Roliga besgubbar!

Germax
18 februari 2008 · 12 086 Inlägg

besikta Mazdan i början av januari, fick 2a på handbroms, fjädrar fram och rost i inre balk.

Haft körförbud på den sen 4 februari nu och har inte fixat balken än, tänkte besiktar det som är fixat så jag vågar köra igen. Gled in i butiken då.. sen när han ska kolla rosten så knackar han som en galning och ser fundersam ut. Sen frågar han mig vad de va som va rostigt, då berätta jag att jag inte fixat det. Då säger han, men de här tycker jag är godkänt.. sen godkänner han alla punkterna ! big_smile

Vilket flyt man kan ha ibland!

Konka Nattarbetare
18 februari 2008 · 173 Inlägg

du har då tur att hitta en sjysst gubbe, var besikta du? jag får då alla surgubbar jämt som säkert inte fått något hemma på flera år.. hehe

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
John87 Stolt Volvoägare
18 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Nästan så du skulle bjuda han på en bulle sen då.
Fast det kanske hade tagits som mutning tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Stefan_79
18 februari 2008 · 15 Inlägg

Jag besiktigar ALLTID sista tiden en fredagkväll.. då har de bråttom hem till groggen... Funkar alltid..

Skoda Fabia (2008)
Mortalis VW-nörd?
18 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Var å besikta pappas volvo nyss, såg ett par 25-30 killar som rulla in me någon sån där honda prelude eller nåt, två dörrars iaf, de hade ju försökt dölja sina tonade framrutor lite lustigt, dragit ner dom o tejpat med silvertejp uta bara helvete, så bes killarna (inte bara en) sa att de inte fick komma in förrän de tagit bort tejpen tongue
Kan ju förstå dom, vem fan rullar runt på vintern med trasiga sidorutor wink

shogun
18 februari 2008 · 2 117 Inlägg

JB skrev:
Haha sikken tur!! big_smile

Till slut så gick allt fint, det tog nästan 2 o en halv timme tongue Men lite kul var det efteråt att gasa runt på parkeringen utanför wink De unga besiktningsmännen därinne bara skrattade så gott! smile
Trodde faktiskt att de skulle ha åsikter om vingen men ingen sa nåt..hm.
Mvh //Jocke

Helskönt äventyr...smått nervös man hade varit om det hade tagit så lång tid big_smile
Bara att gratta till det hela i alla fall

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Mortalis VW-nörd?
18 februari 2008 · 4 332 Inlägg

JB skrev:

Mortalis skrev:
Var å besikta pappas volvo nyss, såg ett par 25-30 killar som rulla in me någon sån där honda prelude eller nåt, två dörrars iaf, de hade ju försökt dölja sina tonade framrutor lite lustigt, dragit ner dom o tejpat med silvertejp uta bara helvete, så bes killarna (inte bara en) sa att de inte fick komma in förrän de tagit bort tejpen tongue
Kan ju förstå dom, vem fan rullar runt på vintern med trasiga sidorutor wink

"..någon sån där honda prelude eller nåt.." yikes SÅ elak.. wink

Lät ju lite väl dumt att tejpa liksom, då är det ju bara att köra och se hur det går från första början!
Ger ju bara ett dåligt intryck om man försöker dölja det först.

hehe jo ja minns inte, va en tvåsitsig japsare som inte va sportbil iaf, så antar att de e preluden smile

va inte menat som nå diss mot bilen.

Men jo, de såg ju lite lustigt ut med två nervösa killar superklädda och fan en rulle tejp över hela fönstrena tongue Fan e de så roligt o åka runt me tonat verkligen tongue

Smajly
18 februari 2008 · 3 059 Inlägg

Knacka med hammare läste jag?
Har faktiskt aldrig sett den dära hammaren. Inte en enda gång man vatt inne har dom knackat.. inte va man sett på andra bilar heller..
Beror kanske på hur dom ser ut i övrigt...

krutmats
18 februari 2008 · 1 892 Inlägg

Smajly skrev:
Knacka med hammare läste jag?
Har faktiskt aldrig sett den dära hammaren. Inte en enda gång man vatt inne har dom knackat.. inte va man sett på andra bilar heller..
Beror kanske på hur dom ser ut i övrigt...

ALDRIG SETT HAMMAREN!?   det är ju fan nästan så man får smaka på hammaren själv som dom svingar  en gång vräkte jag ur mig  "Är det inte lättare att öppna dörren"    big_smile det var inte så poppis kanske, men det överlevde jag haha  big_smile

John87 Stolt Volvoägare
18 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Smajly skrev:
Knacka med hammare läste jag?
Har faktiskt aldrig sett den dära hammaren. Inte en enda gång man vatt inne har dom knackat.. inte va man sett på andra bilar heller..
Beror kanske på hur dom ser ut i övrigt...

När min Clio va inne så tog dom fram hammaren och knackade igenom en balk lol

740'n däremot fick inte möta någon hammare. Där nöjde dom sig med att peta lite med händerna.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Koop
18 februari 2008 · 1 867 Inlägg

Hammaren är fint vettu, ser ut ungefär som en slagghacka, och används lika milt under våra fina bilar.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
twin_cam Smålänning
18 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Smajly skrev:
Knacka med hammare läste jag?
Har faktiskt aldrig sett den dära hammaren. Inte en enda gång man vatt inne har dom knackat.. inte va man sett på andra bilar heller..
Beror kanske på hur dom ser ut i övrigt...

Beror väldigt mycket på hur dom ser ut i övrigt.

Själ så fick jag en rolig kille när jag besiktigade för 1:a gången smile

Hade Spruckna amla urdubbade vinterdäck och mossa över hela bilen tongue Men han sa bara Ut o börna upp däckena nu å tvätta av den lite så blir den finfin nu när den fått rent ppper tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Mortalis VW-nörd?
18 februari 2008 · 4 332 Inlägg

De bankar ju lite extra på bilar de vet har problem med rost också, som en Opel Astra 96 års modell breve mig, bankade så hela tröskellådan lämnade ett hål efter sig brett som en fotboll big_smile så banka dom lite till heh, min titta dom bara på

_Wallis_
18 februari 2008 · 4 506 Inlägg

[ Ochså om besiktning ]

Vart förbi på en annan verkstad där jag hafft endel praktik
och lärt mig känna de som arbetar där bra idag.

Så fråga dom mig om jag hade tid att Ombesiktiga en bil åt
dem, Visst sade jag.
Det var en nyare Jaguar modellen "Flottare", Kom till besiktningen
och så hade de stängt för Efterkontroller för dagen.

Så jag gick rakt in i hallen och sade till en som arbetar där.
[Jag]: Jag har en j*vligt viktig kundbil som måste besiktigas idag
(Och så peka jag på jaggan, Besiktnings mannen kollade på den.)
[Bes-man]: Ja inga problem, kör och ställ dig utanför porten så tar jag
den efter denna.

big_smile haha gick före kön för Bokade helbesiktningar, Han trodde väll att
det var någon kändis som ägde bilen, Hehe.

Kan du andas kan du dö.
Westergren Large Cap
18 februari 2008 · 1 816 Inlägg

Ja, ibland har man flyt! big_smile

RRBmw
19 februari 2008 · 345 Inlägg

Min polares morsa åkte in till bes för rätt många år sedan, med defekta vindrutetorkare.

Smart som hon är så band hon ett snöre på varje sida så hon kan sitta o dra i varje ända inne i bilen.
Besgubben såg tydligen rätt fundersam ut när hon kom in, men den gick igen iaf.
Måste vart duktig på o flörta lol

Skulle ombesikta min egna bil en fredag, tänkte köra på samma sätt som nån nämnde att komma sista tiden på en fredag då dom har bråttom.
Och jag råkade komma typ 10min efter stängningsdags. Och sa att bilen skulle säljas till helgen, o då sa han att de bara var o köra in. Tackade man ju för, körde in i hallen o hoppades på det bästa.

Hade fått ombesiktning för rost i fjädertallriken, som jag hade svetsat så fint så.

Snubben hissade upp bilen och började små picka först, tänkte detta är ju lugnt så fint som han slår, sen ställer han sig typ o våldar hehe, typ som han ville göra hål igen. Efter ett tag så frågade jag honom om han var tvungen o slå hål igen.

Fick ju rätt rolig min tillbax roll

Du kan åka nu sa han, tack tack.

Besiktade även en bil jag hade förr, som jag hade kapat sänkningssatsen på 2 varv, och när han hissade upp bilen så satt dom lite löst. Gubben var riktigt go, han kände även att dom va lite små löst.
Och jag tänkte bara att detta är ju kört, och det enda han sa var vilka grejer de finns nu för tiden. Till min förvånan, nu var det inget som kunde stoppa bilen ifrån att gå igenom besiktningen hehe, åkte till bromsbänken (?) handbroms hade jag ingen, han drog kryckan så den tog i taket i stort sett och sa så där så.

Vissa är förjäkla bra big_smile

Senast redigerat av RRBmw (19 februari 2008)

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
Super_Micke Bildrulle
19 februari 2008 · 499 Inlägg

Lite som mig då, fast då var det ett år mellan och bara listat som bra att veta (snackade bort en del 2or, typ el till drag (WTF!? Drag på supra??) samt rosthål i reservhjulsbaljan o lite annat smått. Nästa år anmärkte dom inte alls på något av dom, trots att det var väl synligt. Fick muntlig bra o veta på bromsslangar förra året bara, annars rent papper.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Germax
19 februari 2008 · 12 086 Inlägg

RRBmw skrev:
Min polares morsa åkte in till bes för rätt många år sedan, med defekta vindrutetorkare.

Smart som hon är så band hon ett snöre på varje sida så hon kan sitta o dra i varje ända inne i bilen.
Besgubben såg tydligen rätt fundersam ut när hon kom in, men den gick igen iaf.
Måste vart duktig på o flörta lol ...

När jag besikta Forden i höstas så spruta den ända fungerande munstycket rakt upp över taket. När han kommer ur bilen säger jag, oj då den där behöver kanske riktas. "Jaha, ja de kanske det är" säger han och ser allmänt förvirrad ut big_smile Utan att lägga mer energi på den.

Faktum är att det finns många bra gubbar på stationen i Motala, vet iaf 4 st som är riktigt humana. Varav en är farsa till en polare så han kan va extra snäll smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang