Får poliser göra vad de vill? Artikel från Aftonbladet (video)

blacken
20 februari 2008 ·

NJ_ skrev:
man får ju inte förknippa sveriges polis med usa's... är som natt och dag.

Den svenska polisen är minst lika djävlig som USA:s, om inte ännu mer.

Ghostman85
20 februari 2008 · 89 Inlägg

Man blir såååå förbannad över sånt här!!
Detta är sånt som bara INTE får hända. Hur trist eller hårt poliserna än har det nångång, så ska det INTE gå ut över dom som polisen arbetar med/emot.

Trodde man fick lära sig på polisskola att vara pedagogisk och lösa problem utan att ta till våld!!

Team Ghostman Sweden
Sushikocken Sleeper
20 februari 2008 · 3 084 Inlägg

blacken skrev:

NJ_ skrev:
man får ju inte förknippa sveriges polis med usa's... är som natt och dag.

Den svenska polisen är minst lika djävlig som USA:s, om inte ännu mer.

aa fast skillnaden är ju att dem drar pistol om man vart och handlat mjöl på ica :d

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
lodan
20 februari 2008 · 217 Inlägg

helt jävla sinnessjukt!!

maco
21 februari 2008 · 1 207 Inlägg

Skyracer skrev:
Människan är grym, oavsett vilket yrke de har. Skyll på människan som gjorde det, inte på USA eller polisen eller vädret eller miljön eller vad som helst.
Att skriva att man skall bomba USA osv tappar helt trovärdigheten av det specifika inlägget i mina ögon, och tillför inget mer än en barnslighetsförklaring av sig själv.

Mvh
Håkan

Håller med totalt. Det där var en handling utförd av en enskilld individ och jag anser att man varken kan smutskasta poliser eller USA för dennes handlingar. Det skulle nog ingen av er göra om ni såg på tv att t.ex. en dansk rörmockare misshandlat någon. Det som de flesta inte verkar förstå är att USA har en befolkning på över 230miljoner människor och en areal som är större än europa. Tänk om alla i Europa skulle dras över en kam - då skulle vi t.ex. fått en naziststämpel för tysklands handlingar för 60år sedan.

Det finns tyvärr rötägg bland oss alla. Det är bara att acceptera det och hoppas att de blir fälda.

sthu
21 februari 2008 · 13 Inlägg

Håller helt med maco här ovanför..

Det som är så jäkla sjukt är att polisen förmodligen bara kommer gå fri, han ska sitta i fängelse bland andra misshandlare..

Kungen-EssE
21 februari 2008 · 993 Inlägg

jag hade röv knullat han personligt om han hade gjort så mot mig, (efter jag hade blivit frisk)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
KimVsWorld Mästare
21 februari 2008 · 2 947 Inlägg

Garic skrev:

dagg skrev:
konstigt att det finns fördommar emot poliser

nej dåhmm det finns ju anledning för det annars skulle inte fördommar funnits

jag tror det var så han menade...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Jakobsson86 Billjudgruppen.se
21 februari 2008 · 787 Inlägg

Pissa på polisen! dom flesta är idioter! 
har vart med om lite så ja vet hur dom kan va..

Bostrom RS
21 februari 2008 · 886 Inlägg

Vilken vidrig människa som gjorde det där. Usch... hmm

Focus RS
Dirtymike
21 februari 2008 · 1 532 Inlägg

Det där är väl kvinno misshandel va? Gör han samma sak med frugan hemma?!

Jeep J20 (1978)
Tom Darth Vader
21 februari 2008 · 1 644 Inlägg

Det skulle helt ärligt inte förvåna mig, kan man göra det mot en kvinna så kan man säkert mot andra med. Hela jag fylls av avsmak och ilska av att se sånt här.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
bosing
21 februari 2008 · 106 Inlägg

Skyracer skrev:
Människan är grym, oavsett vilket yrke de har. Skyll på människan som gjorde det, inte på USA eller polisen eller vädret eller miljön eller vad som helst.
Att skriva att man skall bomba USA osv tappar helt trovärdigheten av det specifika inlägget i mina ögon, och tillför inget mer än en barnslighetsförklaring av sig själv.

Mvh
Håkan

Håller med!
Lite skillnad på USA och Sverige, utbildningen för en polis i USA är helt annorlunda än i Sverige, USA har också helt andra intagningskrav till polisen, mycket lättare att "rötägg" slinker  in, de lever också efter helt andra normer i USA.
Men om polismannen gjort det som påstås i filmen så ska han helt klart ha sitt straff, men man måste också vara objektiv till hur press vinklar sina artiklar (gäller allt) eftersom de vill sälja och måste gå med vinst.
Kvinnan i filmen är ju inte direkt helt medgörlig, helt rätt att sätta fängsel på henne, hon kan ju inte ens sitta kvar på stolen utan "fladdrar" runt.
Synd om båda att inte filmen var på hela tiden, skulle fria polismannen om det var en olyckshändelse samtidigt som det skulle styrka att kvinnan blivit misshandlad.

blacken
21 februari 2008 ·

Sushikocken skrev:

blacken skrev:

NJ_ skrev:
man får ju inte förknippa sveriges polis med usa's... är som natt och dag.

Den svenska polisen är minst lika djävlig som USA:s, om inte ännu mer.

aa fast skillnaden är ju att dem drar pistol om man vart och handlat mjöl på ica :d

Svenska länsman är mycket mera benägna att slita upp puffran än jänkelänsman. Och mycket sämre på att hantera den.

Ellertz Norrlänning
22 februari 2008 · 1 453 Inlägg

Efter lite research kan ja meddela att polisen är misstänkt för grov misshandel / grovt tjänstefel och blev av med jobbet med omedelbar verkan smile  Jag själv tycker om den svenska polisen, förstår inte varför alla verkar hata poliser.. smile Dom sköter ju bara sitt jobb..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
bosing
22 februari 2008 · 106 Inlägg

blacken skrev:

Sushikocken skrev:

blacken skrev:
Den svenska polisen är minst lika djävlig som USA:s, om inte ännu mer.

aa fast skillnaden är ju att dem drar pistol om man vart och handlat mjöl på ica :d

Svenska länsman är mycket mera benägna att slita upp puffran än jänkelänsman. Och mycket sämre på att hantera den.

Ja, dessa är riktigt bra utbildade:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6sNCguACEw

http://www.youtube.com/watch?v=5Ez34Kg8 … re=related

Filmerna talar väl för sig, det jag vill framföra med detta är att kunskapen är olika, både bland poliser i Sverige och USA.

Starbucks
22 februari 2008 ·

Svenska poliser är fruktansvärt dåligt utbildade i stresssituationer och därför skjuter de när de blir rädda,,,,synd bara att de inte skjuter på varandra istället för nått litet psycho som hotar dem med en pinnglass på 60 meters avstånd

FireTraXX DFFL
22 februari 2008 · 9 020 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Fyfan! Den där snuten förtjänar detsamma i sitt egna tryne! Fyfan så hon såg ut. Det finns ju inte ens en chans att hon kan trilla och slå sönder sig på det där viset. Det är sånna där idioter som får 70% av världens befolkning att hata eller mindre gilla snutar.

98.4% av alla som använder statistik i påståenden ljuger om siffrorna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
22 februari 2008 · 1 300 Inlägg

John87 skrev:
Det är kanske en procent av poliserna som är sådär.

Tråkigt att den procenten får folket att hata även de resterade 99%.

Tråkigt att den procenten ens får vara poliser =P

I do it my way
FireTraXX DFFL
22 februari 2008 · 9 020 Inlägg

(13:45:48) (FireTraXX) Shiiiiit vilken jävla dåre: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete … 1883170.ab
(13:47:38) (+TheBullet) fy fan
(13:47:45) (+TheBullet) hon hade fått lite pyngel
(13:48:23) (+TheBullet) han lär ju åka dit så det bara vislar om det
(13:48:44) (+TheBullet) det e sånna som han man slö sönder ännu mer
(13:56:02) (+Danne) det där förhöjde inte humöret direkt denna dag.. fy faan vilket jävla arlse.. på med handbojor o av med kameran.. hoppas dom misshandlar honom, ger honom tillräckligt mkt vård med hjälp av psykolog så han verkligen känner att han har blivit frisk o sen efter det hänger honom upp o ner i vristerna o slår ihjäl honom med en biljardboll i en strumpa..
(13:56:43) (+Danne) sånt där mår jag seriöst inget bra av att se..
(13:57:21) (FireTraXX) Man ger sig inte på kvinnor, och man ger sig VERKLIGEN inte på försvarslösa kvinnor.
(13:58:12) (+Danne) nej fy faan.. det där va vidrigt faktiskt.. jag förstår att det upprör hela us and a
(13:58:36) (FireTraXX) Undrar vad fan han tänkte?
(13:58:53) (FireTraXX) "Nej, hon anmäler nog inte detta. Jag stänger av kameran och slår sönder henne."
(13:59:09) (FireTraXX) Och så säger han att hon trillat...
(13:59:14) (+Danne) en sån person har ngt undermedvetet som styr honom. han tänker inte.. han vill endast stilla sin egen lust på ett eller annat sätt..
(13:59:20) (FireTraXX) Ner för en rulltrappa då eller? Om och om igen.
(13:59:26) (+Danne) sen tänkte han nog efteråt istället.. "hur i helvete ska jag förklara det här"
(13:59:42) (FireTraXX) Jo, men att påstå att hon trillade...
(13:59:50) (FireTraXX) Hon är ju förstörd.
(14:00:10) (FireTraXX) Om jag slänger mig ner för trappan utan avbrott en hel dag så ser jag inte ut sådär ändå.
(14:00:11) (+Danne) ja det va inte några gånger hon trillat då.. helt trasig i ansiktet..
(14:00:16) (+Danne) sant..
(14:00:36) (FireTraXX) Nej, kvinnovåld är fel.
(14:00:53) (FireTraXX) Inte ens om man blir attackerad av en tjej så slår man tillbaka, då puttar man bort henne eller håller fast henne.
(14:01:11) (@Leontina) usch sad
(14:01:12) (FireTraXX) Speciellt när de är mindre än älften så stora.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang