Låst in nyckeln i bilen(Leon -01)

lmoberg
2 mars 2008 · 542 Inlägg

Det gäller inte bagageluckan...

Bossni
2 mars 2008 · 274 Inlägg

jaha då förstår jag lite bättre smile

andreas_gbg_
2 mars 2008 · 1 634 Inlägg

lmoberg skrev:
Det jävliga är att jag måste åka imorrn vid 8... Får väl smälla en ruta och plocka ur stereon och ta allt på försäkringen.

Ingen som reagerat på vad han egentligen skrev här????

Numera Saab 9-5 Aero -00
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
2 mars 2008 · 2 258 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

lmoberg skrev:
Det jävliga är att jag måste åka imorrn vid 8... Får väl smälla en ruta och plocka ur stereon och ta allt på försäkringen.

Ingen som reagerat på vad han egentligen skrev här????

Varför reagera? Det är ju hans bil.. vill han smäcka rutan o sen begå försäkringsbedrägeri så är ju de upp till honom... eller?

Sump Runk Rätt O Slätt!
lmoberg
2 mars 2008 · 542 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

lmoberg skrev:
Det jävliga är att jag måste åka imorrn vid 8... Får väl smälla en ruta och plocka ur stereon och ta allt på försäkringen.

Ingen som reagerat på vad han egentligen skrev här????

Kan lugna dig med att jag åkte och hämtade reservnyckeln...

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
2 mars 2008 · 2 258 Inlägg

lmoberg skrev:

andreas_gbg_ skrev:

lmoberg skrev:
Det jävliga är att jag måste åka imorrn vid 8... Får väl smälla en ruta och plocka ur stereon och ta allt på försäkringen.

Ingen som reagerat på vad han egentligen skrev här????

Kan lugna dig med att jag åkte och hämtade reservnyckeln...

guktig pojke tongue he he

Sump Runk Rätt O Slätt!
PG81
2 mars 2008 · 131 Inlägg

En kompis Volvo 740 gick i baklås med nyckeln inuti. De resonerade oxå att om man slog sönder den lilla rutan bakom bakdörren skulle de inte bli så dyrt. De Tejpa rutan med silvertejp för o inte få glas i hela bilen o slog med ett järnspett på rutan. Den höll, andra gången de slog höll rutan oxå men döm om deras förvåning när den låste upp sig själv! Rolig bil det där..

fegge_89
2 mars 2008 · 1 302 Inlägg

Haha de säger ju att alla sätt är bra utom de dåliga tongue

tobbi
5 maj 2009 · 1 Inlägg

Jag låste precis in min ENDA nyckel till min Audi tt -00...
jag låste upp bilen, plockade ur träningsgrejjerna och sen lämnade jag nyckeln i bilen ( skulle ta bubblan till träningen). när jag kom tillbaka är bilen låst! och jag kan se nyckeljäveln ligga där mellan sätena..

740Glt16valve
5 maj 2009 · 247 Inlägg

lmoberg skrev:
Visste ej var jag ska lägga denna, här verkade bäst.

Har en Seat Leon -01 som jag har låst in nyckeln i...sad När man låser upp med fjärren och inte öppnar en dörr så låser sig bilen efter ca 2min, förmodligen nån säkerhetsåtgärd. Har 40 mil till reservnyckeln...
Är det nån som vet hur man gör för att slippa ringa bärgaren och slänga ut 2000kr?

lyckat big_smile

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
DusanMandick Random Hero
5 maj 2009 · 4 047 Inlägg

på min bil har ja en funkion ifall ja har glömt nyckeln i bilen, jag har en kod tex. 2342, som ja använder handtaget på förarsidan för o slå in så låses dörren upp, har inte nya bilar sånt ? min e liksom en 90 me gammalt defa smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
KG
5 maj 2009 · 385 Inlägg

DusanMandick skrev:
på min bil har ja en funkion ifall ja har glömt nyckeln i bilen, jag har en kod tex. 2342, som ja använder handtaget på förarsidan för o slå in så låses dörren upp, har inte nya bilar sånt ? min e liksom en 90 me gammalt defa smile

Hmm, jag fattar inte vad du menar? tongue Var någonstans slår du in koden??

DusanMandick Random Hero
5 maj 2009 · 4 047 Inlägg

KG skrev:

DusanMandick skrev:
på min bil har ja en funkion ifall ja har glömt nyckeln i bilen, jag har en kod tex. 2342, som ja använder handtaget på förarsidan för o slå in så låses dörren upp, har inte nya bilar sånt ? min e liksom en 90 me gammalt defa smile

Hmm, jag fattar inte vad du menar? tongue Var någonstans slår du in koden??

med dörrhandtaget, är första siffran i "koden" 2, så drar jag 2 ggr i dörrhandtaget, väntar 10 sek, o slår in nästa... riktigt smart funktion smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
KG
5 maj 2009 · 385 Inlägg

DusanMandick skrev:

KG skrev:

DusanMandick skrev:
på min bil har ja en funkion ifall ja har glömt nyckeln i bilen, jag har en kod tex. 2342, som ja använder handtaget på förarsidan för o slå in så låses dörren upp, har inte nya bilar sånt ? min e liksom en 90 me gammalt defa smile

Hmm, jag fattar inte vad du menar? tongue Var någonstans slår du in koden??

med dörrhandtaget, är första siffran i "koden" 2, så drar jag 2 ggr i dörrhandtaget, väntar 10 sek, o slår in nästa... riktigt smart funktion smile

Shit, det har jag aldrig hört förr tongue Du råkar inte ha en film på det? tongue

LazerHawke
5 maj 2009 · 1 268 Inlägg

lmoberg skrev:
Visste ej var jag ska lägga denna, här verkade bäst.

Har en Seat Leon -01 som jag har låst in nyckeln i...sad När man låser upp med fjärren och inte öppnar en dörr så låser sig bilen efter ca 2min, förmodligen nån säkerhetsåtgärd. Har 40 mil till reservnyckeln...
Är det nån som vet hur man gör för att slippa ringa bärgaren och slänga ut 2000kr?

en liten fråga hur har detta gått till? om du låste upp bilen med fjärren hur kan du då låst in nycklarna i bilen utan att ha öppnat dörren? det är samma funktion på min bil att om man inte öppnar dörrarna inom 2min så låses den igen... men hur kan nyckeln hamnat inne i bilen utan att du öppnat?

frågan kanske är dum men fick mig en funderare på hur problemet kunnat uppstå egentligen?

fish Allfixare
5 maj 2009 · 1 475 Inlägg

läs tråden så fattar du.

MHperformance CNC operatör
5 maj 2009 · 280 Inlägg

PG81 skrev:
En kompis Volvo 740 gick i baklås med nyckeln inuti. De resonerade oxå att om man slog sönder den lilla rutan bakom bakdörren skulle de inte bli så dyrt. De Tejpa rutan med silvertejp för o inte få glas i hela bilen o slog med ett järnspett på rutan. Den höll, andra gången de slog höll rutan oxå men döm om deras förvåning när den låste upp sig själv! Rolig bil det där..

dörrar på 740is öppnar man ju med däckjärn och svetstråd big_smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
kalle_kalle
5 maj 2009 · 2 914 Inlägg

MHperformance skrev:

PG81 skrev:
En kompis Volvo 740 gick i baklås med nyckeln inuti. De resonerade oxå att om man slog sönder den lilla rutan bakom bakdörren skulle de inte bli så dyrt. De Tejpa rutan med silvertejp för o inte få glas i hela bilen o slog med ett järnspett på rutan. Den höll, andra gången de slog höll rutan oxå men döm om deras förvåning när den låste upp sig själv! Rolig bil det där..

dörrar på 740is öppnar man ju med däckjärn och svetstråd big_smile

precis. går nog med dom nyare bilarna också. är man mitt i en stad kan det vara dumt. skulle se lite konstigt ut. skulle nog få många blickar på en xD men det går nog med nyare bilar också. bara bryta bak lite  grann på dörren (ramen som håller fast rutan på de flesta bilar)

MHperformance CNC operatör
5 maj 2009 · 280 Inlägg

kalle_kalle skrev:

MHperformance skrev:

PG81 skrev:
En kompis Volvo 740 gick i baklås med nyckeln inuti. De resonerade oxå att om man slog sönder den lilla rutan bakom bakdörren skulle de inte bli så dyrt. De Tejpa rutan med silvertejp för o inte få glas i hela bilen o slog med ett järnspett på rutan. Den höll, andra gången de slog höll rutan oxå men döm om deras förvåning när den låste upp sig själv! Rolig bil det där..

dörrar på 740is öppnar man ju med däckjärn och svetstråd big_smile

precis. går nog med dom nyare bilarna också. är man mitt i en stad kan det vara dumt. skulle se lite konstigt ut. skulle nog få många blickar på en xD men det går nog med nyare bilar också. bara bryta bak lite  grann på dörren (ramen som håller fast rutan på de flesta bilar)

jadå, det funkar på nyare bilar, på skolan så låser folk in nycklarna i bilarna minst en gång om dagen big_smile
Men övning ger färdighet som det heter, funkar på s/v40 nya saabar. ja dem flesta helt enkelt om man har lite teknik big_smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Memme I'am AWESOME..
5 maj 2009 · 2 783 Inlägg

tobbi skrev:
Jag låste precis in min ENDA nyckel till min Audi tt -00...
jag låste upp bilen, plockade ur träningsgrejjerna och sen lämnade jag nyckeln i bilen ( skulle ta bubblan till träningen). när jag kom tillbaka är bilen låst! och jag kan se nyckeljäveln ligga där mellan sätena..

ASG!!


Slå i sönder rutan bara , köp ny på skroten! ( om det e till bubblan! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang