Bensinpriset om ett par år

snackcalahan
22 februari 2008 · 482 Inlägg

Sushikocken skrev:

baaki skrev:
Jag tror att om 10år kommer elbilar ha slagit genom mer. Redan idag finns det elbilar som har lång räckvid på en laddning och har bra prestanda, med så 0-100 på typ 4sekunder. Sen, el är billigt. smile

Ja men sen måste man byta hela detdär batteripaketet efter 3 år för man har bara ½ effekten kvar men när de får upp livslängden på batterierna så tror jag också det blir så.... men faan va tråkigt när alla bilar låter likadant/ingenting

får montera högtalere under huven så man får lite motorljud, typ supra turbo, BMW:s raka sexa, lagom trimmad 454cui eller varför inte favo ljudet b23 med webbrar tongue

just real power
no turbo shit
Rushman Evolution Garage
22 februari 2008 · 1 299 Inlägg

Tänker skipa min egen rättvisa, jobba svart!

Sky´s the limit...
darkwizard Fordonstekniker
22 februari 2008 · 1 740 Inlägg

Vätegas, görs ju av vatten och det har vi ju fasiken överflöd på. Men el är framtiden om inte syntetisk diesel.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Kesler
22 februari 2008 · 3 650 Inlägg

snackcalahan skrev:

Sushikocken skrev:

baaki skrev:
Jag tror att om 10år kommer elbilar ha slagit genom mer. Redan idag finns det elbilar som har lång räckvid på en laddning och har bra prestanda, med så 0-100 på typ 4sekunder. Sen, el är billigt. smile

Ja men sen måste man byta hela detdär batteripaketet efter 3 år för man har bara ½ effekten kvar men när de får upp livslängden på batterierna så tror jag också det blir så.... men faan va tråkigt när alla bilar låter likadant/ingenting

får montera högtalere under huven så man får lite motorljud, typ supra turbo, BMW:s raka sexa, lagom trimmad 454cui eller varför inte favo ljudet b23 med webbrar tongue

sen kommer trimning av elbilar börja, typ bygga dubbla elmotorer osv.. tongue

simpann Living in the fastlane
22 februari 2008 · 128 Inlägg

Ni får ta me inflationen i beräkningen också, dessutom höjjs lönerna bit-vis varje år också, totalt sett kmr de höjjas ja, men om 8 år låter inte 17kr/litern lika mkt som de gör nu...

Connidja Beyond Godlike
22 februari 2008 · 146 Inlägg

darkwizard skrev:
Vätegas, görs ju av vatten och det har vi ju fasiken överflöd på. Men el är framtiden om inte syntetisk diesel.

Du har rätt. Vätgas är grymt.... om det inte vore för explosionsrisken förstås tongue Men man vet aldrig vad framtiden kan bjuda på. Men oljan kommer ju ta slut, så även de produkter som framställs ur denna (bensin, fotogen osv). Och att köra på etanol suger nått fruktansvärt.

Framtiden är nog el... och det blir superbra!

Dom säger det!
Connidja Beyond Godlike
22 februari 2008 · 146 Inlägg

simpann skrev:
Ni får ta me inflationen i beräkningen också, dessutom höjjs lönerna bit-vis varje år också, totalt sett kmr de höjjas ja, men om 8 år låter inte 17kr/litern lika mkt som de gör nu...

Om 8 år kommer "peak-oil" ha inträffat. (Googla ni som vill veta mer wink )Bensinpriset kommer skjuta i höjden.

Senast redigerat av Connidja (22 februari 2008)

Dom säger det!
Powerman Japan Quality
22 februari 2008 · 670 Inlägg

Vi kan väl hoppas att priset inte skjuter i höjden. Nu när allt flera går över till miljöbilar. Jag gissar att ska oljebolagen få sälja någon bensin i framtiden så lär väl priset stå sig. OBS lite önsketänkande också tongue

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
22 februari 2008 · 2 252 Inlägg

enligt lestadius ( en proffesor i uppsala ) så ska bensin priset för dubblas på en 5 - 10 års period.

visst kommer löner, kör priser för åkerierna höjjas också men de kommer bara bli dyrare o dyrare att fram föra ett fossil bränsle drivande föremål.., så som jag bor i en by 2.5 mil utanför staden, nej kanske inte låter så jävla långt bort, men de är de inte häller men när man pendlar varje dag, sen blir de ofta nåra extra mil när man ska handla o göra annat osv.., de blir många mil tillslut, morsan kör ungefär 4500mil +-500mil om året....

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
V1C
22 februari 2008 · 142 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag blir deprimerad när jag läser det här. Förstår att vissa skär sig ibland. sad

Ahh, börjar också förstå vf. Fan vad trött man blir på allt med dessa bensinpriser. Vad ska alla göra som har bensindrivna bilar? Konvertera?;D hahaha smile

Gooo Wide =)
Sushikocken Sleeper
22 februari 2008 · 3 084 Inlägg

darkwizard skrev:
Vätegas, görs ju av vatten och det har vi ju fasiken överflöd på. Men el är framtiden om inte syntetisk diesel.

Ja FT diesel kanske skulle vara något.. men jag vet inte om det är svårt att framställa eller att det saknas pengar.. någonting sitter det i.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ronne
22 februari 2008 · 796 Inlägg

jag tror inte att det är nån direkt brist på fossila bränslen dom vill nog bara få oss att tro det..

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
R170
22 februari 2008 · 89 Inlägg

FortuN skrev:
Vad tror ni bensinpriset kommer ligga på om ca 3-8 år? Tror ni det kommer tokhöjjas eller blir det bara lite? Kommer det löna sig för dem som är runt 15 att köpa en bensin bil om 3 år då dem får körkort?

Hmm, om 8 år så kanke det kostar 20kr/litern och vi tjänar säker också mera då.
Gäller ju bara att köpa en bil som drar under 0,5L/milen så bör det väl inte vara några problem att klara av det. Köra bilar med överdimensionerade motorer som skiter ner en massa får gärna kosta massor att köra smile

_Wallis_
22 februari 2008 · 4 506 Inlägg

Spelar ingen roll va bensinen kostar nu igentligen.
Den uppnår aldrig sitt rätta värdee endå.
+ att jag tankar bara för 100kr endå så det spelar ingen roll för mig wink

Haha de sista va ironiskt! smile

Kan du andas kan du dö.
_Wallis_
22 februari 2008 · 4 506 Inlägg

R170 skrev:

FortuN skrev:
Vad tror ni bensinpriset kommer ligga på om ca 3-8 år? Tror ni det kommer tokhöjjas eller blir det bara lite? Kommer det löna sig för dem som är runt 15 att köpa en bensin bil om 3 år då dem får körkort?

Hmm, om 8 år så kanke det kostar 20kr/litern och vi tjänar säker också mera då.
Gäller ju bara att köpa en bil som drar under 0,5L/milen så bör det väl inte vara några problem att klara av det. Köra bilar med överdimensionerade motorer som skiter ner en massa får gärna kosta massor att köra smile

Din bil.
V6 272hk.
Du talar imot dig själv om du inte märkte det..
Även om den är byggd med mordän teknik..

Kan du andas kan du dö.
Bostrom RS
22 februari 2008 · 886 Inlägg

Tror och hoppas på att om bensinpriset ligger på 20kr/litern så har det utvecklats ett bra, hållbart alternativ tills dess som inte kostar skjortan tongue

Focus RS
R170
22 februari 2008 · 89 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Spelar ingen roll va bensinen kostar nu igentligen.

Håller med, lätt att halvera bensinförbrukningen om man vill smile

_Wallis_
22 februari 2008 · 4 506 Inlägg

R170 skrev:

_Wallis_ skrev:
Spelar ingen roll va bensinen kostar nu igentligen.

Håller med, lätt att halvera bensinförbrukningen om man vill smile

Ja presis, Så när man jobbar och har fasst inkomst (Om man inte gör de nu) så skiter
man bara i å köpa all onödig "Se fort ut" plasst till sin "finbil" och lägger de på en
Toyota Aygo eller en Lupo 3L ist, Så tjänar man in de pengarna efter ett tag och kan
köpa sin "se fort ut plasst" då ist, Eller lägga dem under huven vilket är vettigare tongue

Kan du andas kan du dö.
baca Os Difuntos
22 februari 2008 · 1 822 Inlägg

Eller så gör man ett våldsamt uttag på en bank.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
_Wallis_
22 februari 2008 · 4 506 Inlägg

baca skrev:
Eller så gör man ett våldsamt uttag på en bank.

Säg te mig innan, Så hakar jag på måste endå till banken wink

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang