Dodge -88 driver bara ibland

TuxGubben
11 februari 2008 · 4 Inlägg

Hej har en dodge van -88 som jag bytte automatlåda på men även den krångrar och driver endast ibland den fungerade ett par timmar direkt efter byttet innan han slutade driva sen kommer den igång igen och har nu inte en aning vad det kan vara jag lämnade den gammla turbinen om de skulle kunna vara den?

tacksam för alla svar smile

Pellefax
11 februari 2008 · 644 Inlägg

Låter som du kör med fel olja..

TuxGubben
11 februari 2008 · 4 Inlägg

vanlig automatlåde olja byte ut den gammla så den ska inte vara fel hoppas jag smile

v8rickard Gammelbilsnörd
11 februari 2008 · 450 Inlägg

TuxGubben skrev:
Hej har en dodge van -88 som jag bytte automatlåda på men även den krångrar och driver endast ibland den fungerade ett par timmar direkt efter byttet innan han slutade driva sen kommer den igång igen och har nu inte en aning vad det kan vara jag lämnade den gammla turbinen om de skulle kunna vara den?

tacksam för alla svar smile

Driver den varken fram eller bak? Har du riktigt kyl te oljan?

TuxGubben
11 februari 2008 · 4 Inlägg

nej när den lägger av driver den inte alls men sen springer den igång igen efter ett tag, kylen ska jag kolla tackar smile

v8rickard Gammelbilsnörd
12 februari 2008 · 450 Inlägg

låter som att det kan vara converten annars, men för varm olja är inte bra, du får mäta temperaturen helt enkelt om du misstänker ngt.

TuxGubben
12 februari 2008 · 4 Inlägg

ahh nu vet jag inte igår small den så nu e den stendöd hmm så nu e de bara lyfta upp den tack iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang