Adrian-styling - uppdaterad 7 juli Corvette C6

mattias_goransson
21 juli 2008 · 48 Inlägg

fy fan ...... vill ha vill ha ... DINA KUNSKAPER.  riktigt bra jobb du gör.

GASEN i botten
328cabbish
21 juli 2008 · 827 Inlägg

hade han haft sin garage i närheten hade ja nog lämnat in för en front läpp

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
ST3N Bilplåtslagare
21 juli 2008 · 70 Inlägg

Adrian-Styling skrev:

ST3N skrev:
Ser sjukt bra ut! Roligt som fan..!
Såg en liknande breddning på en polo som åkte i gbg området. en vit med orange eller röda fält! Riktigt grova ser dom ut! Nåt du känner igen?

du menar en mini cooper?

nope! det var en polo.. hann inte se ifall den var svensk dock.. körde för fort.
Årsmodell 99 och bakåt

Adrian-Styling
22 juli 2008 · 514 Inlägg

Har beställt färg och allt till polon nu, blir tvåfärgad med lite flakes och candy, dock vet jag inte riktigt hur och var jag ska bryta mellan dessa två färger, några ideer?

Lite bilder på bakspoilern

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/408859_jp74ww.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/408860_szluxm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/408862_v21bhy.jpg

Sen har jag lackat och monterat den nya bakspoilern på en lokal 9-5:a


https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/408864_alhjh3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/408865_cjllfe.jpg

FoXxIe
22 juli 2008 · 495 Inlägg

alltså fyfan vad grymt det blir! polon blir ju dö cool! saaben vart för jävla bra den med. vingen till saaben blev också den hur j*vla bra som helst! keep it up!!

mig <3 vtec = sant
Geiros Low is a lifestyle
22 juli 2008 · 956 Inlägg

den där polon blir ju så jävla fet tongue grymt jobbat

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
-Michael :-)
22 juli 2008 · 367 Inlägg

Helt sjuka jobb!



Feting respekten till dig! smile

golf88
22 juli 2008 · 956 Inlägg

Din polo kommer bli grym som fan...keep up the good work

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Jongen
22 juli 2008 · 341 Inlägg

Ser riktigt roligt ut!!

laazy vorsprung durch teknik
22 juli 2008 · 886 Inlägg

Ruskigt grymt polobygge, Ser ut att bli riktigt brutal smile

Saaben föll mig tyvär inte alls i smaken. Bakspoilern ser alldeles för platt och kantig ut..

Senast redigerat av laazy (22 juli 2008)

NismoP11
22 juli 2008 · 205 Inlägg

Skall färgen brytas mitt på bilen eller går det med att det börjar framme går över huven hela taket baklucken och avslutas sen på bakkofångaren? Finns ju inte några linjer att bryta efter så förstår ditt problem..

Audi A4 (2002)
bmx
22 juli 2008 · 7 100 Inlägg

polon blir ju hur grym som helst big_smile saaben med smile
tummen upp för dej tongue

ang lacken!
gjorde en ps bild på saaben min ja,och den färgkombinationen vart jävligt najs,så här kanske du skulle ha lackat?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/238459_116hmr.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Adrian-Styling
22 juli 2008 · 514 Inlägg

bmx skrev:
polon blir ju hur grym som helst big_smile saaben med smile
tummen upp för dej tongue

ang lacken!
gjorde en ps bild på saaben min ja,och den färgkombinationen vart jävligt najs,så här kanske du skulle ha lackat?
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/238459_116hmr.jpg

rätt nära med färgerna, är just den linjen mellan dessa två färgar som jag vill ha lite mer liv på så det inte ser ut som en patient nyss avlidit under operation om ni förstår vad jag menar.

Senast redigerat av Adrian-Styling (22 juli 2008)

Macondax Driver Lastbilsgrossisten.se
22 juli 2008 · 44 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/33105/409173_bqctuo.jpg
Observera att bilden är väldigt oseriöst gjord, hårda kanter och antagligen inte de färger du kommer använda smile

Så tycker jag personligen att du skulle dela lacken på Polon, mycket pga det inte finns någon naturlig linje att dela de två färgerna emellan. Skapa istället en egen linje som jag drog ifrån toppen av bakljusen ner till skärmkanten ( denna linjen blir ju inte direkt liknande på din bil pga skärmbreddarna smile ), rundade skärmkanterna och gick rakt neråt för att göra ett avslut.

Mer "extrem" behöver det nog inte vara, räcker med att folk vrider nacken emot bilen för att se den "udda" lacken, och då kommer de se att bra mycket mer är förändrat.

Senast redigerat av Macondax (22 juli 2008)

Driver eget, tillbehörspartner för åkerier och transportörer. www.lastbilsgrossisten.se
weian Concordia res parvae crescent
22 juli 2008 · 924 Inlägg

jävligt grymma byggen. kommer klart att följa denna tråd.

angående bakspoilern på saaben. hade ja inte sett saab-märket så hade ja sagt volvo.
sorry men så tycker ja.

keep up the good work

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Beeenny
22 juli 2008 · 982 Inlägg

typ en färg på huv o tak sen den andra på resten

eller tar du så de ser ut som två olika bilar tongue..alltså delar bilen rakt av på taket o lackar var o en sida tongue coolt o ovanligt

epic110 Golfare
23 juli 2008 · 349 Inlägg

Fyfan, du är min nya GUD!

Hur länge har du jobbat med sånt här? Vem har du lärt dej av?

Jag tänkte först klaga på att det nästan blev lite apelsin på bubblan, men jag ångrade mej rätt snart när jag såg vad du kunde över lag.. du kan ju fan allt, då kan man inte räkna med att man ska va ett överproffs på just lackering oxå!

Fan va grymma grejjer du gör.. Man blir ju något pepp när man ser dina grejjer! Tycker synd om killen som hållt på med sin saab combi i ex antal veckor o breddat... Han har lagt en hel tråd me typ hundra sidor om sina breddare, o så kmr du o gör 4 breddare på 2 dar!! yikes

Det bästa av allt är att du lägger ner hela ditt liv i vad du gör o dessutom har smak för dina grejjer! Rena konstverk ju! Ordet lagom med en gnutta extremitet är DU..  smile

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
Adrian-Styling
25 juli 2008 · 514 Inlägg

epic110 skrev:
Fyfan, du är min nya GUD!

Hur länge har du jobbat med sånt här? Vem har du lärt dej av?

Jag tänkte först klaga på att det nästan blev lite apelsin på bubblan, men jag ångrade mej rätt snart när jag såg vad du kunde över lag.. du kan ju fan allt, då kan man inte räkna med att man ska va ett överproffs på just lackering oxå!

Fan va grymma grejjer du gör.. Man blir ju något pepp när man ser dina grejjer! Tycker synd om killen som hållt på med sin saab combi i ex antal veckor o breddat... Han har lagt en hel tråd me typ hundra sidor om sina breddare, o så kmr du o gör 4 breddare på 2 dar!! yikes

Det bästa av allt är att du lägger ner hela ditt liv i vad du gör o dessutom har smak för dina grejjer! Rena konstverk ju! Ordet lagom med en gnutta extremitet är DU..  smile

Hehe ja vad ska man säga, tack!

började för ca 5år sen med att försöka snygga till min corrado lite, gjorde som dom flesta vid det laget, spruta på lite fogskum forma, gav fan i det och slängde skiten.

Sen dess har det bara varit Trial and Error, experimentera experimentera osv tills man lyckats sen har det bara fortsatt på den vägen och den som säger att det är enkelt har fel.

Har nog säkerligen bokstavligt talat slängt runt 60 000-70 000kr i materialkostnad som man bara skrotat.
och varje dag lär jag mig något nytt.

Sen har jag suttit vid datorn och gjort research om något 1-2timmar om dagen.
how to paint
how to make moulds
osv

köp och testa smile

Sen har jag väl lärt mig det mesta när det gäller spackling, svetsning riktning av farsan som är bilplåtslagare.

Men i grund och botten är jag bara en datornörd som bara ville ha en tjej.
datorer och tjejer går inte riktigt ihop, en snubbe som sitter vid datorn ses inte som en "badboy"

vad gör man då åt saken tänker man? ja skaffa en snygg bil så är problemet löst, kanske...

Sagt och gjort så bestämde jag mig för att snygga till bilen lite men vad gör man med 950kr i månaden?
tja tillverka själv är ju ett alternativ.

efter några år kör man runt med en snygg bil och ingen brud, hmm.

Med stark vilja så gick jag vidare med den tanken, hoppade av ingenjörsutbildningen och startade eget.

Nu var det dags att ta tag i saken på riktigt med brudarna, denna gång gjordes bilen om rejält och var nöjd där tyckte jag då.

Och nu 5 år senare har nått toppen vad det gäller självsäkerheten så nu kan inga hinder stoppa mig smile

Och ja det gick tills slut att få brudar, och denna gång var det inte en snygg bil som behövdes utan en rostig buss med lambodörrar smile

Så länge man inte ger upp så kan man lyckas!

Lifeabuser
25 juli 2008 · 427 Inlägg

Adrian-Styling skrev:

epic110 skrev:
Fyfan, du är min nya GUD!

Hur länge har du jobbat med sånt här? Vem har du lärt dej av?

Jag tänkte först klaga på att det nästan blev lite apelsin på bubblan, men jag ångrade mej rätt snart när jag såg vad du kunde över lag.. du kan ju fan allt, då kan man inte räkna med att man ska va ett överproffs på just lackering oxå!

Fan va grymma grejjer du gör.. Man blir ju något pepp när man ser dina grejjer! Tycker synd om killen som hållt på med sin saab combi i ex antal veckor o breddat... Han har lagt en hel tråd me typ hundra sidor om sina breddare, o så kmr du o gör 4 breddare på 2 dar!! yikes

Det bästa av allt är att du lägger ner hela ditt liv i vad du gör o dessutom har smak för dina grejjer! Rena konstverk ju! Ordet lagom med en gnutta extremitet är DU..  smile

Hehe ja vad ska man säga, tack!

började för ca 5år sen med att försöka snygga till min corrado lite, gjorde som dom flesta vid det laget, spruta på lite fogskum forma, gav fan i det och slängde skiten.

Sen dess har det bara varit Trial and Error, experimentera experimentera osv tills man lyckats sen har det bara fortsatt på den vägen och den som säger att det är enkelt har fel.

Har nog säkerligen bokstavligt talat slängt runt 60 000-70 000kr i materialkostnad som man bara skrotat.
och varje dag lär jag mig något nytt.

Sen har jag suttit vid datorn och gjort research om något 1-2timmar om dagen.
how to paint
how to make moulds
osv

köp och testa smile

Sen har jag väl lärt mig det mesta när det gäller spackling, svetsning riktning av farsan som är bilplåtslagare.

Men i grund och botten är jag bara en datornörd som bara ville ha en tjej.
datorer och tjejer går inte riktigt ihop, en snubbe som sitter vid datorn ses inte som en "badboy"

vad gör man då åt saken tänker man? ja skaffa en snygg bil så är problemet löst, kanske...

Sagt och gjort så bestämde jag mig för att snygga till bilen lite men vad gör man med 950kr i månaden?
tja tillverka själv är ju ett alternativ.

efter några år kör man runt med en snygg bil och ingen brud, hmm.

Med stark vilja så gick jag vidare med den tanken, hoppade av ingenjörsutbildningen och startade eget.

Nu var det dags att ta tag i saken på riktigt med brudarna, denna gång gjordes bilen om rejält och var nöjd där tyckte jag då.

Och nu 5 år senare har nått toppen vad det gäller självsäkerheten så nu kan inga hinder stoppa mig smile

Och ja det gick tills slut att få brudar, och denna gång var det inte en snygg bil som behövdes utan en rostig buss med lambodörrar smile

Så länge man inte ger upp så kan man lyckas!

Det måste vara den underbaraste livshistoria jag hört. Fan vad bra. Kanske ska prova att köpa en rostig buss och montera lambodörrar då wink
Kul att det går så bra för dig Adrian!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Adrian-Styling
25 juli 2008 · 514 Inlägg

Hatar det här vädret, vill ha vinter! då kan man jobba utan att svettas.
usch 24grader i verkstaden och slipa spackel nä inget kul.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/411651_89bi49.jpg

Photoshoppade lite hur det troligtvis kommer att se ut.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/411650_ri9ua9.jpg

Lackade en framskärm med dom färgerna jag ska ha.

Silverbas med flakes i klarlacken
6 lager Orange candy på det.

fattas bara klarlack på det hela.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/411653_oxe1w0.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang