Slutkört urtrampningslager, någon som vill hjälpa?

freestream
18 februari 2008 · 10 Inlägg

Jag har troligen lyckats köra slut på mitt urtrampningslager. Jag ringde till en verkstad och dom ville ha 7500 för hela jobbet. Tyckte att det var lite mycket så jag hade tänkt att fråga här om det finns någon i göteborgsområdet som har lust att göra det billigare?

Peugeot 206 GTI -99

shogun
18 februari 2008 · 2 117 Inlägg

Det lät verkligen dyrt. Det finns en firma som håller till i Lyckholms bryggerier. Kolla upp det. Han är alla gånger mycket billigare. Du kan ju skaffa urtrampningslagret cjälv och be honom byta det.

Jag minns inte hundra vad firman heter men du kör in från Skårs Led (genom porten) och sedan rakt fram. Ligger mot järnvägssidan.

Zooma in i länken så ser du. Ta vänster in vid pricken så hittar du honom längre fram till vänster inne på gårdsplanen (strax innan du kommer fram till hörnet på byggnaden).

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?va … e5rs+led+6

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
freestream
18 februari 2008 · 10 Inlägg

kan det vara "Rudman Mirko Bilverkstad" du menar?

shogun
18 februari 2008 · 2 117 Inlägg

Ja, det stämmer. Jag vet inte om han är 100% bra mek men alla gånger billig. Vi var ett gäng grabbs som hade garagelokal i de krokarna och han hade ofta många kunder som väntade på att få saker fixade. Han var väldigt schysst mot oss när vi behövde låna något specialverktyg och liknande. Det kan vara värt ett försök i alla fall.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
engolf
18 februari 2008 · 3 235 Inlägg

Menade de kanske att de skulle byta kopplingen samtidigt?
Det är nog ingen bra ide att plocka ner lådan bara för att byta lagret.

Hör med små verkstäder.

freestream
19 februari 2008 · 10 Inlägg

Jag har ingen aning om vad som behövs. Mina kunskaper om motorer är minimala som bäst. Men vad jag har hört så verkar det som att dom tänker byta hela alltet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang