Volvos värsta modell?

Nicasil
18 februari 2008 · 86 Inlägg

Hej jag funderar på att köpa ny bil snart, men vet inte riktigt vad jag ska köpa...? vill veta vilken som är volvos värsta modell och om den är värde att köpa. har funderat på att köpa volvo V70R awd eller en S40 T4 nu ett tag, dock inte volvos värsta modell men jag gillar dom två bilarna. vilken går å få bäst fart ur?tongue

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D
John87 Stolt Volvoägare
18 februari 2008 · 4 913 Inlägg

V70R alla dagar.
Bättre bil på alla sätt.
Rätt antal cylindrar, fyrhjulsdrift, större, mer motor och så det där status-R'et på bakluckan cool

V70 T5 finns ju. Den går lite att jämföra med V40 T4 eftersom de är i samma nivå i sina klasser.
Sen är R en förfinad version av T5'an. Vilken tror du är värst?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Christian S
18 februari 2008 · 4 816 Inlägg

Det är lätt att få ut mycket effekt ur en 5:a men har du tänkt och trima den då ska du inte ha en AWD då det är alldeles för lätt att köra sönden dom (även med orginal effekt) + att det AWD systemet som sitter på dom är inte bra.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
John87 Stolt Volvoägare
18 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Christian S skrev:
Det är lätt att få ut mycket effekt ur en 5:a men har du tänkt och trima den då ska du inte ha en AWD då det är alldeles för lätt att köra sönden dom (även med orginal effekt) + att det AWD systemet som sitter på dom är inte bra.

Han säger ju iofs inte vilken årsmodell det är.

Hade vart fint att veta smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Busted Kan man backa ner för en uppförsbacke?
18 februari 2008 · 136 Inlägg

Volvo 850 är den värsta bilen att meka med någonsin tongue

BMW 740d "Individual" (2010)
Nicasil
18 februari 2008 · 86 Inlägg

Men jag tänkte mer p åatt S40 är mindre bil än V70 men de kanske inte gör så mycke skillnad`? om jag ska köpa en v70 så är de den gamla årsmodellen;)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D
shogun
18 februari 2008 · 2 117 Inlägg

Jag hade en S40, T4 för några år sedan. Den var ok men inte mer än så. Visst var det en skapligt snabb bil med lite drag i men den hade inte alltför bra vägegenskaper, bromsarna klappade ihop efter några snabba inbromsningar. Nu var detta iofs en av de första modellerna (gamla karossen) så det kan ju varit lite si och så med den.

Hur som helst så brände den på riktigt rejält nere på Autobahn. Det glödde friskt under huven efter några matcher mot ångloken där nere.

Jag hade nog valt en R i alla fall...det beror på vad du ska använda bilen till och hur mycket du ska trimma den...

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Nicasil
18 februari 2008 · 86 Inlägg

Men ska jag kolla efter en v70R bara då eller... för har hört att AWD:n ska vara kass på den äldre modellen?... åå ja jag hade tänkt å trimma den;)

Senast redigerat av Nicasil (18 februari 2008)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D
John87 Stolt Volvoägare
18 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Nicasil skrev:
Men ska jag kolla efter en v70R bara då eller... för har hört att AWD:n ska vara kass på den äldre modellen?

Kass är den inte men den är inte direkt bra.
Ska du trimma så kan du glömma AWD'n.

Kostar mer än det smakar tyvärr.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
kalle_fiat bäst
18 februari 2008 · 319 Inlägg

jag hade satsat på en v70r utan awd eller 850 t5r/r! s40 bara ålar sig när du drar på känns dom du har typ 700hästar mer än vad man har! fast jag tyckte det va bättre väghållning i min gamla s40 än båda 855 t5r och v70 t5an!

Nicasil
18 februari 2008 · 86 Inlägg

Är v70 värd dom pengarna den kostar då? eller ska jag börja tänka om och inte köpa volvo ens?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D
John87 Stolt Volvoägare
18 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Nicasil skrev:
Är v70 värd dom pengarna den kostar då? eller ska jag börja tänka om och inte köpa volvo ens?

Det är ditt val, ingen annans.
Bara du som kan säga om den är värd det.

Enda vi kan stå till tjänst med är fakta om bilarna. Allt annat är personliga åsikter.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Nicasil
18 februari 2008 · 86 Inlägg

Skriver här för att få höra era åsikter också kanske;)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
18 februari 2008 · 946 Inlägg

Nicasil skrev:
Är v70 värd dom pengarna den kostar då? eller ska jag börja tänka om och inte köpa volvo ens?

SJÄLVKLART ska du ha Volvo! tongue Köp en V70R och du lär inte ångra dig och ja - det är värt några tusen kr extra mot S/V40 T4. MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
kalle_fiat bäst
18 februari 2008 · 319 Inlägg

v70 går att sälja en s40 för du kämpa lite mer man att sälja sen! alltså är väl en v70 värd pengarna! köp min v70 t5a?

John87 Stolt Volvoägare
18 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Nicasil skrev:
Skriver här för att få höra era åsikter också kanske;)

Jag tror du har fått det faktiskt.
Dessa två bilar du ställde mot varandra spelar inte i samma division.
V70R AWD är på alla sätt bättre än en S40 T4 om du inte är ute efter att trimma mycket.
AWD-systemet klarar inte av det och det är egentligen V70'ns enda nackdel.

Det är som att ha ett dragrace mellan en Ferrari Enzo och en Fiat Panda.
Inte riktigt kanske, men du fattar poängen smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ellertz Norrlänning
19 februari 2008 · 1 453 Inlägg

Ja skulle inte rekomendera volvo, ska du trimma så blire rejält dyrt efter 300 hk, då du måste byta mkt i motorn, sen tycker ja väghållningen är usel, Svampig och hög på landsväg, jag ska själv köpa en Audi s4 till våren, känns som en bättre bil med original grejer i motorn som klarar lite över 400 hk, sen en drivlina med konstant fyrhjulddrift som lätt klarar 600 hk, säg nån volvo som matchar det ? Sen går det inte komma ifrån att s4 an känns som en exklusivare bil än volvon smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
viktore
19 februari 2008 · 187 Inlägg

Ellertz skrev:
Ja skulle inte rekomendera volvo, ska du trimma så blire rejält dyrt efter 300 hk, då du måste byta mkt i motorn, sen tycker ja väghållningen är usel, Svampig och hög på landsväg, jag ska själv köpa en Audi s4 till våren, känns som en bättre bil med original grejer i motorn som klarar lite över 400 hk, sen en drivlina med konstant fyrhjulddrift som lätt klarar 600 hk, säg nån volvo som matchar det ? Sen går det inte komma ifrån att s4 an känns som en exklusivare bil än volvon smile

Här lyser felaktigheterna med sin närvaro ser jag..
Kan du nämna vad det är som blir "rejält dyrt" när man ska över 300hk?
Vid runt 350hk måste man byta stakar för att det ska vara driftsäkert och det är också det enda.

Vidare är det ju välkänt att första generationen av AWD'n inte är nåt att hänga i granen, men samtidigt tror jag knappast att Audis AWD har varit felfritt genom åren heller.

Ellertz Norrlänning
19 februari 2008 · 1 453 Inlägg

viktore skrev:

Ellertz skrev:
Ja skulle inte rekomendera volvo, ska du trimma så blire rejält dyrt efter 300 hk, då du måste byta mkt i motorn, sen tycker ja väghållningen är usel, Svampig och hög på landsväg, jag ska själv köpa en Audi s4 till våren, känns som en bättre bil med original grejer i motorn som klarar lite över 400 hk, sen en drivlina med konstant fyrhjulddrift som lätt klarar 600 hk, säg nån volvo som matchar det ? Sen går det inte komma ifrån att s4 an känns som en exklusivare bil än volvon smile

Här lyser felaktigheterna med sin närvaro ser jag..
Kan du nämna vad det är som blir "rejält dyrt" när man ska över 300hk?
Vid runt 350hk måste man byta stakar för att det ska vara driftsäkert och det är också det enda.

Vidare är det ju välkänt att första generationen av AWD'n inte är nåt att hänga i granen, men samtidigt tror jag knappast att Audis AWD har varit felfritt genom åren heller.

Enligt de verkstäder ja har varit i kontakt med så rekomenderar dom nya stakar och kolvar över 300 hk.. sen att jämföra audis quattro med volvos awd är ju ett skämt, ja har adrig hört nån med S modellerna som nånsin haft problem med quattron, Sen vet nog de flesta här att volvos gamla awd är riktigt värdelöst, sen det nya ska inte heller vara de bästa.. Sen att volvo inte ens kan tillverka ett awd system som håller för original effekten är ju skamligt.

För mig är att jämföra en audi med en volvo ett skämt.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Christian S
19 februari 2008 · 4 816 Inlägg

Ellertz skrev:
Enligt de verkstäder ja har varit i kontakt med så rekomenderar dom nya stakar och kolvar över 300 hk..

Som nämts tidigare så är stakarna den svagaste punkten i dom här motorerna och det är det första man behöver byta, kolvarna behöver man inte byta såvidare man inte tänkt plocka ut mer än 450Hk.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang