nån som har kört VOLVO S60

Ellertz Norrlänning
8 februari 2008 · 1 453 Inlägg

Dom är lättare än en golf big_smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Fivi
8 februari 2008 · 240 Inlägg

twin_cam skrev:
Så S60 behöver du inte vara orolig... Lättkörda och tråkiga slöa motorer som dock är rätt starka smile

Min R är inte så slö? tongue

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
Alfadji
8 februari 2008 · 12 Inlägg

När ni endå är igång...

Nuförtiden ska man ju anpassa sin körning och även köra miljövänligt.

Ska man verkligen växla 2-4 3-5 osv när man kör inom tätbebyggt område?
Det är mer logiskt att växla 2-5 eller 3-5 när man kör på landsväg/motorväg.

/A

Acke88
8 februari 2008 · 345 Inlägg

tana skrev:
hur är det med s40?

Körde upp med en s40 2.4. Riktigt trevlig, pedalerna var lättskötta och hade bra känsel. O så är den ju liten förstås. Körde kompisens s60 T5 ett par veckor innan han fick kort, är ungerfär lika som s40, men är ju snäppet större o turbomotorn var jag lite ovan vid. Inte farligt stor dock, s80 börjar vara lite i större laget för fickparkeringar m.m. om man är oerfaren.

Volvo 940 (1995)
Volvo XC70 (2005)
Pikey
8 februari 2008 · 2 283 Inlägg

Förhelvete, det tar några minuter att vänja sig vid bilen om du inte planerar att köra som Schumacher eller någon annan hjälte.

R.I.P. Michael Jackson!
tana
8 februari 2008 · 16 Inlägg

Pikey skrev:
Förhelvete, det tar några minuter att vänja sig vid bilen om du inte planerar att köra som Schumacher eller någon annan hjälte.

jag är inte en sån människa som vänjer sig så fort med bilar jag menar dragläge.
det tar tid aså mer än en uppkörningstid.

tana
8 februari 2008 · 16 Inlägg

Alfadji skrev:
När ni endå är igång...

Nuförtiden ska man ju anpassa sin körning och även köra miljövänligt.

Ska man verkligen växla 2-4 3-5 osv när man kör inom tätbebyggt område?
Det är mer logiskt att växla 2-5 eller 3-5 när man kör på landsväg/motorväg.

/A

man kan växla 2-4 eller 3-5 inom tätbebyggt ex. på huvudled

John87 Stolt Volvoägare
8 februari 2008 · 4 913 Inlägg

tana skrev:
jag är inte en sån människa som vänjer sig så fort med bilar jag menar dragläge.
det tar tid aså mer än en uppkörningstid.

Kör så mycket bilar du kan innan uppkörningen så är du van vid att "lära känna" en ny bil.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
8 februari 2008 · 2 973 Inlägg

Angående motorstopp så beror det på hur du agerar om du får ett... Står du i uppförsbacke o får motorstopp och bilen rullar långt baklänges innan du funderar på att bromsa så kuggar du. Står du bara still och får igång den igen är det inga problem...!

S60 är lättkörd, men som sagt större än Golfen. Dragläge är lätt på alla bilar, bara en vanesak (efter tre växlingar kan du det!) Ochde första ggrna är det ju olika i alla bilar så att säga.. så bara att känna sig fram försiktigt!
Lycka till....

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
10 februari 2008 · 3 404 Inlägg

Du behöver nog inte oroa dig om du ska köra upp i en volvo... Förbaskat lättkört, tempramentslös (de jag kört) och bättre sikt än i flertalet av bilarna på dagens marknad t.ex. så ser man endast runt 20grader rakt fram i farsans 407sw (totalt jäkla livsfarlig bil).

Tänk bara på var du har röven, sidorna och fronten så ska det nog lösa sig. Du lär ju inte kugga pga fortkörning iaf smile
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
tana
10 februari 2008 · 16 Inlägg

matteeee skrev:
Angående motorstopp så beror det på hur du agerar om du får ett... Står du i uppförsbacke o får motorstopp och bilen rullar långt baklänges innan du funderar på att bromsa så kuggar du. Står du bara still och får igång den igen är det inga problem...!

S60 är lättkörd, men som sagt större än Golfen. Dragläge är lätt på alla bilar, bara en vanesak (efter tre växlingar kan du det!) Ochde första ggrna är det ju olika i alla bilar så att säga.. så bara att känna sig fram försiktigt!
Lycka till....

körde du i malmö?kuggade du nån gång?med vet hade du uppkörningen?

tana
10 februari 2008 · 16 Inlägg

tack för alla kommenter. nu är jag inte orolig för bilen.
nu vill jag ha nån uppkörningstid i malmö och det fins inte.

tana
21 februari 2008 · 16 Inlägg

igår körde jag upp med vägverketsbil s60.det var en lätt bil.jag har inte haft nån motorstop.
jag klarade fick körkort men väntar bara på kortet.

John87 Stolt Volvoägare
21 februari 2008 · 4 913 Inlägg

tana skrev:
igår körde jag upp med vägverketsbil s60.det var en lätt bil.jag har inte haft nån motorstop.
jag klarade fick körkort men väntar bara på kortet.

Sa ju att det var en lättkörd bil smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang