_Kicker
8 februari 2008 · 3 721 Inlägg

kan ju bara säga att skillnade mellan en Golf och S60 är stor!. Men att köra en S60 är inga problem.

christofferedil Yellow bug!
8 februari 2008 · 1 640 Inlägg

Lär känna bilen innan du kör iväg. Det är väl det allra bästa. Gör man ju som standardgrej varje gång man sätter sig i en ny bil tycker jag. Känn vart dragläget är några gånger, så du får in det i foten. Så får du aldrig kärringstopp heller tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Peter_A a.k.a aLan.
8 februari 2008 · 281 Inlägg

hoppas inte du får samma otur jag fick på uppkörningen bara, körde en relativt ny V50, men dubbelkommandot var liiite halvtaskigt monterat, så ALLA pedaler var helt åt h*lvete tröga.. var helt slut i benen efter uppkörningen.. fick koncentrera mig mkt på pedalerna endast.. men jag klarade det ändå, tur som fan smile

Mvh Peter

tana
8 februari 2008 · 16 Inlägg

Inferno skrev:
oroa dig inte, Det är inte svårt att köra S60, men i och med att du har kört golf så kommer den att kännas enorm till storleken. Så måste du tänka på att du kör en större bil, tänk på att du har bagageutrymmet utanför bakrutan, den är ju en sedan. Se till att höja upp stolen så du får bättre sikt runt om, jag vet att det inte är tufft men det är inte tufft heller o kugga på uppkörningen. Tänk också på att volvo har sämre svängradie är Golfen.

tror du att det bättre om jag kör med volkwagen? vill inte kugga på grund av bilen.
jag kuggad två gånger och är mycket orolig på tredje.

FBR
8 februari 2008 · 61 Inlägg

Du kanske ska ta lite extra körlektioner om du är osäker.

John87 Stolt Volvoägare
8 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Förstår att du är orolig men du ska inte vara det för bilen.
S60 är en jättelättkörd bil som trots att det är en sedan inte är svår att hantera i trångare situationer.

Se till att köra flera olika bilar innan du kör upp.
Hur kul är det att vara låst till en viss bil?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
tana
8 februari 2008 · 16 Inlägg

hur är det med s40?

Reichte86
8 februari 2008 · 509 Inlägg

Det kan ju alltid vara lite svårt med dragläget i början när man inte har kört så många bilar! men känn bara lite på den sen vet du hur det funkar! lycka till!

Blomsterberg plattsättare!
8 februari 2008 · 804 Inlägg

den är lätt körd men lite mer slirning i drag läge den ja körde men en vane sak =P

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang