Får poliser göra vad de vill? Artikel från Aftonbladet (video)

blacken
22 februari 2008 ·

bosing skrev:

blacken skrev:

Sushikocken skrev:

aa fast skillnaden är ju att dem drar pistol om man vart och handlat mjöl på ica :d

Svenska länsman är mycket mera benägna att slita upp puffran än jänkelänsman. Och mycket sämre på att hantera den.

Ja, dessa är riktigt bra utbildade:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6sNCguACEw

http://www.youtube.com/watch?v=5Ez34Kg8 … re=related

Filmerna talar väl för sig, det jag vill framföra med detta är att kunskapen är olika, både bland poliser i Sverige och USA.

Svenska polisen är sämre på att skjuta än polisen i USA, det är ingen större hemlighet att svenska poliser är erkänt sopiga skyttar . Självklart så finns det en del "klantskallar" i USA: poliskår också men ser man till antalet poliser som dom har där, så är det inte på långt väg lika många som vi har. Dom har i överlag MYCKET hårdare krav på polisers skjutskicklighet och vapensäkerhet än vad som ställs på svenska poliser.

blacken
22 februari 2008 ·

_BLOOD_ skrev:
Pissa på polisen! dom flesta är idioter! 
har vart med om lite så ja vet hur dom kan va..

Kanske lite dumt att säga så, visserligen så vet jag allt för väl hur dumma svenska poliser kan vara.  Men dom är ändå individer och medmänniskor i vårat land, och deras beteende är helt enkelt en "produkt" av deras utbildning och miljö.  Skulle nog snarare vilja pissa på "maskinen" som formar dom.

Ravestream
22 februari 2008 · 285 Inlägg

maco skrev:

Skyracer skrev:
Människan är grym, oavsett vilket yrke de har. Skyll på människan som gjorde det, inte på USA eller polisen eller vädret eller miljön eller vad som helst.
Att skriva att man skall bomba USA osv tappar helt trovärdigheten av det specifika inlägget i mina ögon, och tillför inget mer än en barnslighetsförklaring av sig själv.

Mvh
Håkan

Håller med totalt. Det där var en handling utförd av en enskilld individ och jag anser att man varken kan smutskasta poliser eller USA för dennes handlingar. Det skulle nog ingen av er göra om ni såg på tv att t.ex. en dansk rörmockare misshandlat någon. Det som de flesta inte verkar förstå är att USA har en befolkning på över 230miljoner människor och en areal som är större än europa. Tänk om alla i Europa skulle dras över en kam - då skulle vi t.ex. fått en naziststämpel för tysklands handlingar för 60år sedan.

Det finns tyvärr rötägg bland oss alla. Det är bara att acceptera det och hoppas att de blir fälda.

Fast så är det ju med så att sånt här har det varit mycket om från just USA och felet är väl att det tolereras, att poliser & ,militärer i USA räknas som hjältar vad dom än gör.
Kan inte förstå hur folk tex kan hylla alla dessa soldater som far iväg 100 tals mil och släss för "sitt" land ??????
Deras land är i iran,afganistan mm.
en polis i USA har lite väl mycket behörigheter & systemet gör att dom inte straffas.

en satans jävla Volvo.
TLO
22 februari 2008 · 1 062 Inlägg

Konstigt att en del har så otroligt stora problem med Poliser, när många av oss andra aldrig har det.....samtidigt så kan jag hålla med om att många av dem som examineras ut idag aldrig borde fått bli Poliser. Tyvärr är detta frukten av en politiskt styrd antagning till utbildningen i form av kvotering.

Förr togs de bäst lämpade in, idag spelar merit och fallenhet ingen roll, man går på kön och etnicitet.

"You Go, we go!"
Bobo
23 februari 2008 ·

Jag har sätt de flesta Beck filmerna och jag tycker Gunvald Larsson gör rätt många gånger, visst detta är film men det kunde lika gärna vara på riktigt, vissa personer behöver en skalle osv

richardoo290 VOLVO for life..
23 februari 2008 · 2 113 Inlägg

blacken skrev:

bosing skrev:

blacken skrev:

Svenska länsman är mycket mera benägna att slita upp puffran än jänkelänsman. Och mycket sämre på att hantera den.

Ja, dessa är riktigt bra utbildade:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6sNCguACEw

http://www.youtube.com/watch?v=5Ez34Kg8 … re=related

Filmerna talar väl för sig, det jag vill framföra med detta är att kunskapen är olika, både bland poliser i Sverige och USA.

Svenska polisen är sämre på att skjuta än polisen i USA, det är ingen större hemlighet att svenska poliser är erkänt sopiga skyttar . Självklart så finns det en del "klantskallar" i USA: poliskår också men ser man till antalet poliser som dom har där, så är det inte på långt väg lika många som vi har. Dom har i överlag MYCKET hårdare krav på polisers skjutskicklighet och vapensäkerhet än vad som ställs på svenska poliser.

men oj! va du snackar mkt skit då yikes
enligt dig ifrån denna o andra trådar är vi tydligen sämre än usa på allt.. ge dig nångång! dom har mer våld/vapen/knark och sämre poliser..

Opelmadness German cars, quality and beyond
23 februari 2008 · 8 197 Inlägg

Snuten i det klippet ska ha fängelse efter han har fått precis likadan behandling som henne. USCH vilket jävla svin!
om nån skrev, synd att han får allmänheten att hata resterande 99% av poliserna.
Har själv inget emot poliser, det är bra att dom finns.
Sen att det finns såna rötägg som i klippet är ju bara sorgligt. Dom ska ha hårda straff!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Booornis
23 februari 2008 · 158 Inlägg

Lyssna på en låt o få en tankeställare: Ras Cricket - Polisen slår  (INGET RASITSIKT)!


har erfarenheter som stämmer överäns med detta!
ALLA poliser har ett maktbegär,varför ska dom annars bli poliser? "För att hålla ordning på samhället o visa engagemang mot lagen & staten" jo visst fan,kyss mig lååååångt där bak..skit snack!..sen så säger vissa,att alla poliser inte är dumma i huvet,,,nehe? vafan är polisen som står bredvid o tittar på då när kollegan slår?


Ingen ide att anmäla dom för misshandel,bevis korten från dom själva försvinner och det blir nerlagt!...


tyvärr så är A.C.A.B det ända som stämmer överäns med verkligheten...

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
gamlingen
23 februari 2008 · 5 198 Inlägg

Konstigt,,, här måste vi ha konstiga poliser om alla är såna,,, här är dom mera som kompisar,,OM man inte beter sej som svin själv,, vilket många gör som klagar på att polisen är bänga i huvet... De gör sitt jobb likväl som alla andra,,

Booornis
23 februari 2008 · 158 Inlägg

gamlingen skrev:
Konstigt,,, här måste vi ha konstiga poliser om alla är såna,,, här är dom mera som kompisar,,OM man inte beter sej som svin själv,, vilket många gör som klagar på att polisen är bänga i huvet... De gör sitt jobb likväl som alla andra,,

detta låter förmodligen larvigt "men dom som börjar" oftast...exepmel:

Man är ute o åker,snackar skit med polare,polisen åker ifatt o blinkar med blåljus osv,kommer fram till rutan o är allmänt jävla otrevlig, man säger emot o diskussionen är i full fart"
bara för att dom är poliser ger dom inte rätten att bete sig som jävla idioter när man inte gjort något,o bara för dom är utbildade poliser så har dom inte 100% rätt om allt!!!...men försök disskutera?...har aldrig lyckats iaf....

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
scirocco Golvläggare
23 februari 2008 · 46 Inlägg

_BLOOD_ skrev:
Pissa på polisen! dom flesta är idioter! 
har vart med om lite så ja vet hur dom kan va..

Märkligt att du har råkat ut för alla "idiot" poliser då. Det kan vara hur man själv uppför sig mot dom som gör att du får det resultatet.Kaxar man sig mot polisen så får man skylla sig själv enligt mig. roll

Jag har blivit tagen av polisen hur många ggr som helst men har aldrig träffat på en som har varit otrevlig.
För jag har själv varit lugn och tillmötesgående mot dom..

Men här i filmklippet är det för djävligt att han beter sig som han gör,ett riktigt jävla pucko. hmm

Snart i en backspegel nära dig
EckeHolmgren T5 & R Fantast
23 februari 2008 · 1 279 Inlägg

och dom ska skydda oss från bovar? det dära kallar jag grov misshadel !

Erik H
blacken
23 februari 2008 ·

richardoo290 skrev:

blacken skrev:

bosing skrev:
Ja, dessa är riktigt bra utbildade:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6sNCguACEw

http://www.youtube.com/watch?v=5Ez34Kg8 … re=related

Filmerna talar väl för sig, det jag vill framföra med detta är att kunskapen är olika, både bland poliser i Sverige och USA.

Svenska polisen är sämre på att skjuta än polisen i USA, det är ingen större hemlighet att svenska poliser är erkänt sopiga skyttar . Självklart så finns det en del "klantskallar" i USA: poliskår också men ser man till antalet poliser som dom har där, så är det inte på långt väg lika många som vi har. Dom har i överlag MYCKET hårdare krav på polisers skjutskicklighet och vapensäkerhet än vad som ställs på svenska poliser.

men oj! va du snackar mkt skit då yikes
enligt dig ifrån denna o andra trådar är vi tydligen sämre än usa på allt.. ge dig nångång! dom har mer våld/vapen/knark och sämre poliser..

Nädå det finns mycket som vi är både bättre och överlägsna USA på.  Men Svenska poliser ÄR erkänt sopiga på att både skjuta och hantera vapen, och dom HAR mycket hårdare krav på polisens skjutskicklighet och vapenhantering i USA än vad vad vi har på våra poliser.

Senast redigerat av blacken (23 februari 2008)

andreas_hudik
25 februari 2008 · 82 Inlägg

scirocco skrev:

_BLOOD_ skrev:
Pissa på polisen! dom flesta är idioter! 
har vart med om lite så ja vet hur dom kan va..

Märkligt att du har råkat ut för alla "idiot" poliser då. Det kan vara hur man själv uppför sig mot dom som gör att du får det resultatet.Kaxar man sig mot polisen så får man skylla sig själv enligt mig. roll

Jag har blivit tagen av polisen hur många ggr som helst men har aldrig träffat på en som har varit otrevlig.
För jag har själv varit lugn och tillmötesgående mot dom..

Men här i filmklippet är det för djävligt att han beter sig som han gör,ett riktigt jävla pucko. hmm

Testa då att lugnt å sakligt påpeka felen POLISEN gör när du blir stoppad. Lovar dig att det tar hus i helvete! Då funkar kaxiga attityden bättre direkt. Lovar dig. Eller sitter du som ett fån å bara tar emot böter som inte du igentligen ska ha?

TLO
25 februari 2008 · 1 062 Inlägg

Vad allanballan.... hoppas samma personer som sågar bra Poliser inte ringer o grinar när de blivit rånade eller misshandlade heller då.

ACAB  ?  Just ja det är nån text 13 åriga skejtare brukar ha på kepsen ?

"You Go, we go!"
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
25 februari 2008 · 946 Inlägg

Booornis skrev:
tyvärr så är A.C.A.B det ända som stämmer överäns med verkligheten...

Jo, det var ju jävligt moget... Hoppas du har en tröja/keps med ACAB-text den dagen du utsatt för brott eller liknande och tillkallar polis. Står du för denna åsikt även då? Vet du förresten nåt mer om ACAB än bara vad förkortningen står för? Berätta gärna lite här, om du mot förmodan inte är så påläst kan jag skriva några rader.

Ej MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Kungen-EssE
25 februari 2008 · 993 Inlägg

All Cops Are Bastards = så sant så.. hatar dom grisarna

Dom kommer inte när man behöver dom = (t.ex = när man har fått sin bil sönder slagen tongue)
Sen när man inte behöver dom, så kommer dom = (t.ex = när man racear på strippen tongue )

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
25 februari 2008 · 946 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
Sen när man inte behöver dom, så kommer dom = (t.ex = när man racear på strippen tongue )

Nej, då behövs de ju inte... Inget kan ju hända då. roll Du kan ju lugnt räkna med att det inom de närmsta åren inte lär bli färre poliser ute, snarare tvärtom. Det är tack vare coola killarna med ACAB-tröjor de behövs.

Senast redigerat av Dave_C70 (25 februari 2008)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
25 februari 2008 · 159 Inlägg

Jävlar helt sönder slagen va hon! Visst de e många som inte gillar poliser  o de gör inte ja heller  men undra hur vårt samhälle skulle se ut utan dom? tror inte de hade vart bra alls!  Mvh Bill

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang