b20 som knackar

C-Bass
23 februari 2008 · 37 Inlägg

tjena! min b20 knackar som fan när varven ändras som om nåt av ramlagren är slut. men den går fint på alla fyra och det kommer även lite vit rök ur vevhusventilation. och innanför remskivan så blåser det och spottar lite olja. den är totalrenoverad för 10-15 mil sen och gick fint efter renoveringen men rätt som det va så började den knacka. nån som vet vad som kan vara galet?

Det lilla jag gör, Det gör jag bra.
mektrollet Reparatör
24 februari 2008 · 630 Inlägg

C-Bass skrev:
tjena! min b20 knackar som fan när varven ändras som om nåt av ramlagren är slut. men den går fint på alla fyra och det kommer även lite vit rök ur vevhusventilation. och innanför remskivan så blåser det och spottar lite olja. den är totalrenoverad för 10-15 mil sen och gick fint efter renoveringen men rätt som det va så började den knacka. nån som vet vad som kan vara galet?

du kanske inte dragit rätt moment på vevstakslagren så det e på g isär . Hoppas du kollat så du har oljetryck mm innan du testar vidare .

loffe007
25 februari 2008 · 905 Inlägg

det är inte så att den tickar på ventilerna bara? prova justera in ventilspelet.

JakeDevilson
25 februari 2008 · 152 Inlägg

har du kvar orginal backelit kamdrev så kolla det, 2ggr har centrumet lostnat fär mig med rejält knack som följd...

It´s Better to burn out than fade away
Opel kadett 1,2 "green lightning" (1973)
GMC syclone (1991)
C-Bass
27 februari 2008 · 37 Inlägg

nej det var svänghjulet som hade lossnat smile

Det lilla jag gör, Det gör jag bra.
JakeDevilson
28 februari 2008 · 152 Inlägg

hahah ja då kan jag fan tro det kanckar... tur det itne var en japps eller en tysk, då hade hela motorn skakat sönder smile

It´s Better to burn out than fade away
Opel kadett 1,2 "green lightning" (1973)
GMC syclone (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang