Dump som inte dumpar.

Euroman
18 februari 2008 · 493 Inlägg

Hej

Jo jag har köpt en dump som inte dumpar som den skall den låter knappt ingenting fick den i fredags.
förut så körde jag med orginal återcirkulerande som jag tog bort återcirkulationen på och den dumpa som bare dänn. men den nya dumpar ingenting man hör ett litet kvitter men väldigt lågt. bifogar en bild här så ni ser vilken modell det är. men iaf så har jag 0.8 i ladd.

Mvh
martin

http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image/Article/dv-10bla.jpg

shogun
18 februari 2008 · 2 117 Inlägg

Har den en justerskruv någonstans? Om inte så är det troligt att du måste byta till en klenare fjäder eller ta bort några brickor inuti. Det verkar som om den är för hårt spänd och det vakuum som bildas vid stängt spjäll räcker inte till för att öppna kolven.

Testa med att trycka upp kolven med fingret. Den kanske kärvar lite. Kan hjälpa...

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Euroman
18 februari 2008 · 493 Inlägg

har haft iser den men det var inga brickor där utan den låg på en upphöjning :S och sen är den så hård att det inte går trycka upp den med fingern fick ha en hård pinne för att trycka upp kolven. och den har ingen skruv att skjustera på sad

Senast redigerat av Euroman (18 februari 2008)

Hammarslag Inläggskritiker
18 februari 2008 · 990 Inlägg

Antar att det inte är en Forge orginal dump ?

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
bazooka_
18 februari 2008 · 406 Inlägg

Då är fjädern för hård, du får väl pilla isär orginaldumpen och låna fjädern därifrån, sätt i brickor om den blir för slapp

:DPlattan i mattan:D
Euroman
18 februari 2008 · 493 Inlägg

ahh ok då får jag nog pilla iser den med då tongue eller så kanske det går och modda den fjädern i den nya dumpen kapa den ett half varv eller något smile eller värma och trycka ihop den smile

shogun
18 februari 2008 · 2 117 Inlägg

Euroman skrev:
ahh ok då får jag nog pilla iser den med då tongue eller så kanske det går och modda den fjädern i den nya dumpen kapa den ett half varv eller något smile eller värma och trycka ihop den smile

Det låter som en plan wink

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Euroman
18 februari 2008 · 493 Inlägg

då ska jag prova detta wink får hoppas på det bästa big_smile

BULLIS87
21 februari 2008 · 170 Inlägg

skulle inte rekomendera att värma fjädern

Volkswagen Typ1 1500lim "Bubbla" (1969)
Subaru Impreza Gt "Berit" (2000)
Ramsell
22 februari 2008 · 62 Inlägg

Jag fick klippa av fjädern på min dump. det hjälpte. men akta så du inte tar för mycket..

Volvo 965 (1995)
Euroman
22 februari 2008 · 493 Inlägg

Ramsell skrev:
Jag fick klippa av fjädern på min dump. det hjälpte. men akta så du inte tar för mycket..

ahh ok tänkte börja med ett halft varv eller något sådant smile tror jag borde räcka sen får man pröva sig fram smile ahh ok värma fjädern skiter jag i då ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang